Kultura

U Velikoj dvorani Vatroslava Lisinskog

Otvoren Muzički biennale Zagreb

Umjetnička ravnateljica MBZ-a Margareta Ferek-Petrić otvorila je festival kazavši da je cilj festivala bio postaviti smislen temelj i smjernice koje se bave svijetom u kojem živimo bez ograničavanja muzičkih sloboda. Praizvedbu koncerta za flautu i orkestar "Making of - intimacy" austrijskog skladatelja Clemensa Gadenstättera izveli su Simfonijski orkestar HRT-a i flautist Karl-Heinz Schütz, solo flautist Bečke filharmonije, kao prvu izvedbu otvorenja


 
3 min
HINA
foto/HINA / Tomislav PAVLEK

Umjetnička ravnateljica MBZ-a Margareta Ferek-Petrić otvorila je festival kazavši da je cilj festivala bio postaviti smislen temelj i smjernice koje se bave svijetom u kojem živimo bez ograničavanja muzičkih sloboda. Praizvedbu koncerta za flautu i orkestar "Making of - intimacy" austrijskog skladatelja Clemensa Gadenstättera izveli su Simfonijski orkestar HRT-a i flautist Karl-Heinz Schütz, solo flautist Bečke filharmonije, kao prvu izvedbu otvorenja

Koncertom Simfonijskog orkestra Hrvatske radiotelevizije, pod ravnanjem šefa-dirigenta Pascala Rophéa, u Velikoj dvorani Vatroslava Lisinskog u četvrtak navečer otvoren je 32. Muzički biennale Zagreb.

Na koncertu, koji je i dio Majstorskog ciklusa Simfonijskog orkestra HRT-a, nastupilo je i četvero istaknutih solista: Karl-Heinz Schütz (flauta), Ursa Ljuban (orgulje), Ivan Đuzel (truba) i François-Frédéric Guy (klavir).

Umjetnička ravnateljica MBZ-a Margareta Ferek-Petrić otvorila je festival kazavši da je cilj festivala bio postaviti smislen temelj i smjernice koje se bave svijetom u kojem živimo bez ograničavanja muzičkih sloboda. Praizvedbu koncerta za flautu i orkestar "Making of - intimacy" austrijskog skladatelja Clemensa Gadenstättera izveli su Simfonijski orkestar HRT-a i flautist Karl-Heinz Schütz, solo flautist Bečke filharmonije, kao prvu izvedbu otvorenja.

Clemens Gadenstätter školovao se u Beču, a danas predaje na Glazbenom sveučilištu u Grazu te piše djela za vodeće međunarodne ansamble i institucije. Večerašnja praizvedba rezultat je suradnje s festivalom za suvremenu i eksperimentalnu glazbu Austrijskog radija (ÖRF) – Musikprotkoll.

Francuski pijanist François-Frédéric Guy izveo je skladbu za klavir i orkestar "L'oeil du cyclone" skladatelja Tristana Muraila. Guy je sudjelovao i u praizvedbi djela u veljači 2022., uz Filharmoniju Francuskog radija u Parizu na festivalu Présences, koji je u cijelosti bio posvećen Murailovu stvaralaštvu.

Tristan Murail jedan je od najistaknutijih francuskih skladatelja suvremene glazbe. "L'oeil du cyclone" (Oko oluje) napisao je početkom 2022. nadahnut Fantazijom-impromptuom u cis-molu Frédérica Chopina.

Skladba je sada prvi put izvedena izvan matičnih dvorana s matičnim orkestrima naručitelja Japan Broadcasting Corporation (NHK), Elphilarmonie, BBC i Radio France. Praizvedbu djela za trubu, orgulje i dizajn svjetla "How to fly I i II" hrvatske skladateljice Mirela Ivičević izveo je solistički trubačko-orguljski tandem Ivan Đuzel i Ursa Ljuban. Rezidencijalna skladateljica HRT-a u sezoni 2018./2019. Mirela Ivičević živi i radi u Beču te je, među ostalim, 2021. primila prestižnu nagradu Zaklade Ernst von Siemens za glazbu.

Skladbu "Plohe i boje" Davorina Kempfa izvodio je gudački orkestar. Skladatelj, muzikolog, pedagog i akademik Davorin Kempf skladbu Plohe i boje napisao je 2014. nadahnut slikarstvom Pieta Mondriana. To djelo praizvela je Zagrebačka filharmonija na Muzičkom biennalu Zagreb 2017., kazali su iz Lisinskog.

Koncert ansambla solista Zeitkratzer također će se održati večeras, u Pogonu Jedinstvo u 22 sata. Izvodit će djela Ivana Maleca, umjetnika koji se već ranih 1970-ih prometnuo u pionira noise, drone ili ambijentalne elektroničke glazbe, te vlastitu interpretaciju Kraftwerkovog opusa, priopćio je MBZ.

Deveteročlani ansambl, koji je osnovao skladatelj i pijanist Reinhold Friedl, djeluje nezavisno od glazbenih institucija, te izvodi djela avangardnih skladatelja 20. stoljeća, umjetnika elektroničke glazbe te aktera alternativne, underground i eksperimentalne međunarodne scene.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.