Apsolutno je neozbiljno i nedopustivo da javnost i dalje nema konkretnih informacija o tome gdje će se i kada graditi nova garažna kuća u Puli i je li to uopće realna opcija? Hoće li to biti na Marsovom polju kao što je bilo najavljivano, na igralištu "žute škole" ili će na Marsovom polju pored Croatia osiguranja Pula dobiti novo rotacijsko parkiralište?
Kao što smo ranije pisali, iz Grada i Pula Parkinga ne žele odgovarati na pitanja o najavljenoj garažnoj kući, niti o rotacijskom parkiralištu za koju je javnost saznala sasvim slučajno - nakon pisanja Istre24.
Doznali smo da se za rotacijsko parkiralište planira iznos koji premašuje pola milijuna eura za 30 parking mjesta na Marsovom polju. S obzirom na šutnju direktora Pula Parkinga Branislava Bojanića koji je ranije najavljivao početak gradnje garažne kuće na toj lokaciji, što je sredinom ove godine trebalo i krenuti, sve je jasnije da od garažne kuće u 2023. godini neće biti ništa!
Vijećnicima prvi glas
Kada već novinari ne dobivaju informacije od direktora gradskog poduzeća vezano uz kapitalne projekte kao što je rješavanje problema parkirališta, možda nešto više znaju gradski vijećnici. Stoga smo pitali i njih.
No čini se da je i njima novost da se na Marsovom polju sada planira rotacijsko parkiralište, a o novom modelu rotacijskih garaža, čuju po prvi put. Svako ozbiljno gradsko poduzeće trebalo je planove i nove poslovne poteze podijeliti s gradskim zastupnicima tim više jer se radi o javnom novcu.
Branislav Bojanić
SDP-ova vijećnica Sanja Radolović još je tijekom kampanje za gradonačelnicu zagovarala gradnju garažne kuće na Mandraču, a kod toga ostaje i danas.
- Što se tiče rotacijskog parkinga, moram priznati da sam o tome prvu informaciju dobila iz medija. Dopuštam si dozvoliti da možda u tom momentu nisam bila u Gradskoj vijećnici ako je to prezentirao direktor Pula Parkinga. Poznato je da se licitiralo lokacijama garažnih kuća, a jedna od njih je bila lokacija žute škole, za što smatram da nije dobar izbor. Treba razmišljati o lokaciji Mandrač i Marsovom polju, i svesti to u financijske okvire. Rotacijski parking na Marsovom polju nije najsretnije rješenje. To je nepotrebno i skupo. Nama je i dalje prioritet urediti Mandrač i omogućiti povezivanje s tramvajem koji bi vozio od Mandrača do porte Uljanika za što već postoji tramvajska pruga. Treba se odrediti konačna lokacija za garažnu kuću jer od već pet podloženih, nećemo završiti nigdje, kaže Radolović.
Sanja Radolović i Igor Belas
- I ja sam kao gradski vijećnik znatiželjan jer nemam nikakvu informaciju, a prva vijest je o rotacijskom parkingu stigla je iz medija. Mi nismo u izvršnoj vlasti, ali o svim projektima, SDP daje neki svoj sud. Naime, podržali smo garažnu kuću kod zgrade Croatie, kaže Igor Belas, dodajući da nema informaciju zašto gradnja tamo još nije krenula.
Treba podsjetiti da je bivša IDS-ova vlast u Puli na čelu s gradonačelnikom Borisom Miletićem najavljivala gradnje garažnih kuća, no niti jednu nije relizirala. Plutajuća, polupodzemna, s heliodromom na krovu, sa sportskom dvoranom na vrhu...Svega je tu bilo. Na pet različitih lokacija, najavljivalo se ni manje ni više nego – četiri.
IDS-ov vijećnik Valter Boljunčić isto nema saznanja oko nove rotacijske garaže na Marsovom polju, a jedino što mu je poznato je garažna kuća koja se tamo trebala graditi. Podsjetimo, u Planu Pula Parkinga za ovu godinu navodi se i montaža tri rotacijske garaže na parkiralištu Karolina.
"IDS nije napravio garažnu kuću, ali nova vlast bez pomaka"
- Možda sam propustio nešto na Vijeću, ali o rotacijskom parkiralištu sam doznao iz medija. Nisam siguran što da mislim o tome. To se obično realizira kada postoji problem s nedostatkom prostora. Nisam siguran da li vrijedi ulagati u to, a nisam siguran ni da li bi konzervatori pristali da se takvo parkiralište stavi na Karolinu, kaže Boljunčić, dodajući da se iz ovog zadnjeg slučaja gdje se već nabavila oprema kroz javnu nabavu, može zaključiti da ova gradska uprava pokazuje transparentnost koja je svakim danom sve više prozirna.
- Mi nismo garažnu kuću napravili, ali činjenica je da nova vlast u gotovo dvije godine i pol godine nije napravila pomak, zaključuje Boljunčić.
Valter Boljunčić
Nezavisni vijećnik Marin Lerotić kaže "da od gradnje garažne kuće u ovoj godini očito neće biti ništa baš kao i kod mnogih drugih obećanja koje je dao gradonačelnik Zoričić".
- Nisam upoznat s razlozima zbog kojih nije krenula izgradnja garažne kuće, a nisam upoznat ni s idejom da se planira realizacija rotacijskog parkirališta na Karolini. Administracija gradonačelnika Zoričića voli pričati kako je transparentna do onog trenutka kada se trebaju javnosti položiti računi. U trenucima kada trebamo saznati detalje, sva transparentnost pada u vodu i svi zajedno i kao gradski vijećnici, ali i kao zainteresirana javnost nismo upoznati s detaljima, a što bi zasigurno trebali biti, kaže Lerotić.
Što se tiče pola milijuna eura kojima se po novom planira osigurati za 30 parkirnih mjesta na Marsovom polju, ističe da on osobno nikada ne bi potrošio toliki iznos javnog novca za 30 parking mjesta koja u ljetnim mjesecima, kada postoji povećani priljev osobnih automobila, neće riješiti problem parkinga.
Marin Lerotić
- Taj novac se može puno kvalitetnije utrošiti za podizanje standarda građana, kaže Lerotić, a kao primjer izdvaja privatne vrtiće radi izjednačavanja cijene s gradskim vrtićima.
- Osim s najavama o izgradnji garažne kuće na Marsovom polju kod Croatie osiguranja i najave da izgradnja kreće u 2023. godini, nemam nikakve druge informacije. Nažalost, administracija gradonačelnika Zoričića biti će zapamćena kao administracija neispunjenih obećanja. Politika neznanja, neiskustva i nesposobnosti (3N) svakim danom nažalost sve više dolazi do izražaja, kaže Marin Lerotić.
- Već 15 IDS-ovih i dvije godine nove vlasti, ali s istim čovjekom na čelu Pula Parkinga (Branislav Bojanić op.a.), slušamo o izgradnji garaže. U nekim drugim hrvatskim gradovima javna su poduzeća s istom djelatnošću u tom periodu izgradila garaže koje potom stvaraju prihod i polako se same otplaćuju. Za takve je i druge slične "zasluge", taj direktor milošću Zoričićevom jedini preživio pometanje direktora i ostao na svojoj poziciji, komentirala je vijećnica Možemo! Dušica Radojčić, dodajući kako javnost od tandema Bojanić-Miletić godinama sluša bajke o garažama.
- Ako pogledate Izvještaj o poslovanju Pula parkinga za 2021. vidjet ćete kako Bojanić smatra "da su za primorske turističke destinacije s odgovarajućom obalom i dubinom mora, vrlo prihvatljivo rješenje brodovi trajno privezani u luci, koji preuzimaju funkciju plutajuće garaže." Potom je uslijedila užasna ideja da se na igralištu pulske Gimnazije napravi parkiralište i to u suradnji s problematičnom tvrtkom Best In Parking, zbog čijeg su javno-privatnog partnerstva neki gradovi u Hrvatskoj silno požalili. Predlagati pretvaranje infrastrukture za sport za djecu i mlade u parkirališnu kuću, može samo netko koga zbilja nije za njih briga. Zatim je tu debakl s takozvanim park&ride parkiralištima na Gregovici i Mandraču i parking harač građanima Pule. To je samo dio njegovih "krimena", smatra Radojčić.
Upozorila je da gradski vijećnici nemaju nikakvih informacija o gradnji garaže na Marsovom polju.
"A je to" dvojac Bojanić-Zoričić
- Naš je vijećnik zatražio studije na koje se Grad pozivao da bi opravdao odabir lokacije za garažu, no u Planu održive urbane mobilnosti spominje se samo podzemna garaža "južno od željezničkog kolodvora" s parkiralištem za turističke autobuse.
Studija uređenja prometa u centru grada iz 2022. godine koju je napravio Fakultet prometnih znanosti, pak,navodi da je "za odluku o izgradnji novih garaža potrebno izraditi detaljnu studiju izvodljivosti koja će u obzir uzeti sve prometne, ekološke, gospodarske, društvene i ostale parametre. Napomena je da nedostatak podataka o prometu ograničava prometno planiranje unutar Studije na teorijsku razinu uz konzultacije sa stručnjacima koji su upoznati sa prometnom situacijom u Puli te sa stručnim osobljem prometnog odjela Grada Pule". Za Karolinu piše da je planirana prenamjena u zelenu površinu, kaže vijećnica Možemo!.
I ona je za rotacijsko parkiralište na Karolini doznala tek nakon što je o tome doznala iz medijia.
- Kao vijećnici nismo o tome obaviješteni. Niti je na Gradskom vijeću vrlo rječiti i često prozivani direktor to ikada spomenuo. A pitali smo ga što misli s enormnim prihodom od naplate parkiranja u 2023., predloživši izradu studija za novu garažnu kuću. Najprikladnije lokacije za gradske garaže trebale bi biti utvrđene nekom studijom, a ne da to bude u stilu "A je to" dvojca Zoričić-Bojanić. Šteta koju mogu prouzročiti s ovakvim planiranjem je zbilja velika. Kao vijećnica očekujem, a vjerujem i drugi savjesni kolege i kolegice, objašnjenje prikladnosti odabranih lokacija i očekivanih rezultata, kolike su potrebe i koji će postotak potreba zadovoljiti izgradnja planirane garaže. Trebali bi znati koliko će koštati i u koliko ćemo ju vremena otplatiti. Ali takvom planiranju možemo se nadati možda s nekim drugim ljudima na čelnim pozicijama Grada i Pula Parkinga, kaže Radojčić.
Dušica Radojčić
Što se tiče informacija koja novinarima o ovim važnim projektima uskraćujU Grad Pula i Pula Parking, Radojčić tvrdi da je to u skladu s njihovim načinom upravljanja - bez jasnih ideja, s ad hoc smišljenim PR-ovskim projektima bez previše promišljanja i bez uklapanja u neku širu politiku, u ovom slučaju prometnu politiku.
- To je u skladu s njihovim autoritarnim shvaćanjem vladanja, koje podržava osovina SDP-HDZ-NLFZ. Oni krivo misle da im pravo upravljanja javnim novcem daje i pravo da to rade bez odgovornosti prema javnosti i predstavničkom tijelu. Nedopustivo je i da ne žele komunicirati s medijima. S druge strane, teško mi je shvatiti da netko odluči potrošiti 4,4 milijuna kuna za 30 parkirnih mjesta - 30! i da nikoga o tome ne obavijesti, a radi se o javnom novcu i infrastrukturi od velikog javnog značaja. U takvim slučajevima neracionalnih odluka, opravdano je pomisliti da se iza toga krije nešto drugo, kaže vijećnica Možemo! i dodaje:
Na lokaciji Marsovog polja garaža ili rotacijski parking?
- Možda se radi o tome da je trebalo hitno potrošiti višak prihoda od naplate parkiranja prije naplate poreza? Jer za garažnu kuću nisu ništa pripremili, pa će i za 2023. morati platii suludi iznos poreza na dobit ako ne potroše novce dok se u isto vrijeme podižu cijene javnog prijevoza. Pa su kao rješenje za brzo trošenje izmislili rotacijske garaže za koje ne treba građevinska dozvola i mogu se brzo realizirati? Zanimljiva je i gotovo identična ponuda dobavljača iznosu procijenjene vrijednosti radova, zaključuje Dušica Radojčić.
Pitanja smo uputili i HDZ-ovom vijećnku Juraju Kovačeviću, no do zaključenja ovog teksta, njegov odgovor nismo dobili. Na pozive nije odgovarao ni direktor Pula Parkinga, a ignorirao je i pitanja koja smo mu proslijedili mailom.