Ogorčena, i to s punim pravom, javila nam se ravnateljica pulske Osnovne škole Vidikovac Ana Bačić. Uz fotografije koje nam je ustupila, njezin osvrt prenosimo u cjelosti.
"Osnovna škola Vidikovac jedna je od rijetkih pulskih škola u potpunosti okružena zelenilom. Skrivena između parka i borove šume, škola ima ogroman potencijal za planiranje novih sadržaja koje provodimo izvan školske zgrade, a dugoročno podižu kvalitetu života i rada u školi.
Od školske godine 2018./2019. provodimo projekt Školskog vrta kojim se život u školi približio prirodi. U projekt su uključeni učenici kroz redovnu nastavu i izvannastavne aktivnosti. Brigom o školskom vrtu učenici aktivno sudjeluju u aktivnostima na zraku, uče o prirodnim procesima, razvijaju svijest o biološkoj raznolikosti i međusobnu suradnju, povezuju se s prirodom, razvijaju osjetila, pozitivan stav o sebi i svijetu oko sebe.
Nedovoljna osjetljivost usputnih i svakodnevnih prolaznika otežavaju naše uspješne aktivnosti u vrtu. Suočavamo se s problemom nesavjesnih prolaznika koji svoje pse slobodno puštaju na zelene površine oko škole i u sam vrt te su nam površine uneređene (u pravilu vlasnici ne čiste nakon svojih ljubimaca), a usjevi koje posijemo ili posadimo u vrtu su izgaženi. Događa se da iz vrta „nestaje“ povrće koje djeca uzgajaju i vesele mu se: rotkvice, glavice salate, kelj i kupus. Prošle školske godine iskopane su nam i odnesene tri netom posađene voćke!
Nedavno je devastiranje školskog vrta i školskog okoliša doseglo vrhunac. Prije četiri-pet godina učenici su posadili deset maslina. Sve te godine redovito su ih obilazili, njegovali, plijevili, okopavali, pratili rast i razvoj mladih stabala i čuvali ih od nametnika. Masline su rasle zajedno s njima. I onda – šok! Pogled na zelenu površinu mladog maslinika ostavio je učenike i nas učitelje u nevjerici. Umjesto mladih maslina zjapile su prazne rupe. Netko je kriomice i promišljeno, planski s potrebnim alatom, došao, iskopao i otuđio devet od deset maslina. Osjećaj je svih nas u školi, i učenika i učiteljica koji su se godinama brinuli o maslinama, neopisiv. Nisu ukradene samo masline, nego sav dječji trud, rad, skrb, nadanja i očekivanja.
Škola, to su prije svega naši učenici, naša djeca koju odgajamo i obrazujemo za život. Kakav primjer im se daje ovakvim nemilim događajima!?"