Vezano uz projekt gradnje marine u Karigadoru, u Općini Brtonigla, te uz problematiku Prostornog plana koju otvara ovaj zahvat, udruga Zelena Istra izašla je s priopćenjem koje premosimo cu cijelosti.
"Mještani Karigadora i Zelena Istra se od 2017. godine bore protiv gradnje megalomanske marine u Karigadoru. Iako je uslijed velikog otpora građana, poništen ugovor o Koncesiji Marine Karigador potrebno je izmijeniti i Prostorno plansku dokumentaciju Općine Brtonigla kako bi se otklonila svaka mogućnost pretjerane izgradnje koja nije u skladu sa stvarnim potrebama lokalnog stanovništva. Naime, potreba mještana se odnosi na maksimalno 40 vezova komunalne i ribarske namjene što je u duhu i tradiciji mjesta Karigador", podsjećaju iz udruge.
"Na 18. sjednici općinskog vijeća Općine Brtonigla na čijem dnevnom redu je bio prijedlog odluke o izradi 5. izmjena i dopuna Prostornog plana uređenja Općine Brtonigla -Verteneglio te Prijedlog preporuke za izmjene i dopune Prostornog plana Istarske Županije, predlaže se ukidanje sportske luke posebne namjene ,Županijskog značaja te se navodi da je unutar te sportske luke planirano 250 vezova.
Ovim putem građani žele svratiti pozornost da se cijela problematika nalazi u obuhvatu Luke otvorene za javni promet Karigador koja je lokalnog značaja s obuhvatom veličine cca 46.000m2 , jer u toj je luci bila predviđena megalomanska marina u Karigadoru, te su građani Karigadora putem mjesnih odbora, građanske inicijative pa i na lokalnim izborima tražili upravo umanjenje ove luke na 10% njezine veličine, znači na nekih cca 5000 m2 maksimalno. Upavo u tom obuhvatu se Urbanističkim planom uređenja naselja Karigador planiralo oko 250 vezova, a ne u obuhvatu sportske luke kako navodi Općina na posljednjoj sjednici.
Sportska luka s 2.000 m2 veličine ne igra toliko bitnu ulogu u cijeloj ovoj priči, jer ona nije nikada ni bila predmetom dijela koncesije marine Karigador s 250 vezova, osim ako Općina ima neko drugo objašnjenje zašto je brisanje sportske luke važnije u ovom trenutku od obećanog smanjenja obuhvata Luke otvorene za javni promet Karigador?
Mještani izražavaju veliku zabrinutost zbog ovako djelomično napisanih odredbi vezanih za Luku Karigador te zbog ovako nejasnih i nedovoljno obrazloženih odluka i paušalnih informacija o broju vezova planiranih u sportskoj luci", tvrdi Zelena Istra.
"Građanska inicijativa uputila je zahtjev Načelniku Nešu Sinožiću i Općini Brtonigla da se u ovim izmjenama i dopunama Prostornog plana Općine Brtonigla-Verteneglio umanji luka otvorena za javni promet Karigador s postojećih 46.000 m2 na 5.000 m2 veličine što je od 2017. godine težnja svih građana Karigadora te što je i dio predizbornog obećanja nezavisne liste birača koja od 2021. čini većinu u općinskom vijeću Brtonigle.
Google Earth
Također, napominjemo da se u istom zaljevu planira još jedna luka otvorena za javni promet u mjestu Dajla, gdje se građani također godinama bore protiv izgradnje na toj lokaciji. Više od sto građana sudjelovalo je u javnoj raspravi o Ocjeni potrebe procjene Zahvata na okoliš za taj zahvat no, nažalost Ministarstvo je u travnju 2023. donijelo Rješenje da nije potrebna Studija utjecaja na okoliš.
Nadamo se da svi ovi novi momenti ne znače da se nastavlja izgradnja planiranih dviju marina u jednom zaljevu pod krinkom komunalnih vezova za građane", zaključuje Zelena Istra čije priopćenje, u ime Inicijative građana „Moj Lipi Karigador” i Zelene Istre potpisuje predsjednica potonje Irena Burba.