Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić u četvrtak je u Rapcu na sastanku s predstavnicima turističkih zajednica s područja Istre ustvrdio kako je iznimno dobra sezona u Hrvatskoj i dalje u tijeku, te da u Hrvatskoj boravi više od 700 tisuća turista od kojih u Istri više od 200 tisuća.
"Glavni dio sezone je iza nas, a uz odlične rezultate na nacionalnoj razini svakako valja naglasiti odličan rezultat Istre, jedine regije na obali koja je u dosadašnjem dijelu godine ostvarila rast turističkog prometa u odnosu na rekordnu 2019. godinu. Vjerujemo i u vrlo dobru posezonu, a usporedno krećemo i s intenzivnim pripremama za 2023. godinu", kazao je Staničić.
Najavio je kampanje i promotivne aktivnosti za posezonu na tržištima poput Njemačke, Slovenije, Mađarske i Italije, a u fokusu će biti, kako je rekao i domaće tržište na kojem će i ove godine u listopadu biti aktivna akcija Mjesec hrvatskog turizma, odnosno projekt u sklopu kojeg će hrvatski građani, kao i svi ostali gosti koji se zateknu u našoj zemlji, moći koristiti brojne turističke usluge i proizvode po povoljnijim cijenama.
Direktor Turističke zajednice Istre Denis Ivošević naglasio je kako je ovo bila vrlo izazovna turistička godina jer, kako je rekao "u okolnostima pandemije, a kasnije i u okolnostima rata u Ukrajini bilo je vrlo teško pripremati sezonu i planirati promociju na emitivnim tržištima".
"Imali smo i sezonu požara, redukciju vode, ali unatoč svim tim izazovima i okolnostima možemo biti vrlo zadovoljni ostvarenim rezultatima u Istri, koja je u dosadašnjem dijelu godine ostvarila rast od 1,7 posto u odnosu na 2019. godinu" - naglasio je Ivošević dodavši kako će važan pokazatelj uspješnosti sezone biti i prihodi od turističke potrošnje.
Predstavnici turističkih zajednica gradova i općina s područja Istarske županije potvrdili su dobre trendove turističkog prometa pa tako destinacije poput Rovinja, Medulina, Umaga, Funtane ili Vrsara bilježe rast prometa, dok su se destinacije poput Poreča, Pule, Tar-Vabrige, Labina ili Novigrada značajno približile rezultatima iz 2019. godine. Predstavnici turističkih zajednica istaknuli su i bogatu ponudu događanjima na razini destinacija te rast kvalitete smještajne ponude. Ipak, kako se može primijetiti na terenu, postoje i pojedini slučajevi neprijavljivanja gostiju, a govorilo se i o nedostatku kvalitetne radne snage.
Tijekom sastanka najavljeni su i Dani hrvatskog turizma, godišnji susret turističkih djelatnika koji će se ove godine održati u Šibeniku i koji će okupiti više od tisuću sudionika, a govorilo se i o javnim pozivima koje će Hrvatska turistička zajednica raspisati tijekom jeseni za turistički nedovoljno razvijena područja i na koje će svoje projekte moći aplicirati turističke zajednice. Predstavljen je i dosadašnji tijek izrade Strateškog marketinškog i operativnog plana hrvatskog turizma za razdoblje do 2026. godine, a razgovaralo se i o radu te funkcioniranju sustava eVisitor koji će biti nadograđen i unaprijeđen.