Kultura

Trenutno najgledanija Netflixova serija

THE SNOW GIRL: Novinarka u istrazi uspješnija od policije

Šestodijelna španjolska kriminalistička serija, u originalu ‘La Chica de Nieve’, nastala je prema istoimenom romanu španjolskog pisca Javiera Castilla iz 2020. U narativnom je središtu misterij nestale djevojčice, triler komponente solidno su postavljene, a neobični, pomalo i nemogući dramski obrati, otkrivaju se postupno


 
5 min
Iva Sirotić

Šestodijelna španjolska kriminalistička serija, u originalu ‘La Chica de Nieve’, nastala je prema istoimenom romanu španjolskog pisca Javiera Castilla iz 2020. U narativnom je središtu misterij nestale djevojčice, triler komponente solidno su postavljene, a neobični, pomalo i nemogući dramski obrati, otkrivaju se postupno

Petogodišnja Amaya nestane u gužvi na paradi za blagdan Sveta tri kralja na ulicama Malage. Dok inspektorica Belén (Aixa Villagrán) i njezin partner na slučaju ispituju osumnjičene, priča privlači pažnju studentice novinarstva Miren (Milena Smit) koja stažira u lokalnim novinama.

Miren, koja je prije nekoliko godina bila žrtva silovanja, prirodno je privučena slučajem nestanka, no izgleda i kao da se na neki način osvećuje. Iako se urednik tome protivi, zadajući joj druge teme za pisanje, ona uz pomoć svog mentora i profesora Eduarda (José Coronado) kreće u samostalnu istraživačku potragu.

U međuvremenu je priveden bliski prijatelj obitelji nestale djevojčice, jer mu je otkriven dosje vezan za davno silovanje maloljetnice. Unatoč razotkrivanju čitave mreže dječje pornografije te još mnogih uznemirujućih detalja, slučaj Amaya splašnjava jer nema dokaza.

Šest godina nakon nestanka, na Mirenin radni stol stiže VHS kaseta, donesena osobno u reakciju. Na kratkoj snimci se sada već 12-godišnja Amaya igra u svojoj dječjoj sobi te uskoro slika postaje ‘snježna’ poput mećave. Razvoj radnje velikim dijelom pratimo u vremenskim skokovima, prvo u vrijeme nestanka djevojčice, šest godina, a zatim i devet godina nakon nestanka; paralelno se otkrivaju događaji iz 2010., 2016. i 2019. godine.

Tužna priča prenaglašenih motiva

Trenutno najgledanija Netflixova serija španjolski je kriminalistički triler ‘The Snow Girl’ (u originalu ‘La Chica de Nieve’) nastala prema istoimenom romanu španjolskog pisca Javiera Castilla iz 2020. U narativnom je središtu misterij nestale djevojčice, triler komponente solidno su postavljene, a neobični, pomalo i nemogući dramski obrati, otkrivaju se postupno.

U zemljama španjolskog govornog područja, Castillo je proslavljen pisac nekoliko bestselera, a ovaj je roman napisao nakon što je preživio strah kad se njegova kćerkica izgubila u mnoštvu.

Mjesto i vrijeme radnje, kao i mnogi detalji iz romana, za potrebe serije su izmijenjeni. Iz isprepletenog se narativa, razvojem radnje i dramskim zapletima, ovdje otvara izrazito tužna ljudska priča, utoliko bolnija zbog povezanih i međuovisnih tužnih sudbina. Jesús Mesas Silva i Javier Andrés Roig su scenaristi serije, četiri epizode je režirao Davis Ulloa, a Laura Alvea dvije.

Nelinearnom naracijom, gdje su događaji iz prošlosti prikazani onda kad se do njih došlo istragom ili im se bilo na tragu te (pre)brojnim flashbackovima Mireninih sjećanja koja neprestano naviru, prenaglašeni su i montažno istrošeni ti brojni vremenski skokovi, čime se produžuje trajanje serije i prekida emotivni tok.

Prilično klišejizirana je i metoda snimanja kroz kakvu pukotinu ili iz rakursa koji izgledaju kao subjektivni pogled postraničnih promatrača čime se također (na jeftin način) postizala napetost.

imdb

Suludi dramski obrati poput fotografiranja Miren polaroidom kao sredstvo kojim je platila čovjeku koji joj je otkrio popis sudionika nekadašnje mreže dječje pornografije ili njen odlazak u potragu nestale djevojčice potpuno sama, kao i praćenje odbjeglog kombija bez upaljenih farova, po pljusku usred mrkle noći, zapravo su prenaglašena dramatizacija i inscenacija nečega što jest vrlo bolno, no kad postane nemoguće, pretjerana emotivnost neće ga učiniti mogućim. Dio sa otkrivanjem pornografskog foruma u romanu predlošku ne postoji, a u seriji je nadodan radi osnaživanja dramskog zapleta, oslikavajući mračnu stranu modernog društva i štetnost ilegalnih virtualnih mreža.

Inzistiranje na emotivnosti učinit će upravo suprotno, bol koja je ovdje trebala biti najvažniji okidač narativne linije postala je otrcana i previše je puta prekinuta vremenskim skokovima.

Iz velike neizvjesnosti, tuge i nemogućnosti nastavka potrage zbog nedostataka dokaza, skrenulo se u prenaglašenu emotivnu dramu.

Istraživačka novinarka Miren Rojo

Mirenin osobni pristup slučaju posve je suprotan policijskom pristupu inspektorice, što stvara interesantnu dramsku napetost zbog različitih karaktera i njihovih motiva. No, inspektorica Belén kao sporedni ženski karakter preslabo je okarakterizirana, njezina dramska snaga nije adekvatna dramska suprotnost karakteru Miren. O njenoj prošlosti i životu, iako je indicirano scenom u kojoj ju majka djevojčice proziva da ne zna što je bol, ne znamo zapravo ništa.

Stoga je već iz načina kako je postavljen taj kontrastni odnos jasno da će Miren pobijediti ovu ‘bitku’, iako je u mnogo situacija indicirano da je ona sama potencijalna suučesnica, u što posumnja čak i Eduardo, no ostaje njezin zaštitnik i spasitelj.

Izvrsna mlada španjolska glumica Milena Smit (koju znamo iz Almodóvarovog film “Paralelne majke”) odlično je utjelovila istraživačku novinarku s traumatskim iskustvom, osvetnicu i spasiteljicu otete djevojčice, Miren Rojo. Bijes, strah i nepričljivost, kao dijelovi njene osobnosti te njezina nepokolebljiva potraga za pronalaskom nestale djevojčice produžuju želju za gledanjem. Miren utjelovljuje osobu u snažnom procesu rješavanja svojih traumi, koja ponad svega pokazuje iskren interes za priču o kojoj piše, čemu je i uči njezin profesor, govoreći joj da su takvi novinari rijetki.

Neobičan koncept

Glumački su vrlo solidan i otmičarski par, dobričina Salvador (Julián Villagrán) i manična Iris (Cecilia Freire) u svom osamljeničkom ruralnom životu i okruženju, koji su bili roditelji djevojčice devet godina, točnije, Salvador nešto kraće.

Čitav je taj narativni rukavac idejno dobro postavljen. Usputno je dobro prikazano kako je sve to djelovalo na otetu djevojčicu. Ona je pretrpjela najviše straha i (za njezinu dob) neshvatljivih događaja te odrastala s nametnutom promjenom identiteta, okruženja, materijalnih mogućnosti kao i životnih uvjerenja staratelja, dok čitavo vrijeme gledamo dramatiziranje odraslih, koji se većinom nisu u stanju nositi sa situacijama koje su ih snašle.

U tom je smislu serija korisno postavljenog fokusa. Dramatiziranje odraslih kao i česti iritantni prekidi vremenskog kontinuiteta dobivaju širi smisao, u petoj se epizodi od ukupno šest, filmsko vrijeme ne prekida, već prikazuje realitet kojeg je preživjela djevojčica. Budući da Miren još uvijek nije razriješila svoju potragu do kraja, iz načina kako prva sezona završava čak je moguće očekivati i sljedeću sezonu.

Ocjena serije 3 / 5


Nastavite čitati

Svijet
 

Cijena kave skočila je na najveću rekordnu razinu

U utorak je cijena zrna arabice, koja čini većinu globalne proizvodnje, premašila 3.44 dolara po funti (0.45 kg), nakon što je ove godine skočila više od 80%, dok je kava sorte robusta poskupjela više od 60 posto, prenosi BBC

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.