Politika i društvo

PRIOPĆENJE POLITIČKE PLATFORME

PULSKI MOŽEMO: "Šta će nam urbanizam kad imamo Ademi i graditelje?"

Anja Ademi je u vezi odluke o formiranju i financiranju nove slijepe ceste - priključka na Mutilsku ulicu za potrebe izgradnje zgrada privatnog investitora izjavila 'šta će nam UPU kad imamo GUP’ * IDS je bio taj koji je ukinuo obvezu izrade većine UPU-a, ali nova vlast nastavlja jednakim putem. Takva situacija omogućava privatne investicije bez ikakvih javnih prostora ili objekata, parkova ili zelenila, pa ni cesta koje bi bile osmišljene za šire područje - kaže pulski Možemo!


 
3 min
Istra24 ⒸFOTO: Manuel Angelini

Anja Ademi je u vezi odluke o formiranju i financiranju nove slijepe ceste - priključka na Mutilsku ulicu za potrebe izgradnje zgrada privatnog investitora izjavila 'šta će nam UPU kad imamo GUP’ * IDS je bio taj koji je ukinuo obvezu izrade većine UPU-a, ali nova vlast nastavlja jednakim putem. Takva situacija omogućava privatne investicije bez ikakvih javnih prostora ili objekata, parkova ili zelenila, pa ni cesta koje bi bile osmišljene za šire područje - kaže pulski Možemo!

Vezano uz projekt priključka nove slijepe ceste na Mutilsku ulicu u Puli i uz diskusiju koja s po tom pitanju razvila na sjednici Gradskog vijeća, reagirao je pulski Možemo! Njihovo priopćenje objavljujemo u cijelosti.

“Nije čudno da dvostruka pročelnica Ademi ne poznaje propise koji reguliraju novo područje kojeg se prihvatila. Ali je neoprostivo da na Gradskom vijeću iznosi njihovu netočnu interpretaciju. Kako procedura Poslovnika Gradskog vijeća ne dopušta odgovore na njenu završnu riječ, ovim priopćenjem dostavljamo demanti njenog obrazloženja za izgradnju slijepe ulice kojom se privatnom graditelju omogućava priključak prometnice na glavnu Mutilsku ulicu.

Anja Ademi

Anja Ademi je tako u vezi odluke o formiranju i financiranju nove slijepe ceste - priključka na Mutilsku ulicu za potrebe izgradnje zgrada privatnog investitora izjavila 'šta će nam UPU kad imamo GUP’. Tako je komentirala naš prijedlog da je potrebno izraditi UPU-e i planirati ceste na novim područjima stambene izgradnje.

GUP iz 2017. je imao propisane obavezne UPU-e za sve neizgrađene dijelove, pa tako i za Pragrande. UPU br. 14 je, tako, obuhvaćao i cijeli dio južno od Mutilske ulice, uključivo dio o kojem se odlučivalo na sjednici Gradskog vijeća 23. ožujka 2023.

Grad Pula je 2018. ukinuo većinu UPU-a i to po osnovi čl. 79. stavak 2. Zakona o prostornom uređenju, koji kaže da UPU nije nužan ako GUP ima detaljnost UPU-a.

U predmetnom slučaju GUP nema detaljnost UPU-a jer se njime na tom području nisu isplanirale ceste, odnosno uređenje površina javne namjene.

Čl 3. stavak 24. Zakona o prostornom uređenju kaže da je UPU nužan za neuređeni dio građevinskog područja, a to je onaj na kojemu nije izgrađena osnovna infrastruktura, a to je građevina za odvodnju otpadnih voda i prometna površina preko koje se osigurava pristup do građevne čestice, odnosno zgrade.

Ima li toga u važećem GUP-u? Nema, jer kao što vidimo upravo je privatnik sam formirao, a vijećnici izglasali cestu koja njemu najviše odgovara.

IDS je bio taj koji je ukinuo obvezu izrade većine UPU-a, ali nova vlast nastavlja jednakim putem. Takva situacija omogućava privatne investicije bez ikakvih javnih prostora ili objekata, parkova ili zelenila, pa ni cesta koje bi bile osmišljene za šire područje. Vidjeli smo do čega je već takva prostorna politika dovela u novim naseljima, a sada svjedočimo nastavku te politike u samom centru grada.

Nije spomenuto područje jedino koje će imati problem nesuvisle izgradnje prometnica kojima se rješavaju problemi jednog investitora umjesto da se zadovoljavaju potrebe protočnosti šireg područja.

Da je grad bio taj koji planira UPU-om, nova je cesta mogla biti pristupna cesta i zgradama koje su već izgrađene i novoplaniranim zgradama južno od Mutilske, bez narušavanja kontinuiteta drvoreda i usporavanja prometa na Mutilskoj. Idejno rješenje prometnica trebalo se raditi za cijelu četvrt, a ne "planiranje" grada prepuštati stihijskom donošenju odluka.

Od pročelnice smo čuli još jednu ‘stručnu’ tezu - kad bi Grad radio javnu cestu s Vrtlarske ulice, umanjila bi se vrijednost zemljišta vlasnicima, a tako valjda i bilo koju drugu gdje nema svoje vlasništvo. Urbanistički planovi upravo služe tome da se planiranjem dobije prvenstveno korist za širu zajednicu, a  pojedincu se plaća naknada za izvlašteno zemljište po procijenjenoj vrijednosti. Kako pročelnica zamišlja da su napravljena starija naselja s mrežom ulica, parkovima i javnim objektima?  Po njenom shvaćanju urbanizma, to bi  bilo neizvedivo jednako kao i magistralne ceste ili autoputevi”, zaključuje Možemo! Pula.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.