Politika i društvo

NAKON PISANJA ISTRE24

NAPOKON! Oglasio se gradonačelnik Filip Zoričić i potvrdio: Pula Parking je povećanjem cijena ostvario ekstra dobit od 4.000.000 kuna!

Zoričić je u statusu na Facebooku napisao i da će se ta dobit, između ostalog, utrošiti na gradnju garažne kuće i na subvencije Pulaprometu te "dugoročno podignuti kvalitetu i dostupnost javnog prijevoza". No, iz dobiti Pula Parkinga ne može se subvencionirati Pulapromet koji ima sklopljene ugovore sa svojim osnivačima, a koji pokrivaju eventualne gubitke na linijama. Dakle, subvencioniranje Pulaprometa novcem Pula Parkinga bilo bi, praktički, protuzakonito. Osim toga, ako se ta dobit ne potroši ove godine, iduće će godine Pula Parking morati platiti čak preko 700 tisuća kuna poreza na dobit


 
4 min
Chiara Bilić ⒸFOTO: Manuel Angelini

Zoričić je u statusu na Facebooku napisao i da će se ta dobit, između ostalog, utrošiti na gradnju garažne kuće i na subvencije Pulaprometu te "dugoročno podignuti kvalitetu i dostupnost javnog prijevoza". No, iz dobiti Pula Parkinga ne može se subvencionirati Pulapromet koji ima sklopljene ugovore sa svojim osnivačima, a koji pokrivaju eventualne gubitke na linijama. Dakle, subvencioniranje Pulaprometa novcem Pula Parkinga bilo bi, praktički, protuzakonito. Osim toga, ako se ta dobit ne potroši ove godine, iduće će godine Pula Parking morati platiti čak preko 700 tisuća kuna poreza na dobit

Pulski gradonačelnik Filip Zoričić objavio je danas na svom Facebook profilu dobit gradskog komunalnog poduzeća Pula Parkinga za prvih devet mjeseci ove godine – zaradili su 4,6 milijuna kuna više nego u istom razdoblju lani.

Kako je napokon otkrio gradonačelnik, prihod za to razdoblje iznosi 19,4 milijuna kuna.

Odgovor je to na pitanje koje je na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća direktoru Pula Parkinga Branislavu Bojaniću uputio vijećnik Možemo! Miha Paus, a na koji nije dobio odgovor, već mu je direktor kazao da će informaciju čitati iz đornala. To je ujedno i odgovor na naš upit koji se u Pula Parkingu i Gradu Puli 'kiselio' tri tjedna, a na našu adresu nije pristigao ni danas.

Pitanje se, podsjetimo, nametnulo već samom činjenicom što je Grad Pula početkom kolovoza drastično dignuo cijenu naplate parkiranja, negdje i do 30 kuna po satu. Taj je režim na snazi bio do prvog dana listopada.

Istra24 je jučer, bez obzira na to što nismo dobili službeni odgovor, pisala da je ta dobit višemilijunska, odnosno veća od tri milijuna kuna. Zašto je to važno? Zato što, kao što smo također pisali, cilj gradskih poduzeća nije dobit, nego pružanje što kvalitetnije usluge uz što povoljniju cijenu.

Upravo zbog toga valja ovdje napomenuti da se iz dobiti Pula Parkinga ne može subvencionirati drugo komunalno poduzeće Pulapromet koji ima sklopljene ugovore sa svojim osnivačima, a koji pokrivaju eventualne gubitke na linijama. Dakle, subvencioniranje Pulaprometa novcem Pula Parkinga bilo bi, praktički, protuzakonito. Ono što Grad može je u 2023. godini odlukom Skupštine 'povući' dio dobiti u gradski proračun. Naravno, kako smo i jučer pisali, Pula Parking će, izgleda, ako tu dobit ne potroši do kraja ove godine, iduće morati platiti porez na dobiti od 18 poto. Na dobit od četiri milijuna kuna to znači velikih 722 tisuće kuna!

Zašto to pišemo? Zato što je Zoričić u statusu napisao gdje bi se ta dobit trebala utrošiti: „Točno kako je struka i predvidjela: promjenom politike cijena parkiranja u centru Pule postižu se željeni efekti“. Potom je naveo efekte: zaštita stanara koji žive  u centru, jačanje investicijskog potencijala tvrtke kako bismo mogli izgraditi parkirnu kuću i krenuti sa subvencijama Pulaprometu i dugoročno podignuti kvalitetu i dostupnost javnog prijevoza, koja će pomoći da se u srednjem razdoblju dogodi i promjena navika svih nas, kad je urbana mobilnost u pitanju.

Ostaje stoga nejasno što je uopće Zoričić mislio kada je povezao poskupljenje cijene sata parkiranja sa subvencijama Pulaprometu. Možda je mislio da će poskupljenje potaknuti korištenje javnog gradskog prijevoza, ali to bi onda bio prihod od prodaje karata, a ne subvencija.

Zoričić je uz status priložio i fotografiju s konferencije koju je organizirao Glas Istre, a koju je Pula Parking (su)financirao s čak 60 tisuća kuna javnog novca! Gradonačelnik, naime, kako nam je kazao u nedavnom intervjuu, smatra da je to dobro utrošen novac građana i građanki. Rekao je, podsjetimo, da je zadovoljan što se tom konferencijom u grad dovelo najbolje od struke te da i „Pula Parkingu treba struka koja će mu govoriti što i kako vezano za promet i parking“. Važno je stoga ovdje naglasiti i da je ta konferencija održana više od dva mjeseca nakon što je donesena odluka o novom režimu i cijeni naplate parkiranja.

Filip Zoričić na konferenciji o prometu Glasa Istre/FOTO: Facebook

 - Osim zadovoljstva građana centra grada, čiji su predstavnici i tražili ovu mjeru, imamo i financijske dokaze, a to je da je dobit Pula parkinga u 9 mjeseci porasla za nešto manje od 4 milijuna kuna. Uveli smo ljetni i zimski režim, jer je pritisak na centar izražen upravo u mjesecima kad je povećan broj turista, a na koncu, cilj je da financijski tom projektu doprinesu prije svega turisti koji se odluče vozilom doći u centar grada, iako ćemo i njima ponuditi adekvatne alternative, napisao je također Zoričić.

Za kraj je poručio: „Svaka promjena je teška i mi smo tek krenuli, ali poštovat ćemo struku, a vjerujem da će i građani koji nisu iz centra grada, kad uskoro vide pomake na projektu parkirne kuće, biti zadovoljniji. Uskoro poboljšavamo i Odluku o parkiranju. Hvala svima na strpljenju i dalje nastavljamo transparentno o svim temama“.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.