Biznis

hrvatske željeznice

U prometu tri nova elektromotorna vlaka

Za nabavu novih baterijskih elektromotornih i baterijskih vlakova te šest stabilnih i energentskih priključaka koji će biti postavljeni na kolodvorima Split, Osijek, Varaždin, Bjelovar, Virovitica i Pula, osigurano je 100 milijuna kuna iz NPOO-a, a ukupna vrijednost projekta je 129 milijuna kuna


 
2 min
HINA
HINA/ Edvard ŠUŠAK

Za nabavu novih baterijskih elektromotornih i baterijskih vlakova te šest stabilnih i energentskih priključaka koji će biti postavljeni na kolodvorima Split, Osijek, Varaždin, Bjelovar, Virovitica i Pula, osigurano je 100 milijuna kuna iz NPOO-a, a ukupna vrijednost projekta je 129 milijuna kuna

Tri elektromotorna vlaka za gradsko-prigradski prijevoz proizvedena u Končaru puštena su u srijedu u promet, a potom je potpisan ugovor za kupoprodaju baterijskih vlakova i stabilnih energetskih priključaka.

Novi vlakovi dio su projekta obnove voznog parka HŽ Putničkog prijevoza (HŽ PP) koji se provodi sukladno Strategiji prometnog razvoja Republike Hrvatske od 2017. do 2030. godine, a sufinancira se iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020., te je dio Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. - 2026. (NPOO).

Ukupna procijenjena vrijednost projekta je 1,3 milijarde kuna, a potpora Europske unije 880,3 milijuna kuna.

HŽ PP planira u sklopu toga projekta modernizirati vozni park s 21 novim elektromotornim vlakom. Za gradsko-prigradski prijevoz predviđeno je 11 vlakova, a za regionalni deset. 

Vlakove je proizveo Končar, a svečanu prvu vožnju jedan od njih imao je od zagrebačkog glavnog kolodvora do Dugog Sela i nazad. 

Nakon današnjega puštanja u promet prva tri vlaka za gradsko-prigradski prijevoz, bit će isporučeno još osam gradsko-prigradskih vlakova koji će voziti na zagrebačkom području.

Isporuka regionalnih vlakova, koji će voziti na elektrificiranim prugama u Hrvatskoj, uslijediti će nakon toga.

Potpredsjednik vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je na puštanju u promet da je obnova željezničke infrastrukture ključan projekt koji će obilježiti sljedećih 10 do 12 godina.

"Takav projekt ide svojim tijekom i dobro je što se nabava 21 novog vlaka financira uz pomoć europskih sredstava, a ovo je tek prva isporuka vlakova", rekao je Butković.

Dodao je da će sva sredstva koja su na raspolaganju iz EU-a te nacionalna i kreditna sredstva, najvećim dijelom biti usmjerena u obnovu željezničke infrastrukture i nabavu novih vlakova.

Plan je do 2025. godine uvesti u promet 70 novih vlakova, rekao je Butković.

Predsjednik uprave uprave Končar električnih vozila Josip Ninić rekao je da su ključni podsustavi novih vlakova razvijeni i proizvedeni u poduzećima grupe Končar, a uključene su i brojne druge domaće tvrtke. 

U sklopu projekta "Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu", u srijedu je potpisan i ugovor Končar - električnih vozila i HŽ PP-a za kupoprodaju baterijskih vlakova i stabilnih energetskih priključaka.

Za nabavu novih baterijskih elektromotornih i baterijskih vlakova te šest stabilnih i energentskih priključaka koji će biti postavljeni na kolodvorima Split, Osijek, Varaždin, Bjelovar, Virovitica i Pula, osigurano je 100 milijuna kuna iz NPOO-a, a ukupna vrijednost projekta je 129 milijuna kuna.

Cilj je poboljšanje lokalne i regionalne povezanosti i mobilnosti radi boljeg pristupa tržištu radna i uslugama u funkcionalnim centrima, te osiguranje učinkovitijeg i konkurentnijeg putničkog prijevoza, kažu u HŽ PP-u.


Nastavite čitati

Hrvatski sabor izglasao porez na nekretnine

Dosadašnji porez na kuće za odmor zamjenjuje se porezom na nekretnine. Taj porez iznosit će od 0,6 do osam eura po metru četvornom, pri čemu postaje obavezan za lokalne jedinice i one same mogu određivati visinu tog poreza

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.