Sinoć je u prostoru Mjesnog odbora Veli vrh održana prezentacija projekta o rješenju mobilnosti u Puli pod motom "Obnova tramvaja u Puli" u organizaciji pulske udruge Akademija zdravog življenja. O projektu je kroz prezentaciju govorio diplomirani inženjer Livio Nefat prenivši ideju prometnog rješenja koji se temelji na već postojećoj infrastrukturi.
Riječ je o skupu od pet intervencija kojima bi se obnovio tramvajski promet, definirala proširena pješačka zona u središtu grada, izgradile parkirno – garažne kuće, organizirala prometna čvorišta te uvela mreža pješačkih i biciklističkih – romobilskih koridora s mjestima za električne punjače i stalke.
Predstavljene su i dvije dodatne teme koje se bave problematikom pretvaranja dijela lukobrana (na njegovom korijenu) u polazišni gat za najveće kruzere te mogućnost otvaranja nove trajektne linije koja bi povezala Ližnjan i luku Martinšćicu na Cresu, čime bi se uštedjelo na kilometraži i vremenu.
"Mi ovo guramo od 2018. Godine. Vraški smo se umorili, pogotovo jer nikako da naiđemo narazumijevanje s druge strane, samo tapšanje po ramenu kako je to sve super. Za ovo postoji razrađena dokumentacija koja pokazuje funkcionalnost, skretnice i mreže te sve što je potrebno da bi se dogodio ekološki prometni preporod u našoj Puli. Primarno je usklađenje prostorno planske dokumentacije kao prvi korak ka realizaciji ovog rješenja, zaključio je Livio Nefat prezentaciju. Na ovom je projektu radio tim od petero članova odnosno Benjamin Kostešić, David Orlović, Ivan Skol, Dario Jagić i Livio Nefat koji djeluju u sklopu Akademije zdravog življenja.
"Produženjem krakova postojećih željezničih pruga te izgradnjom dionica do Medulina, Zračne luke Pula te 25 km do Poreča uz revitalizaciju 21 kilometara postojećeg zapuštenog kolosijeka do Rovinja, povezali bi se na europsku željezničku mrežu tri od prve četiri turističke destinacije u našoj zemlji", kazao je Nefat