Danas je u Kući istarskog maslinovog ulja u Puli održano predstavljanje nove turističke web platforme Istarske razvojne turističke agencije TO DO IN ISTRIA.
Platformu su predstavile Nada Prodan Mraković, pročelnica Upravnog odjela za turizam Istarske županije, Slavica Tobok Kandić, direktorica Istarske razvojne turističke agencije i Istarski župan Boris Miletić.
Nada Prodan Mraković, Boris Miletić i Slavica Tobok Kandić
Istarska županija je još prije Covida prepoznala inicijativu Istarske razvojne turističke agencije za potrebom postojanja platforme koja će na jednom centraliziranom mjestu za rezervaciju i kupnju svih onih sadržaja koje Istra ima i nudi u segmentu kulture, sporta, gastronomije, manifestacija i ostale ponude.
"Županija je dala inicijalna sredstva kako bi se krenulo s projektom. Projekt je zgotovljen i sada je u funkciji, vjerujemo kako će sada na jednom mjestu svi oni koji nude ponudu u Istri moći sastati i umrežiti, te lakše doći do kupaca", poručila je Nada Prodan Mraković.
Nada Prodan Mraković
Intencija platforme je da turisti, kao i domaći lako dođu do ponude svega što se u Istri nudi
Kao što sama fraza kaže, TO DO IN ISTRIA znači "Što raditi u Istri", i zato se putem ove platforme nude ture, atrakcije i doživljaji na jednom mjestu. Cilj je da se na web stranici može odmah rezervirati željena ponuda. Trenutni sadržaj na platformi podijeljen je u nekoliko glavnih kategorija, vanjske aktivnosti i priroda, povijest i kultura, gastronomsko iskustvo i aktivnosti na moru.
"Za sada sve ono što imamo su pedeset i dvije ture, odnosno atrakcije i doživljaji, te su dodane i potkategorije. Platforma će se i dalje razvijati, te će se prilagođavati ponuđačima i korisnicima usluge. Trenutno na platformi od ponude prednjači jug Istre, a od aktivnosti one na moru, među kojima je jako puno onih s kajacima i SUP-ovima, što nije niti čudno jer more nam je ipak glavni proizvod. Ovo je jako dobra stvar za manje ponuđače, jer nema svatko mogućnosti raditi vlastite web trgovine, kada to možemo mi umjesto njih", kazala je Slavica Tobok Kandić, direktorica Istarske razvojne turističke agencije.
Slavica Tobok Kandić
Po onome što se trenutno vidi na platformi, od ponude prednjači jug Istre, a od aktivnosti one na moru, među kojima je jako puno onih s kajacima i SUP-ovima.
- To nije niti čudno jer more nam je ipak glavni proizvod. Ovo je jako dobra stvar naročito za manje ponuđače, jer nema svatko mogućnosti raditi vlastite web trgovine, kada to možemo mi umjesto njih, poručila je Slavica Tobok Kandić.
Registracija na web stranici je poručuju iz IRTA veoma jednostavna i brza, te se svaki oglašivač može javiti sa svojom ponudom. Dobiti će obrazac koji treba popuniti s podacima o firmi, ponudi i turu koju nudi, te poslati nekoliko kvalitetnih fotografija. Nakon potpisivanja ugovora, ponuda je dostupna na platformi. Samo oglašavanje za ponuđače je besplatno, a nakon rezervacije, odnosno prodaje, Istarska razvojna turistička agencija uzima petnaest posto.
Platformu je napravila agencija iz Pule
Platformu su napravili Digitalna agencija i marketing iz Pule, a vizualni identitet potpisuje firma Alphera, ukupna cijena platforme je 35.000 eura, od čega je Istarska županija sufinancirala s oko 8.000 eura, Turistička zajednica istarske županije je dala 10.000 eura za marketinške i promidžbene aktivnosti koje su sada u tijeku, a ostalo su sredstva Istarske razvojne turističke agencije. Platforma web stranice je trenutno samo na engleskom jeziku, ali bi trebala do kraja godine biti na hrvatskom i talijanskom jeziku.
Vlasnica Kuće istarskog maslinovog ulja u kojoj je održano predstavljanje nove platforme Lorena Boljunčić kratko je kazala kako je ovaj projekt važan, te predstavlja najbolje što kod turističke Istre imamo u ponudi.
"I zato je važno da kada se krene dalje od ponude morskih segmenata i svih ostalih, možemo imati jaču pred i post sezonu. Osobno vidim na našim gostima kako žele saznati lokalne stvari, osjetiti dašak Istre kroz kulturne ili turističke proizvode, poručila je Lorena Boljunčić.
Lorena Boljunčić
Župan upozorio na previsoke cijene turističke ponude
Istarski župan Boris Miletić je istaknu važnost turizma koji u BDP-u Hrvatske sudjeluje s dvadeset posto, a na Istru otpada čak jedna trećina. Miletić je napomenuo kako on turizam doživljava kao odmor i doživljaj, s kojim možemo promovirati istarske vrijednosti.
"Turizam nam je bitan kao jaka gospodarska grana, u Hrvatskoj ostvaraje dvadeset posto BDP-a, a na Istru otpada jedna trećina. Moje viđenje turizma je kao odmor i doživljaj, te tako možemo promovirati naše vrijednosti", kazao je Miletić te kritizirao visoke cijene u turističkoj ponudi:
"Ova godina je malo drugačija, postoci su u turizmu bolji, ali mislim da smo u nekim stvarima malo pretjerali, pa ću biti slobodan i pred medijima kazati da ove godine dobivamo jedan mali "čveger", a ako se ne promijenimo, drugo lito ćemo dobiti jednu "trisku", a ako se ne promijenimo niti treće lito, dobiti ćemo jednu "punu šaku". Otvorila su se druga odredišta, Turska, Egipat, Grčka, prema tome, hajdemo malo stati na loptu, ponuditi doživljaj, jer ljudi ako su zadovoljni su spremni platiti malo više, ali ne možemo špagete prodavati za trideset posto više nego u Italiji, to nije dobro. Trebamo voditi računa o našim ljudima, jer to što turisti plaćaju, ustvari plaćaju naši ljudi. Prosječna mirovina je 388 eura, pa tako ta tuna i špageti košta naše umirovljenike isto kao i turiste, a to nikako nije dobro, upozorio je Istarski župan Boris Miletić.
Boris Miletić