Politika i društvo

PROBLEMI ZA RIJEČKI ŠKVER

Počeli su ga graditi 2015. godine. Sindikati 3. maja od Vlade traže da nastavi financirati brod za kanadsku Algomu

Sindikalist Šoljić ističe da je brod jako važan jer njegovom predajom treba poduzeti i aktivnosti na privatizaciji tvrtke - kćeri 3. maj Rijeka 1905, u kojoj bi se nastavila brodograđevna djelatnost


 
3 min
HINA
Foto: Miljenko Klepac/HINA

Sindikalist Šoljić ističe da je brod jako važan jer njegovom predajom treba poduzeti i aktivnosti na privatizaciji tvrtke - kćeri 3. maj Rijeka 1905, u kojoj bi se nastavila brodograđevna djelatnost

Predstavnici Sindikata metalaca i Sindikata istre, Kvarnera i Dalmacije u 3. maju uputili su u utorak apel Vladi i Ministarstvu gospodarstva da na vrijeme donesu odluke i omoguće nastavak financiranja za dovršetak samoiskrcavajućeg broda za rasuti teret (527) za kanadsku Algomu.

Regionalni povjerenik Sindikata metalaca Hrvatske (SMH) Juraj Šoljić poručio je da radnici Brodogradilišta 3. maja i kooperanti žele da se situacija riješi, odredi datum primopredaje broda i nađe rješenje za financiranje završetka radova. Donošenje potrebnih odluka u prosincu bilo bi prekasno.

Sofisticirani brod je završen oko 97 posto

Naglasio je da dosad nije izostala potpora Vlade, a Ministarstvo gospodarstva aktivno se uključilo u rješavanje problema novogradnje 527. Vlada je dala državna jamstva, koja je trebalo predati 15. lipnja no, zbog više razloga kasni.

Gradnja broda počela je još 2015., upao je u probleme zbog kašnjenja i cijena repromaterijala, porinut je u travnju, ugovorena vrijednost je 47,5 milijuna eura, a očekuje se da će postići veću cijenu.

Brod je sofisticiran, namijenjen je za plovidbu velikim jezerima te je završen oko 97 posto. Još mora na dokovanje i ispitivanje i treba montirati rampu za samoiskrcavanje tereta. Također treba definirati točan datum primopredaje i sklopiti novi ugovor.

Sada se očekuje da bi brod mogao biti gotov u prosincu, ali prije veljače ne bi bio isporučen zbog specifičnosti broda, koji ne može preko oceana tijekom zime. Za završetak broda postoji više varijanti - da ga financira Hrvatska ili brodovlasnik ili ponovno zaduženje 3. maja.

Šoljić ističe da je taj brod jako važan jer njegovom predajom treba poduzeti i aktivnosti na privatizaciji tvrtke - kćeri 3. maj Rijeka 1905, u kojoj bi se nastavila brodograđevna djelatnost. Važno je prebaciti koncesiju s 3. maja na 3. maj Rijeka 1905, a bit će obnovljen natječaj za prodaju tvrtke - kćeri, koji je objavljen i poništen tijekom ljeta.

Postoje još neke varijante oko prodaje tvrtke, interes je ogroman, javili su se još neki ponuđači, ali su se žalili na kratkoću natječaja, kaže Šoljić dodajući da je svota potrebna za završetak broda poslovna tajna.  

Predsjednik SMH Siniša Kostić ocijenio je kako je država kao većinski vlasnik Uljanika te putem njega i 3. maja puno sudjelovala u nastavku rada u 3. maju, ali je premalo vodila brigu o upravi, koja nije odradila svoj dio jer još uvijek nema roka isporuke za novogradnju 527.

Očekujem da kroz Skupštinu djeluju na upravu i postave ljude koji su u stanju završiti brod, kazao je Kostić i ocijenio da je za takvu situaciju kriva sadašnja uprava.

Direktoru 3. maja Ediju Kučanu 30. kolovoza završava mandat, a u srpnju nije dobio razrješnicu Skupštine za poslovanje u 2023. 

Juraj Šoljić, koji je i predsjednik Nadzornog odbora (NO) 3. maja, rekao je da Kučan nije dobio razrješnicu jer je NO utvrdio da je uprava vodila tvrtku u skladu sa zakonom i statutom, ali nije provodila odluke Skupštine i NO-a, tj. plan restrukturiranja i kriznog upravljanja.

NO komunicira s ministarstvima financija i gospodarstva oko završetka Kučanova mandata, rješenja su predložena, čekaju se odgovori, kazao je.

Gubitak u prošloj godini 12 milijuna eura, u prvih šest mjeseci šest milijuna

Šoljić je naglasio da brod 527 nije predan u roku,  išlo je novo kreditno zaduženje, obavezali su se prodati tvrtku 3. maj Rijeka 1905, što nije realizirano jer je natječaj za prodaju nedavno poništen, dodavši kako je gubitak 3. maja u 2023. oko 12 milijuna eura, a u prvih šest mjeseci oko šest milijuna eura.

Uprava 3. maja je prije tjedan dana, uz suglasnost NO, poništila natječaj za prodaju 100 posto poslovnih udjela u tvrtki - kćeri 3. maj Rijeka 1905, koja je osnovana radi nastavka brodograđevne djelatnosti.

Prema planu restrukturiranja 3. maja, djelatnost bi se bez ranijih financijskih opterećenja obavljala u toj tvrtki, dokapitaliziranoj operativnom imovinom. Brodogradilište 3. maj trebalo bi dovršiti već ugovorene poslove, kao što je novogradnja 527, dok bi nove poslove, primjerice izgradnju trupa za polarni kruzer, obavila tvrtka - kćer.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.