Komunal

SUDJELUJTE U VELIKOJ STUDIJI

Želite pametnu prometnu mrežu u Istri? Županija vas poziva da ispunite anketu i date svoje mišljenje

Kraće vrijeme presjedanja, polasci na svakih sat vremena, povoljan regionalni prijevoz i jedinstvena karta za autobus i vlak, pa uz to još i harmoniziran vozni red ovih dvaju oblika prijevoza, budućnost je koju mnogi stanovnici Istre priželjkuju, ali se često čini neostvarivom. Koliko je sve ovo izvedivo i koliko bi se jedan takav sustav zaista koristio, postat će jasnije izradom studije za unapređenje sustava javnog prijevoza koju za Istarsku županiju izrađuje Sveučilište Sjever


 
3 min
Maja Jokanović
Ilustracija Pexels

Kraće vrijeme presjedanja, polasci na svakih sat vremena, povoljan regionalni prijevoz i jedinstvena karta za autobus i vlak, pa uz to još i harmoniziran vozni red ovih dvaju oblika prijevoza, budućnost je koju mnogi stanovnici Istre priželjkuju, ali se često čini neostvarivom. Koliko je sve ovo izvedivo i koliko bi se jedan takav sustav zaista koristio, postat će jasnije izradom studije za unapređenje sustava javnog prijevoza koju za Istarsku županiju izrađuje Sveučilište Sjever

Istarska županija pokrenula je nedavno izradu studije za unapređenje sustava županijskog javnog cestovnog prijevoza. Da bi se ona što kvalitetnije provela i doprinijela unaprjeđenju prometne infrastrukture, Županija je pozvala stanovnike Istre da se uključe u proces njezine izrade i ispune online anketu sastavljenu od osamnaest pitanja.

Ova kratka anketa najvećim dijelom za cilj ima otkriti koliko bi, u slučaju unaprjeđenja prometne mreže, stanovnici bili spremni vožnju automobilom zamijeniti vožnjom međugradskim linijskim autobusima, ili čak objedinjenim cestovnim i željezničkim prijevozom.

Jedno od pitanja tako glasi "kada bi u vašem kraju, npr. Istarskoj županiji zajedno sa susjednim regijama u Hrvatskoj, Sloveniji i Italiji, postojao sustav lokalnog i regionalnog javnog prijevoza autobusima, gdje je takav javni prijevoz financijski povoljan te su polasci i dolasci u sustavu svakih sat vremena ili češće, od ranog jutra pa sve do ponoći, da li bi tada putovali drugačije, odnosno da li bi tada  koristili autobusni lokalni i regionalni javni prijevoz?"

No, neka pitanja polazište imaju i u znatno naprednijoj viziji prometne mreže pa se u njima od sudionika traži da procijene koliko im je primamljiva ideja jedinstvene prijevozne karte koja se može koristiti za vlak i za autobus, ali u sustavu u kojem su vozni redovi ovih dvaju vrsta prijevoza harmonizirani, prijevoz povoljan i učestao, a presjedanje lako.

U vrijeme kada se stanovnici istarskog poluotoka, koji svakodnevno putuju izvan mjesta stanovanja, i po nekoliko puta mjesečno susreću s pojavom pokvarenih vlakova, neadekvatnih pruga i nedovoljno razgranatom mrežom međugradskog autobusnog prijevoza, i pomisao na neke od ponuđenih scenarija djeluju futuristički. No, činjenica je da se prvi korak mora negdje učiniti pa svi oni koji kroz anketu žele dati svoje mišljenje, odgovore mogu upisati na sljedećoj stranici.

Ilustracija Grad Buje

Funkcionalna regija Sjeverni Jadran

Krajem 2018. godine Istarska, Primorsko-goranska i Ličko-senjska županija usvojile su zajednički strateški dokument pod nazivom Glavni plan razvoja prometnog sustava funkcionalne regije Sjeverni Jadran, kojim je, među ostalim, zacrtan razvoj održivog prometa te unapređenje i osuvremenjene sustava javnog prijevoza. Prvi korak na tom putu, poručuju iz Istarske županije, upravo je izrada Studije za uspostavu mreže linija javnog županijskog linijskog prijevoza putnika autobusom u Istarskoj županiji, koja je povjerena Odjelu za logistiku i održivu mobilnost Sveučilišta Sjever iz Varaždina i Koprivnice, s višegodišnjim iskustvom u izradi studija razvoja održivih prometnih rješenja.

Dokumentom se želi prvo unaprijediti sustav županijskog autobusnog prijevoza, kažu iz Županije, uz prijedloge kako taj sustav u budućnosti pretvoriti u integrirani prijevoz putnika - IPP, u kojem će se uskladiti vozni redovi vlakova i autobusa i uspostaviti jedinstveni tarifni sustav, odnosno omogućiti kombiniranje putovanja vlakom i autobusom, uz posjedovanje jedinstvene karte. Ujedno, predsjedanja bi u ovoj unaprijeđenoj verziji sustava postala moguća u kratkom vremenu, čime bi svi dijelovi Županije, ali i šire regije, postali znatno pristupačniji.

"Kvalitetan javni prijevoz motivira veliki broj ljudi da ga učestalo koriste te da znatno manje putuju automobilima, što posljedično doprinosi manjem zagađenju, manjim prometnim gužvama, većoj ukupnoj prometnoj sigurnosti, kao i manjoj potrošnji pogonske energije. Regije s kvalitetnijim javnim prijevozom su dostupnije te ostvaruju više ekonomskih aktivnosti, što donosi veće prihode i veću kvalitetu života. Manjim korištenjem automobila znatno se smanjuje i potreba za korištenjem velike količine prostora za parkiranje vozila, čime se prostori mogu osloboditi za druge važne namjene", poručuju iz Županije.

Prema podacima iz županijskog Registra ugovora o javnoj nabavi, vrijednost studije je 20.500 eura, s uključenim PDV-om.


Nastavite čitati

Istra
 

S vama smo više od 1.000 dana, hvala što nas pratite

Česi se vraćaju u Fažanu ali ovaj put kao gazde. Praški fond Investika dobio je lokacijsku dozvolu za luksuzni hotel s pet zvjezdica tik uz fažansku rivu. Ali to nije sve, Česi na fažanskom priobalju planiraju uložiti najmanje 150.000.000 eura

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.