Danas je na plenarnoj sjednici u Strasbourgu usvojena važna Rezolucija o velikim prometnim projektima.
Zastupnik IDS-a u Europskom parlamentu Valter Flego naglasio je pritom da „prometni projekti na koridorima moraju biti nacionalni prioritet svih članica, usklađeni s transeuropskom prometnom mrežom (TEN-T)“.
Rezolucijom se, naime, pozivaju države članice da osiguraju usklađenost svojih nacionalnih prometnih planova i ulaganja s ciljevima EU-a na području prometa.
- Uspjeh velike EU prometne infrastrukture ovisi i o povezivanju prometnih infrastruktura istočnih članica, poput Hrvatske, s infrastrukturama zapadnog dijela Unije. Zato prometno povezivanje Hrvatske mora biti strateški cilj Vlade RH, pojašnjava Flego.
- Današnja rezolucija stavlja naglasak na nadzor i kontrolu trošenja europskog novca i traži donošenje Europskog ubrzanog postupka za projekte u TEN-T mreži. Time će se konačno stati na kraj blokiranju projekata od šireg europskog značaja i ubrzati procesi dovršetka TEN-T mreže! Prekogranični projekti i projekti kojima se rješava problem nedostatka poveznica pružaju najveću europsku dodanu vrijednost, i kao takvi moraju biti prepoznati na europskoj razini. Istarski ipsilon i poveznica sa Slovenijom, ulaskom Hrvatske u Schengen tako postaju ključni infrastrukturni projekti, ne samo Hrvatske, nego EU-a u cjelini, što je danas potvrdio i Europski parlament, istaknuo je Flego.
Dodao je kako infrastrukturni projekti od strateškog europskog značaja ne smiju biti podložni promjenama na političkoj sceni, političkim turbulencijama niti administrativnim preprekama.
- To ne smije biti uzrok kašnjenja europskih projekata! Kad govorim o Hrvatskoj, ako nam nizinska pruga, kao nacionalni strateški projekt, u startu kasni pet godina, znači li to da će manji infrastrukturni projekti, posebno oni „problematični“ prekogranični poput Ipsilona kasniti još i više? Hrvatska si to ne smije dozvoliti, smatra Flego.
Iz CEF-a ćemo, pojasnio je, imati na raspolaganju 26 milijardi eura za projekte "što znači kako smo osigurali ogroman europski novac."
- Do kraja godine jasno ćemo definirati i ključne hrvatske pravce i sad smo isključivo sami odgovorni za iskorištavanje tog novca, naglasio je Flego te dodao:
„Komisija će Europskom parlamentu i Hrvatskom saboru podnositi godišnja izvješća o provedbi, u kojima će detaljno navoditi kakav je napredak po pitanju TEN-T mreže te razloge eventualnih kašnjenja. Detaljno će navoditi i svaki projekt na koji se troši 26 milijardi eura iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF), a koji kasni, te tražiti detaljna obrazloženja tih kašnjenja. Još jednom apeliram na Vladu RH i ministarstvo da budemo spremni te da sa slovenskom stranom riješimo pitanje poveznice Ipsilona na slovenske autoceste", zaključio je Flego.