”ALL I EVER WONTED WAS TO BE MYSELF ”
U subotu u Galeriji Poola izložba Dragana Vojvodića - dijalog s Malevichem, Duchampom, Cageom, Berhardom, Weiweiom
Naziv izložbe 'All I Ever Wonted Was To Be Myself' referira na iskaz Thomasa Bernharda iz njegovih 'Autobiografskih spisa', dok se radovi referiraju na djela Kazimira Malevicha, Marcela Duchampa, Johna Cagea, Thomasa Bernharda, Ai Weiweia. Autor prisvaja ideje njihovih djela, stavlja ih u nove odnose, s njima stupa u dijalog i transponira ih u vlastite umjetničke postupke i sižee
Naziv izložbe 'All I Ever Wonted Was To Be Myself' referira na iskaz Thomasa Bernharda iz njegovih 'Autobiografskih spisa', dok se radovi referiraju na djela Kazimira Malevicha, Marcela Duchampa, Johna Cagea, Thomasa Bernharda, Ai Weiweia. Autor prisvaja ideje njihovih djela, stavlja ih u nove odnose, s njima stupa u dijalog i transponira ih u vlastite umjetničke postupke i sižee
Izložba novosadskog umjetnika Dragana Vojvodića pod nazivom 'All I Ever Wonted Was To Be Myself' otvara se u Galeriji Poola u subotu u 19 sati.
Strategija aproprijacije u ovoj izložbi koncipirana je kao prikaz individualne umjetničke prakse koja propituje različite konceptualne umjetničke pristupe i uspostavlja nove vizualne i semantičke relacije i kontekst, stupajući u interakciju s umjetničkim postupcima autora kao što su Kazimir Malevich, Marcel Duchamp, John Cage, Thomas Bernhard i Ai Weiwei.
Baveći se fenomenima memorije, identiteta, te odnosom umjetnosti i društva, tokom rezidencijalnih i istraživačkih projekata u Norveškoj, Hrvatskoj, Estoniji, Rusiji, Islandu, Grenlandu, Estoniji, Japanu, SAD-u i u Srbiji, Dragan Vojvodić realizira radove u kojima primjenjuje stvaralačke postupke kao što su: strategija aproprijacije, reinterpretacija, citatnost, kolažiranje, montaža, fragmentacija.
Termin aproprijacija je, kako to navodi Dejan Sretenović, ušao u vokabular umjetničke kritike početkom 1980-ih, kroz tekstove Benjamina H. D. Buchloha, Hala Fostera, Craiga Ovensa i Douglasa Crimpa koji su promovirajući i interpretirajući ovu novu umjetničku pojavu istovremeno podvlačili povijesne analogije sežući do kubističkog kolaža, Duchampovog ready made-a i dadaističke fotomontaže koji su markirani kao ishodišta moderne umjetnosti aproprijacije (Dejan Sretenović, Strategija aproprijacije, Orion art, Beograd, 2013.)
Naziv izložbe Dragana Vojvodića referira na iskaz Thomasa Bernharda iz njegovih 'Autobiografskih spisa' (Nojzac, Novi Sad, 2010), dok se radovi referiraju na djela već spomenutih umjetnika (Kazimira Malevich-a, Marcela Duchamp-a, Johna Cage-a, Thomasa Bernharda, Ai Weiweia) − autor prisvaja ideje njihovih djela, stavlja ih u nove odnose, s njima stupa u dijalog i transponira ih u vlastite umjetničke postupke i sižee.
Naziv izložbe ujedno predstavlja i (prisvojeni) umjetnički statement koji propituje različite umjetničke postupke, odnos prema umjetničkom naslijeđu i suvremenom društvu, koncept i kontekst; problematizira sadržaj pojmova autorstvo i originalnost, identitet, polifonija značenja, interpretacija, asimilacija, disimilacija i recepcija.
Dragan Vojvodić (1965) studije na Akademiji umjetnosti započinje u Sarajevu, a diplomira u Novom Sadu (1995). Izražava se kroz različite medije (performans, umjetničke akcije, instalacije, in situ, video, fotografije, skulpture, slike).
Izlagao je na brojnim izložbama u Srbiji (MSUV u Novom Sadu; Kulturni centar Beograda, Grafički kolektiv, Ozon galerija, Gete-institut, Salon MSUB u Beogradu, i dr.) i inostranstvu (SAD, Francuska, Austrija, Njemačka, Japan, Mađarska, Hrvatska, BiH, Makedonija). Značajan dio svoje umetničke prakse realizirao je u rezidencijalnim projektima u Skandinaviji (Rejkjavik, Stavanger, Geteborg, Bergen, Turku), kao i u regiji (Rijeka, Zagreb, Varaždin, Pula, Labin, Podgorica, Skoplje, Sarajevo, Ljubljana).
Učestvovao je u brojnim međunarodnim umjetničkim projektima i bijenalima (Art Encounters Biennale, Temišvar; Oktobarski salon, Beograd; Risk Change, Novi Sad; 700 IS Video Art Festival, Island itd.), na međunarodnim festivalima performansa u Hrvatskoj, Mađarskoj i Italiji, kao i u rezidencijalnim ili istraživačkim projektima na Grenlandu, u Japanu, SAD, Rusiji, Estoniji, Španiji, Portugalu, Francuskoj...
Njegovi radovi se nalaze u kolekcijama u zemlji i inozemstvu (MSUV, Novi Sad; Zbirka Pierre Courtin, Sarajevo; Nelimarkka muzej, Finska; 700 IS Video Art Festival, Island; Galerija Matice srpske, Novi Sad; Centar savremene umjetnosti Crne Gore, Podgorica, itd.) Dragan Vojvodić je član SULUV-a i ULUS-a. Osnivač je i koordinator NGO rezidencijalnog umetničkog centra Art Box u Novom Sadu i istoimenog portala za promociju srpske i regionalne umjetnosti (www.artboxportal.com).
Živi i radi u Novom Sadu.