Rovinj je 17. kolovoza ostvario tri milijuna noćenje, i to četiri dana ranije u odnosu na rekordnu predpandemijsku 2019. godinu. Još su tri istarske destinacije ostvarile bolje rezultate nego 2019.,a to su Medulin, Poreč i Umag.
- Trenutno se u Rovinju odmara 32 tisuće gostiju što je otprilike isti broj, na isti dan kao i 2019. Do sada smo zabilježili više od 3,4 milijuna noćenja, a očekujemo da ćemo do kraja godine premašiti brojku od četiri milijuna. Zadovoljni smo, kazala je Iva Damuggia iz TZ Rovinj.
Medulin na predpandemijskim brojkama
- Od početka godine do 30. kolovoza na području Medulinske Rivijere zabilježili smo 338.578 dolazaka ili četiri posto više u odnosu na 2019. godinu, te 2.515.053 noćenja, što je u odnosu na usporednu godinu povećanje od tri posto. Veoma smo zadovoljni s turističkom sezonom koja još traje, poručuje direktor TZ Medulin Mihael Idžaković.
Istra je nadmašila referentnu 2019. godinu za 1,5 posto, a dnevno se na Poluotoku odmara oko 300.000, uglavnom stranih, turista.
- Od početka godine do 29. kolovoza u Istri je realizirano 24,2 milijuna noćenja. Ono što je najvažnije da mi u posezonu ulazimo s 400 tisuća noćenja više. Mislim da Istra može biti izuzetno zadovoljna, tim više što su najave za rujan izuzetno dobre, veli Denis Ivošević, direktor županijskog TZ-a.
U rujnu, kad se smanjuju gužve, u Istru rado dolaze gosti veće platežne moći, željni posebne enogastronomske ponude.
Jesen za probirljive
- Definitivno se u jednom dijelu izmijenila struktura gostiju koji su inače boravili u dalekim destinacijama po mjesec dana. Vidimo da ih je Istra i po pitanju atraktivnosti i po pitanju kvalitete servisa i usluga zadovoljila, tako da nam se ti gosti vraćaju. U svibnju, lipnju, rujnu i listopadu Istru posjećuju gosti dubljeg džepa i u pravilu su zahtjevniji od onih koji dolaze u špici turističke sezone. Istra ima "široku klupu" produkata koje može ponuditi i u predsezoni a pogotovo u posezoni. To je ono po ćemu se Istra jednim dijelom razlikuje od ostatka zemlje, rekao je Ivošević.
- Rovinj je poznat po gastronomskoj ponudi. Imamo dva restorana s michellinovim zvijezdicama, a radimo na tome da u posezoni ponudimo i aktivan odmor. Kreću i kongresi koji se dešavaju tijekom cijele godine, ali najviše u posezoni. Rujan je rezerviran i za nautički turizam, a dolaskom hladnijeg vremena pojačava se ponuda wellnessa sadržaja za goste koji najradije dolaze zbog toga. Gastronomija, sportski turizam, aktivni odmor, kongresi, nautika, sve su nam to bitni proizvodi za posezonu, izjavila je Damuggia.
Njezin medulinski kolega kaže da u skladu s dobrim najavama očekuju dobru posezonu.
- Nastojimo privući goste u jesenskom i zimskom periodu kreirajući nove turističke proizvode i manifestacije, te provodeći promotivne aktivnosti uz valorizaciju očuvanja prirodnog okoliša i baštine, ističe Idžaković.
Povratak starih gostiju
Prema statistici, na Poluotoku najviše vole boraviti gosti iz Njemačke, koji su ove sezone ostvarili rekordan broj dolazaka.
- Njemačka nam je oduvijek bila najvažnije tržište, a ove godine su napravili dodatni iskorak. Gotovo 35 posto gostiju bili su Njemci. Opet, u usporedbi s 2019. ostvarili smo gotovo milijun i 400 tisuća noćenja više. To je apsolutno veliki rezultat. Izuzetno je bitno da su nam se vratili Austrijanci koji imaju 120 tisuća noćenja više. Najveće iznenađenje je povratak Nizozemaca koji su premašili brojke iz 2019. To nam govori da se naša najznačajnija emitivna tržišta polako konsolidiraju. Intenzivno radimo na talijanskom tržištu, koji je još uvijek na 70 posto od 2019., i na engleskom tržištu koji je uslijed problematike avioprijevoza i touroperatora tek negdje na 50 posto. Ali i to je dobar rezultat, zaključio je Ivošević.