VOCI NOSTRE: Il festival della canzone per l'infanzia domani in scena a Buie
L'evento canoro, organizzato dall'Unione Italiana, si svolgerà presso il Teatro cittadino dell’Università Popolare Aperta
"„Limit reprezentacije“ je tekst koji je posljedica mog boravka na Max Planck Institutu te dugogodišnje suradnje s Nevenom Šantićem, fizičarem sa Instituta za fiziku u Zagrebu, gdje smo realizirali instalaciju „Kolaps“, koja je bila izložena i u Puli prije dvije godine", objasnio je autor
"„Limit reprezentacije“ je tekst koji je posljedica mog boravka na Max Planck Institutu te dugogodišnje suradnje s Nevenom Šantićem, fizičarem sa Instituta za fiziku u Zagrebu, gdje smo realizirali instalaciju „Kolaps“, koja je bila izložena i u Puli prije dvije godine", objasnio je autor
Izložba ''Limit reprezentacije'' Hrvoja Hiršla otvorena je u četvrtak, 11. travnja u pulskoj galeriji Novo. Autora je predstavila voditeljica galerije Marijeta Bradić koja je napomenula da je izložba dio šire teme koju je umjetnik razvijao tijekom posljednjih pet godina, a inspiriran istoimenim tekstom nastalim kao refleksijom na boravak u Max Planck Institutu. Hiršl je zahvalio brojnoj publici na dolasku te udruzi Metamedij s kojom već duže vrijeme surađuje na različitim projektima.
- Drago mi je da sam ovom prilikom uspio predstaviti veći broj radova jer u biti izložbe koje se sastoje od većeg broja radova su relativno rijetke zbog potreba prostora, a i same produkcije projekata. Ovdje u biti možemo vidjeti četiri različita projekta, koji su nastali u zadnje četiri godine. Kao što je već Marijeta napomenula, „Limit reprezentacije“ je tekst koji je posljedica mog boravka na Max Planck Institutu te dugogodišnje suradnje s Nevenom Šantićem, fizičarem sa Instituta za fiziku u Zagrebu, gdje smo realizirali instalaciju „Kolaps“, koja je bila izložena i u Puli prije dvije godine. Taj boravak je bio nekakav početak mog pokušaja razumijevanja kvantne fizike kroz ljudsko iskustvo. Jer ono što sam čuo od fizičara, njihova objašnjenja i ono što sam čitao, mi je s jedne strane razumljivo, a opet s druge strane jako daleko od ljudskog doživljaja. Pokušavao sam stoga protumačiti kako se neke stvari koje su nama toliko banalne kao što je gledanje razlikuju u fizici, kazao je Hiršl.
On je dodao da je gledanje i mjerenje u fizici ista stvar, jer da nešto možemo vidjeti, mi moramo poslat određenu česticu, određenu silu da odbijemo od tih jako malih čestica. A kada se to događa na svakodnevnoj razini oko nas, nema tako veliki utjecaj.
- Na kvantnoj razini, kada pošalješ neku česticu, u biti se događa nešto kao biljari. Na taj način utječeš na to što gledaš i nikad zapravo ne možeš vidjeti stvari kakve stvarno jesu, jer u tom pokušaju gledanja ti praktički mijenjaš realnost. Ova izložba je na neki način i u različitim fazama, materijalizacija te ideje, kazao je Hiršl.
On je potom predstavio projekt „Otisci zvuka“, na kojem radi već duže vrijeme. U početku je eksperimentirao s različitim zvukovima, pa čak i s pop pjesmama poput „Toxic“ Britney Spears za jednu od slika koje je radio, no to se nije u potpunosti uklapao u čistinu projekta.
- Tek prije godinu i pol dana kad sam imao izložbu u HDLU-u, u galeriji Bačva, se projekt zaokružio. Počeo sam koristiti direkcioni mikrofon koji je rotiran i kad bih se približio zvučnicima na kojima se nalazi ploča, došlo bi do feedbacka jer ploča zapravo traži svoje rezonantne frekvencije. Rad nastaje sam od sebe, a u ovim primjerima možete vidjeti stotine različitih frekvencija i otisaka samog prostora u kojem je nastao taj rad, pojasnio je Hiršl.
On je dodao da mu je bilo važno da u sklopu te izložbe i performansa pokaže sam proces, jer je po njemu to jedan od ključnih elementa umjetničkog rada - jedini stvarni živući moment. Sve ostalo su artefakti, dokumenti tog događaja, trenutka, svojevrsni zapis sile i vremena. Hiršl je potom predstavio instalaciju naziva „Kolaps“ kao nastavak projekta na Max Plancku, a nosi taj naziv jer se zapravo radi o kolapsu same valne funkcije. Za izložbu u galeriji Novo odabrao je postaviti pojednostavljeni set-up te instalacije.
- Radi se zapravo umjetničkom radu koji je ujedno i znanstveni eksperiment - uređaj koji se nikad ne bi inače napravio da nije bilo te umjetničke potrebe. I dok smo rastavili te rad, u jednom trenutku se dogodila ova točka koja mi je neko vrijeme bila opsesija jer imala tu svoju fizikalnost i izgledala je gotovo kao objekt na zidu. Dugo sam razmišljao što da radim s time i spontano sam u jednom trenutku naišao na termin koji se u fizici zove izuzetna točka. Taj termin fizičari koriste za trenutak kada neki sustav počne manifestirati neke svojstva koje nikad prije nije imao. Ja to povezujem s umjetničkim radom, jer imaš zbroj nekakvih dijelova, koji prije toga su bili ili bezvrijedni ili imali određenu cijenu materijala, ali onda kada to skupiš u određenom konceptu i kontekstu, ima nekakvu totalno drugu vrijednost i kvalitetu, kazao je Hiršl.
Set-up, sastoji se od lasera, zrcala koji ga navode u optičko vlakno koje šalje zrake svjetlosti u leću čija je zadaća da ga poveća. Optičkom vlaknom je potrebno da taj laser unificira i napravi lijepe rubove te da tu liniju distribuira u gotovo savršenu površinu.
Zadnji izloženi radovi koje je predstavio su pokušaj čiste interakcije sa površinom te da zapis sile trenutka i odnos prema boji ostane upisan u površinu papira.
- Općenito, cijeli ovaj projekt insinuira da mi pokušavamo razumjeti do koje razine možemo participirati u spoznaji realnosti. Znanost ima određeni način odnosa prema tome, kroz eksperiment i hipotezu, religija ima svoj način, filozofija kroz određene opservacije… Sad se tu nameće pitanje koja je uloga umjetnosti? Da li potencijalno, kroz vrlo limitirane vizualne aspekte, mi i dalje možemo spoznati nešto što je izvan osjetila, izvan toga što nam je vidljivo, da li možemo pomaknuti te granice, da li možda umjetnost ima neku posebnu ulogu i potencijal u svemu tome?
Zadnji predstavljeni radovi su kombinirana tehnika na papiru, ali prvenstveno je korištena tinta na bazi alkohola. Hiršl pojašnjava da općenito koristi takve boje jer se međusobno mogu jako dobro „blendati“, no često ubacuje uljeni stik, ponekad grafit ili pak čisti pigment.
- Dosta često radim sa bilježnicama, jer me zanima ta međusobna relacija između stranica, gdje se nešto priljeva i spontano događa. U biti, kad su crteži prečisti, meni se ne sviđaju. Mislim da moraju imati određenu karakteristiku koja je na granici, koja ide prema tome da su gotovo potpuni kaos, no i da budu čisti unutar toga što pokušavaju prikazati, zaključio je Hiršl.
Hrvoje Hiršl (1982.) konceptualni je umjetnik iz Hrvatske. Godine 2012. nominiran je za nagradu Radoslav Putar za najboljeg hrvatskog umjetnika u dobi do 35 godina. Dobitnik je stipendija ARTeCHÓ ( Art, Economy & Technology fellowship), HDLU AIR 2023 (Leipzig), Crossing Parallels 2021 (Delft), Bildraum Studio 2021 (Beč), DordtYart Artists in Residence 2015. (Dordrecht), TRIBE Residency 2013. (Istanbul, Prag i Ljubljana) te Kulturkontakt Artists in Residence 2012. (Beč). Godine 2012. bio je sudionik izložbe Documenta (13) u Kasselu kao dio programa AND AND AND. Jedan od Hrvatskih predstavnika na Bijenalu Dizajna u Londonu 2016. U 13 godina umjetničkog djelovanja imao je 17 samostalnih i preko 40 grupnih izložbi.
Izložba „Limit reprezentacije“ ostaje otvorena do 26. travnja i može se razgledati od ponedjeljka do srijede, od 10 do 14 sati te u četvrtak i petak, od 17 do 20 sati.
L'evento canoro, organizzato dall'Unione Italiana, si svolgerà presso il Teatro cittadino dell’Università Popolare Aperta
Danas predstavljamo dakle, još jednu novinu u sklopu koje dodjeljujemo 200 tisuća eura, a usmjerena je prema svim našim jedinicama lokalne samouprave kako bi obnovili sportsku infrastrukturu – kazao je župan Miletić i poručio svima da redovito prate Javne pozive i natječaje Istarske županije s obzirom na brojna područja od kulture, turizma, sporta i drugih, za koje se tijekom cijele godine dodjeljuju potpore
O uhićenju načelnika Koraća: "Njemu je bilo najneugodnije, kao i njegovoj obitelji, ali i građanima općine. Nitko ne želi takve scene. To je i na njemu ostavilo traga. Ne želim prejudicirati krivnju * Brijuni trebaju pripasti Fažani, a ne biti pod Pulom * Postoji općina koja je meni draga: to je općina Bale. Imam izuzetno visoko mišljenje o njihovom načelniku
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.