Politika i društvo

POD NAPLATOM 1.229 kilometara

Na autocestama u 2021. za četvrtinu više prometa i prihoda od cestarina

Ukupan promet  svih vozila na hrvatskim autocestama 2021. godine porastao je za 25,63 posto u odnosu na godinu ranije, dok su prihodi od cestarina iznosili 2,75 milijardi kuna (bez PDV-a), što je povećanje od 27,39 posto, podaci su Hrvatske udruge koncesionara za autoceste s naplatom cestarine


 
3 min
HINA
FOTO: Leonid SLIJEPČEVIĆ

Ukupan promet  svih vozila na hrvatskim autocestama 2021. godine porastao je za 25,63 posto u odnosu na godinu ranije, dok su prihodi od cestarina iznosili 2,75 milijardi kuna (bez PDV-a), što je povećanje od 27,39 posto, podaci su Hrvatske udruge koncesionara za autoceste s naplatom cestarine

Ukupan promet  svih vozila na hrvatskim autocestama 2021. godine porastao je za 25,63 posto u odnosu na godinu ranije, dok su prihodi od cestarina iznosili 2,75 milijardi kuna (bez PDV-a), što je povećanje od 27,39 posto, podaci su Hrvatske udruge koncesionara za autoceste s naplatom cestarine (HUKA).  

U 2021. godini sva društva bilježe povećanje prometa za sve kategorije vozila za 25,63 posto u odnosu na prethodnu godinu. Naime prošle je godine u područjima naplate na hrvatskim autocestama zabilježeno 69,7 milijuna vozila, a godinu prije 55,4 milijuna.

Isto tako, lani su ukupni prihodi od cestarina za sva društva za autoceste iznosili  2,75 milijardi kuna (366,59 milijuna eura) što predstavlja povećanje prihoda od cestarina za 27,39 posto u odnosu na prethodnu godinu kada su ti prihodi iznosili nešto više od 2,16 milijardi kuna.

Ipak, valja podsjetiti da su ti prihodi 2019. godine iznosili 3,15 milijarde kuna, a godinu ranije tri milijarde kuna.

Prema podacima spomenute udruge, društvo Hrvatske autoceste 2021. pustilo je u promet most Sava (0,7 kilometara), dok je tvrtka Bina - Istra završila radove na 16,82 kilometara proširenja postojećih dionica do punog profila autoceste: dionica Cerovlje-Lupoglav (puštena u promet 26. srpnja 2021.) i dionica Lupoglav-Vranja (puštena u promet 25. rujna 2021.). Stoga se ukupna duljina mreže nije značajno promijenila.

Ukupna mreža autocesta u Hrvatskoj zadnjeg dana prošle godine  iznosila je 1.313,40 kilometara,  s tim da je pod naplatom 1.229 kilometara. Autocestama u Hrvatskoj upravljaju tri tvrtke: Hrvatske autoceste, Bina - Istra i Autocesta Zagreb - Macelj.

U 2022. godini u promet će se pustiti ili je već pušteno ukupno 24,60 kilometara autocesta, uglavnom na dionici A5 Beli Manastir - Osijek - Svilaj.

Također za ovu je godinu planiran i nastavak izgradnje iz 2021. godine, a  predviđao se i početak izgradnje 16 kilometara novih autocesta, 6,5 kilometara  nove autoceste s jednim trakom u prvoj fazi, te 2,14 km proširenja do punog profila autoceste.

Investicije u izgradnju novih autocesta u 2021. godini iznosile su ukupno nešto više od milijardu kuna (144,42 milijuna eura), a investicije u dionice u prometu 394,51 milijuna kuna (52,46 milijuna eura).

Planirane investicije za ovu godinu, također za tri navedene tvrtke, iznosile su 207,93 milijuna eura. 

U RH se, podsjećaju iz HUKA-e, na ukupnoj mreži autocesta primjenjuje  prvenstveno zatvoreni sustav naplate cestarine s više ulaza i izlaza. Uporaba autocesta naplaćuje se prema prijeđenim kilometrima i kategoriji vozila. Na ulazu na autocestu, korisnik preuzima ulaznu karticu (ili zapis snimljen na ENC uređaj), a plaćanje se vrši na izlaznim naplatnim postajama sukladno dužini putovanja. Otvoreni sustav je u primjeni na NP Bregana i NP Rupa.

Isto tako podsjećaju i da je Vlada RH započela  proces transformacije postojećeg DSCR sustava naplate cestarine na autocestama (koji uključuje naplatne rampe na naplatnim postajama) u free flow sustav koji će omogućiti elektroničku naplatu cestarine bez prepreka, poboljšanje sigurnosti i protočnosti prometa na autocestama i koji će biti prihvatljiv i nediskriminirajući za sve skupine korisnika koji plaćaju cestarinu te će operaterima autocesta osigurati optimalne troškove i prihode od naplate cestarine i bit će interoperabilan s budućom EENC uslugom.

U 2021. godini bilo je ukupno 2.747 prometnih nesreća u kojima je smrtno stradalo 36 osoba, a broj ozlijeđenih osoba iznosio je 458. Godinu prije imali smo 22 poginule osobe na autocestama.

Na svim cestama u Hrvatskoj lani je poginulo 292 ljudi, godinu prije njih 237.

Ukupan broj svih prometnih nesreća u 2021. godini povećao se za 29 posto u odnosu na godinu prije, dok se broj ozlijeđenih u nesrećama povećao  za 55,7 posto.


Nastavite čitati

Državna tajnica o susretu Kekina i Jelavića: Policija nema elemenata za postupanje

''Da bilo tko nekoga pozove na kavu SMS-om ili mobitelom, osoba svojevoljno odlučuje hoće li otići na tu kavu ili neće. Ja osobno, da me nepoznati broj zove, sigurno sam da ne bi otišla na tu kavu", kazala je državna tajnica * "Drugo, činjenica je da se sastanak dogodio, a gospodin Kekin, kad je vidio da je u zabludi, nije otišao nego je ostao više od 15 minuta i razgovarali su o nečemu o čemu mi ne znamo", rekla je Petrijevčanin Vuksanović

Kekin (Možemo): Prošli smo prljave kampanje, ali ovakve se stvari nikada nisu događale

'Njegov se posao odvija u birtiji, kako mi je sam rekao. Nađe se s predstavnikom neke firme koja razmatra da uzme njegovu pjesmu, onda se nađe s nekim iz Gornjih Drenovaca koji bi radio svirku za kirbaj, pa se nađe s kim tko hoće da mu se napiše pjesma, itd. Meni to u sto godina ne bi palo na pamet da je to klopka pravog Nikice Jelavića, a vi možete tvrditi da sam ja naivna'', kazala je

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.