Biznis

NAJDUŽI IKAD PORINUT S RIJEČKOG NAVOZA

U RIJECI BRODOGRADNJA JOŠ ŽIVI: U 3. maju porinut brod za kanadsku Algomu

Riječ je o novogradnji 527 - samoiskrcavajućem brodu za prijevoz rasutog tereta, koji bi, prema ugovoru, trebao biti dovršen do sredine lipnja * Brod Algoma Endevour, dužine je 225 metara, širine 23,8 metra, nosivosti 29.300 tona, namijenjen je plovidbi kanadskim Velikim jezerima. To je nakon raspada Uljanik grupe drugi brod kojeg je riječko brodogradilište izgradilo za kanadskog naručitelja


 
3 min
HINA
foto HINA/ Miljenko KLEPAC

Riječ je o novogradnji 527 - samoiskrcavajućem brodu za prijevoz rasutog tereta, koji bi, prema ugovoru, trebao biti dovršen do sredine lipnja * Brod Algoma Endevour, dužine je 225 metara, širine 23,8 metra, nosivosti 29.300 tona, namijenjen je plovidbi kanadskim Velikim jezerima. To je nakon raspada Uljanik grupe drugi brod kojeg je riječko brodogradilište izgradilo za kanadskog naručitelja

U riječkom brodogradilištu 3. maj u subotu je porinut 225 metara dugačak brod za prijevoz rasutog tereta za kanadskog naručitelja Algoma Central Corporation, a na porinuću su bili predsjednik Vlade Andrej Plenković te brojni građani.

Riječ je o novogradnji 527 - samoiskrcavajućem brodu za prijevoz rasutog tereta, koji bi, prema ugovoru, trebao biti dovršen do sredine lipnja. 

Brod Algoma Endevour dužine je 225 metara i najduži je brod porinut s navoza 3. maja. Brod je širine 23,8 metra, nosivosti 29.300 tona, a namijenjen je plovidbi kanadskim Velikim jezerima. To je nakon raspada Uljanik grupe drugi brod kojeg je riječko brodogradilište izgradilo za kanadskog naručitelja (prvi je bio Algoma Intrepid).

foto HINA/ Miljenko KLEPAC

Premijer Plenković je istaknuo kako je današnje porinuće broda "još jedan uspješan projekt 3. maja, uz snažnu i iskrenu te partnersku podršku Vlade".

Naveo je kako je cijena broda je 31,5 milijuna kanadskih dolara i 23,5 milijuna eura, a Vlada je povjerenje u taj projekt iskazala davanjem državnog jamstva za kreditno zaduženje.

"Stav Vlade je bio podržati svako rješenje koje će omogućiti stvaranje preduvjeta za pokretanje proizvodnje i završavanje započetih brodova, a s druge strane smanjiti gubitke koji su bili česta praksa ranije", rekao je. 

Podsjetio je da je Vlada 2019. godine odučila isplatiti 4,5 milijarde kuna dugova hrvatskih brodogradilišta prema bankama za neizgrađene brodove. "Odlučili smo podvući crtu i pokrenuti brodogradnju na održivi, partnerski i profitabilan način. Kao Vlada smo razumjeli što brodogradnja u 3. maju identitetski znači za Rijeku", rekao je premijer. 

Od tada su u 3. maju porinuta četiri broda, a u partnerstvu sa Scenic grupom i tvrtkom MKM Yachts je tu izgrađen najmoderniji polarni kruzer Scenic Eclipse 2, dodao je Plenković.

"Sve to radimo jer vodimo računa o hrvatskoj industriji, brodogradnji, povijesti brodogradnje u Hrvatskoj, tradiciji i identitetu. Jer Rijeka bez brodogradnje ne bi bila isti grad", istanuo je. 

foto HINA/ Miljenko KLEPAC

Direktor 3. maja Edi Kučan zahvalio je na podršci Vladi i istaknuo kako bez njenog angažmana ne bi bilo moguće ovo porinuće.

Opravdali smo međusobno povjerenje, stvaramo ovdje brodove za svjetsko tržište. Brodogradnja je relevantna domaća proizvodnja spremna za najizazovnije inženjerske projekte u cijelom svijetu, naglasio je Kučan.

Zadovoljstvo suradnjom i potporom Vlade izrazio je i predstavnik naručitelja Robert Houston.

Inače, novogradnja 527 je bila dio stečajne mase Uljanika te je ugovor za njegovu gradnju više puta obnavljan, a 3. maj i kanadska Algoma su u svibnju 2022. godine potpisali ugovor o njegovu dovršetku. 

Za riječki 3. maj Vlada je u kolovozu 2019. godine dala državno jamstvo za pripremu i pokretanje proizvodnje te završetak započetih novogradnji s ciljem umanjenja postojećih gubitaka za Republiku Hrvatsku, a za samu novogradnju 527 državna je jamstva dala u srpnju 2022. i listopadu 2023.

Odgovarajući nakon porinuća na pitanja novinara, premijer Plenković je istaknuo i kako je za pulski Uljanik i za riječki 3. maj "zainteresirano više potencijalnih ponuditelja". 

Vlada i nadležna ministarstva temeljito analiziraju te procese, a u interesu nam je, ako je to moguće, da brodogradilišta funkcioniraju ekonomski i financijski održivo. No, nije nam u interesu da se natovari državi i državnom proračunu beskonačne troškove i gubitke za loše poslovne odluke nekih ljudi, zaključio je Plenković.


Nastavite čitati

Oporba: Turudić se ponaša skandalozno

Zastupnica Centra Marijana Puljak smatra da je "njihov (HDZ-ov) dečko počeo raditi svoj posao - stavljati u ladice slučajeve koji ne odgovaraju 'AP-u', a vaditi i preuzimati nadležnost nad onima koji 'AP-u' odgovaraju". "Zato je tamo i postavljen i vrlo dobro radi svoj posao, iz ruku Laure Kövesi sad preuzima i slučaj Beroš. HDZ je preuzeo sve institucije ove države i ponaša se kako mu drago", istaknula je

Zaprimljeno 11 kandidatura, osam ima dovoljno potpisa

DIP je zaprimio kandidature Zorana Milanovića, Dragana Primorca, Mostova Mira Bulja, nezavisnih Marije Selak Raspudić, Nike Tokića Kartela, Slobodana Midžića i Tomislava Jonjića. Zaprimio je i kandidature Dražena Keleminca (Autohtona Hrvatska stranka prava), Ivane Kekin (Možemo), Branke Lozo (Dom i nacionalno okupljanje) i Karoline Vidović Krišto (Odlučnost i pravednost) koja je u sinoć posljednja stigla u DIP

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.