RUTA, regionalna unija teatara iz regije završit će ove godine na Brijunima izvođenjem predstava J. Hašeka „Švejk“ u utorak, 27. kolovoza i Brechtovom „Malograđanskom svadbom“ u četvrtak, 29. kolovoza.
Jedan od od gotovo savršenih likova svjetske književnosti
„Švejka“ u režiji Veljka Mićunovića igrat će glumci Beogradskog dramskog pozorišta. Nezavršeni satirični roman češkog pisca Jaroslava Hašeka objavljen je 1923. godine. Pisac je planirao da se djelo sastoji iz 6 dijelova, ali završio je samo četiri zbog smrti od srčanog udara 1923. Sva četiri dijela su objavljena u jednoj knjizi.
Radnja romana govori o češkom veteranu Jozefu Švejku i njegovim doživljajima u vojsci. Priča počinje atentatom u Sarajevu koji prethodi Prvom svjetskom ratu. Švejk je toliko uzbuđen služenju svojoj državi u ratu da nitko ne može sa sigurnošću ustvrditi da li je on imbecil ili vješti saboter Austrougarske vojske.
„Kada smo se dogovarali da radimo ovu predstavu desila su nam se dva velika rata u Evropi. Pored rukopisa Jaroslava Hašeka, imamo u predstavi i elemente Bertolta Brehta. Pored rukopisa Jaroslava Hašeka, imamo u predstavi i elemente Bertolta Brehta“, kaže Mićunović.
Tvrdi da je Švejk jedan od od gotovo savršenih likova svjetske književnosti jer posjeduje tu neku svoju izvrnutu logiku kojoj nije lako ući u trag. Duhovit i tragičan u isto vrijeme, na svoj način i ljekovit u obrani od surove realnosti.
U predstavi igraju između ostalih Ozren Grabarić, Milutin Milošević, Milutin Dapčević, Dunja Stojanović i drugi.
Brechtova bespoštedna analitička poruga modernom društvu
Brechtovu „Malograđansku svadbu“ izvodi Kamerni teatar 55 iz Sarajeva, a redatelj predstave je Paolo Magelli. “Malograđanska svadba” pripada duhovito dosjetljivom Brechtu, nepomirljivom kritičaru realiteta, koji je iz gotovo nihilističkih pozicija svoje mladosti uspješno pronašao modus protesta protiv suvremene civilizacije u gotovo totalno anarhističkoj pobuni. „Njegova bespoštedna analitička poruga modernom društvu često je reducirala čovjeka na tek četiri osnovne funkcije: jesti, tući se, bludničiti i pijančiti. I eto naše svadbe. Malograđanske. Današnje balkanske krčme gdje smo, kako je mislio i Krleža u svom “Kraljevu”, navikli “rješavati” svoje probleme, svjesno ili nesvjesno, živi ili mrtvi.
U ovakvom opisu izdvaja ga ne samo smionost izrečenog, već i neustrašiva želja za eksperimentiranjem, strast prema onome što je naumio reći. Ljubav se na ovoj svadbi često prokazuje kao požuda, borba za istinu kao gnjev. To je dramatično, ali istovremeno i bolno duhovito, zabavno. Idealna slika porodičnog slavlja otkriva nekonvencionalne odnose gostiju i domaćina, situacije provociraju dogovoreno urednu svakodnevicu, groteskni ples koji razbija stolove samo upire prstom u neizvjesnu budućnost naših mladenaca, napisala je dramaturginja Željka Udovičić Pleština, dok u predstavi glume između ostalih Ejla Bavčić, Gordana Boban, Maja Izetbegović, Dina Mušanović i drugi.
RUTA je održana u sklopu dvadeset i četvrte sezone Kazališta Ulysses i kao uvijek predstave kazališta iz regije izazvale su veliki interes publike na Brijunima.