Započelo je dugo najavljivano uređenje rovinjskog glavnog gradskog trga, a početkom travnja Grad Rovinj raspisao je natječaj za izvođača radova vrijednih 2,9 milijuna eura bez PDV-a, osiguranih u potpunosti iz gradskog Proračuna.
Ponuditelji: GP Krk, pulska Cesta i koparski Adriaing
Do danas na natječaj su se javile tri tvrtke. Za rekonstrukciju Trga Maršala Tita tvrtka GP Krk ponudila je 2,8 milijuna eura bez PDV-a, tvrtka Cesta d.o.o iz Pule 2,7 milijuna eura bez PDV-a, dok je najpovoljnija ponuda stigla od zajednice ponuditelja Adriaing d.o.o. Koper inžinjering, podružnica Buje. Oni, naime, nude 2,1 milijun eura bez PDV-a.
Opločenje i uređenje predviđeno je u nekoliko faza. Površina cjelokupnog zahvata iznosi 13.530 četvornih metara, a obuhvaća Trg Maršala Tita, Trg Pignaton, Trg na mostu, Obalu Pina Budicina te Mali i Veliki mol.
Trg Maršala Tita, Rovinj
- Prva faza projekta obuhvaća potez od Trga na Mostu do Malog mola. Predviđaju se sanacija, rekonstrukcija, djelomična ili potpuna zamjena postojeće završne hodne površine uz djelomičnu dogradnju postojećih kamenom popločanih pločnika i rubnjaka prema zatečenom povijesnom uzorku. Zatim slijedi zamjena postojećih asfaltnih, betonskih i kamenom popločanih površina novim kamenim popločenjem, a provest će se i kompletna rekonstrukcija i dogradnja infrastrukture, odgovorili su nam danas iz Grada Rovinja.
Prva faza započela u ožujku
- Za koji mjesec započinjemo realizaciju jednog od najzahtjevnijih i najkompleksnijih projekata za naš grad. Opločenje i uređenje infrastrukture glavnog gradskog trga udahnut će novi život toj centralnoj gradskoj cjelini koja povezuje starogradsku jezgru s užim centrom grada, najavio je gradonačelnik Rovinja Marko Paliaga još na Svečanoj sjednici Gradskog vijeća povodom Dana Grada Rovinja, u rujnu prošle godine.
Marko Paliaga, Foto: Manuel Angelini
Radovi prve faze, koja obuhvaća površinu od 2.700 četvornih metara, započeli su pak tek u ožujku ove godine. No, trajali su svega desetak dana i uključivali pripremne radove te arheološka istraživanja na dijelu trga kod Balbijevog luka.
Nastavak ključnih radova rekonstrukcije glavnog gradskog trga očekuje se ipak tek krajem rujna, odnosno po okončanju turističke sezone.
Radovi iz ožujka ove godine
Maksimalna zaštita ugostiteljskih objekata
- Radi se o zahtjevnom i vrlo osjetljivom zahvatu jer je riječ o gradskoj cjelini koja povezuje starogradsku jezgru s užim centrom grada. S obzirom na to da se u čitavom potezu nalazi i velik broj ugostiteljskih objekata i restorana, radovi će biti organizirani na način da se maksimalno zaštite te djelatnosti. Novim će se popločenjem, i predviđenim popratnim sadržajima urbane, socijalne i društvene potrebe građana i turista, uskladiti s povijesnom i urbanističko-arhitektonskom strukturom trga i krajolikom, te omogućiti funkcionalan, kvalitetan i sadržajno kreativan boravak građana i gostiju na otvorenom javnom gradskom prostoru, pojašnjavaju u Gradu Rovinju.
Valja se prisjetiti da je građevinska dozvola za ovaj projekt ishodovana još u prosincu 2020. godine, da bi potom u proračunu za 2021. godinu Grad Rovinj osigurao devet od ukupno 50 milijuna kuna na koliko je bila procijenjena ukupna vrijednost investicije.
Detalj s Trga Maršala Tita u Rovinju
Konzervatorska podloga izrađena još 2012. godine
Za zonu zahvata ovog projekta izrađena je konzervatorska podloga potvrđena još 2012. godine, a po provedenom pregovaračkom postupku javne nabave u ožujku 2018. godine zaključen je i Ugovor o izradi projektne dokumentacije za uređenje Trga Maršala Tita i okolnih trgova.
Realizaciju uređenja i popločenja Trga Maršala Tita, gradonačelnik Rovinja Marko Paliaga još je početkom 2020. godine u medijskim istupima ocjenjivao projektom koji će mu obilježiti mandat. Trenutno je pak izglednije za očekivati da će ozbiljniji radovi na ovom kapitalnom rovinjskom projektu obilježiti iduću, predizbornu godinu.
Ovako bi trebao izgledati novi trg u Rovinju, Foto: Grad Rovinj
U Gradu Rovinju doznajemo kako trajanje cjelokupnog projekta nije moguće predvidjeti prije okončanja postupka javne nabave. Tada će biti poznat i način odvijanja privremene regulacije prometa za pješake, dostavna vozila i ostale korisnike.
Inače, posljednji zahvat na glavnom rovinjskom trgu dogodio se 1996. godine kada je izgrađen obalni kolektor.