U petak, 16 prosinca u 19.00 sati, u prostorima Muzeja suvremene umjetnosti Istre / Museo d'arte contemporanea dell'istria, održat će se otvorenje retrospektivne izložbe i predstavljanje likovne monografije Harija Ivančića. Riječ je o nastavku ciklusa retrospektivnih izložbi značajnih istarskih umjetnika srednje generacije čiji je cilj širu javnost upoznati sa stvaralaštvom koje je kreiralo istarsku suvremenu likovnu scenu te su do sada predstavljeni sažeti opusi Erosa Čakića, Egidia Budicina, Roberta Paulette, Đanina Božića, Bojana Šumonje, Zdravka Milića i Fulvija Juričića.
Retrospektivna izložba istarskog umjetnika, akademskog slikara Harija Ivančića, pise kustosica Ketrin Milićević Mijošek, poput monografije, nastala je kao rezultat istraživanja, vrednovanja i samonametnute potrebe za novim, sadržajnijim i kompleksnijim iščitavanjem umjetnikova opusa i njegovim cjelovitim predstavljanjem. Obuhvaćajući razdoblje od posljednja tri desetljeća (1989. – 2022.)., oba formata razotkrivaju umjetničku osobnost koja daleko od vreve regionalnih i nacionalnih umjetničkih žarišta, u istarskom Buzetu, predano, postojano i kontinuirano gradi svoj likovni jezik, svoju formu i izričaj, svoj odnos sa slikarskom tradicijom i umjetnosti uopće zadobivajući time svoje zasluženo mjesto i u programskim linijama Muzeja suvremene umjetnosti Istre / Museo d'arte contemporanea dell'Istria.
Zemlje (triptih) 2012., ulje na platnu - Hari Ivančić
Izložba kao vremenski (ali ne i sadržajno – iskustveni), ipak limitirani format, a monografija kao trajni dokument, pridonose kontekstualizaciji Ivančićeva opusa unutar korpusa regionalnog i nacionalnog suvremenog slikarstva i suvremene umjetnosti uopće, prateći njegov rad od samih početaka do danas.
Autorica monografskog teksta, uvažena povjesničarka umjetnosti i likovna kritičarka Ivana Mance Cipek, viša znanstvena suradnica na Institutu za povijest umjetnosti u Zagrebu, kroz dobro promišljen i koncepcijski razrađen pristup Ivančićev opus sagledala dvojako. Iščitavanjem svih osobitosti, stalnosti i mijena Ivančićevih razvojnih faza definiranih serijama i ciklusima, njihovim postavljanjem u vremenski slijed i kontinuum, ogolila je samu srž Ivančićeva umjetničkog istraživanja i dala priliku za njegovu revalorizaciju. Dovodeći u vezu Ivančićevo djelo s tradicijom modernog pejzažnog slikarstva i mogućnostima njegovog postojanja u suvremenim umjetničkim datostima kao i donoseći uvid u ranija tumačenja umjetnikova opusa, dala je trajni i vrijedan doprinos razumijevanju likovnog puta ovog istarskog umjetnika.
Hari Ivančić je rođen 26. studenoga 1967. godine u Pazinu. Školu za primijenjenu umjetnost i dizajn (odjel grafike) završio je u Zagrebu. Godine 1994. diplomirao je slikarstvo na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti u klasi prof. Vasilija Jordana. Član je HDLU-a Istre i Rijeke te Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika. Sudjelovao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu te mu se radovi nalaze u brojnim institucijama i privatnim zbirkama. Živi i radi u Buzetu
Publikacija na gotovo 350 stranica obiluje vrijednim reprodukcijama, bibliografijom, popisom izložbi i umjetnikovim životopisom te predstavlja zaokruženu cjelinu koja iako posvećena rasvjetljavanju autorova opusa, što joj je dakako i primarni cilj, doprinosi i boljem razumijevanju slikarskog medija predstavljajući ujedno i primjer dobre prakse istraživačko znanstvene interpretacije.
"Vjerujemo kako će izložba za koju su radove ustupile brojne institucije i privatni kolekcionari, zaključila je Ketrin Milićević Mijošek "kao i monografija biti sadržajno pristupačne široj javnosti, ljubiteljima umjetnosti i slikarstva Harija Ivančića kao i onima koji će to tek postati, a istovremeno izazovne i za struku i šire znanstvene krugove...“.