Porečka obitelj Finderle odlučila je 30-godišnje iskustvo u ribarenju i lovu na tunu podići na višu razinu pa su 2020. godine u starogradskoj jezgri otvorili fish bar Tunaholic.
Maleni je street food bar doživio ogroman uspjeh i već je iduće proljeće otvoren isti u Rovinju, a netom prije nove godine otvorena je treća franšiza i to - u srcu Ljubljane.
Bar je pokupio simpatije, kako domaćih tako i turista, a gastro stručnjaci već su ga u samom začetku proglasili "najoriginalnijim street food lokalom u Istri, ali i šire".
Spojili ljubav prema moru i hrani
U razgovoru u njihovom domu (jer porečki bar kreće s radom oko Uskrsa) supružnici Vesna i Patrik iskreno nam priznaju da su presretni ali i sami iznenađeni uspjehom koji su postigli u tako kratko vrijeme.
Nije sladoled, riba je
- Sve je zapravo krenulo s naših putovanja po Italiji, Francuskoj i čuđenju da mi u Istri nismo našim turistima ponudili frišku ribu koju svakodnevno dobivamo s mora. Ideja je bila jednostavna, no nitko se u takav projekt nije upustio, priča nam Vesna, donedavno dugogodišnja ravnateljica porečkog Crvenog križa.
Kako se njezin suprug Patrik poželio malo maknuti s turbulentnog mora, a oduvijek je volio kuhati, odlučili su spojiti te dvije ljubavi i turistima ponuditi nešto autohtono, istarsko.
Našli su mali bar, odmah do Eufrazijeve bazilike, i osmislili Tunaholic koncept koji je u vrlo kratko vrijeme postao prepoznatljiv brand.
To je naša priča, naše "dijete", krenuli smo u obiteljski posao za gušt i postali poznati, no i dalje pomno odabiremo ljude s kojima ćemo dijeliti brand, navodi obitelj Finderle
Jer, kako napominje Vesna Tunaholic, to nije običan bar, to je priča koju su sa srcem osmislili do zadnjih detalja: od pripreme i naziva jela do personalizirane ambalaže i dopadljivog i upečatljivog dizajna.
Vesna se, obzirom da se i inače bavi dizajnom, posvetila uređivanju prostora, osmišljavanju ambalaže i detalja, a njezin je suprug na obitelji i prijateljima usavršavao recepte.
U obiteljskim poslovima pomažu im djeca, sin Ruben oko bukinga broda Hedonist, koji se koristi u turističke svrhe, a kćer Rebecca uz tatu vodi sve u fish baru.
- Mislio sam malo raditi u baru, malo biti na moru, no bar je doživio u kratko vrijeme veliki uspjeh i sada smo tome maksimalno posvećeni, priča nam Patrik, dodajući da se ponuda bara bazira na domaćoj sitnoj ribi poput srdela, girica, kozica, lignja koje, poput sladoleda, služe u inovativnim kornetima.
Ponudu upotpunjuju burgeri od tune, morskog psa, srdele i lososa inovativnih imena poput Tunaholic burger, Hot tuna hedonist, Srdela burger Peškera, Swordfish Sv. Mauro...
Ponosni su što nazivima jela po starogradskim ulicama i kvartovima promoviraju Poreč i Istri i van svojih granica.
- Turisti bi prolazili Porečom i pitali nas čiji smo, koja smo franšiza, prisjeća se Vesna, dodajući da su bili strašno veseli kada bi vidjeli da djeca hodaju Decumanovom i grickaju frigane ribice.
Trenutno imaju desetak upita za franšizom
U startu je, iskreni su, to trebao biti obiteljski biznis, onako iz gušta, no upiti ljudi, a onda i poslovnih partnera projekt su vrlo brzo pogurali u drugom smjeru pa trenutno imaju desetak upita za franšizom: od Dalmacije i Beograda pa sve do daleke Floride.
Bar u Ljubljani
- Koncept franšize kod nas je zapravo novost i moram istaknuti da smo tu imali veliku pomoć našeg riječkog prijatelja. Andrija Čolak je pionir stručnjaka za franšize koji nam je pomogao kroz cijeli proces, priča nam Vesna, dodajući da primateljima franšize pružaju kompletnu pomoć: od obuke do opremanja prostora, cjelokupnu logistiku, vođenje posla i superviziju.
Rovinjski fish bar
Danas, kako su porasli poslovno imaju i cijelu ekipu.
- Naravno, u početku smo sve radili sami, ali sada već okupljamo tim mladih i sposobnih ljudi; odvjetnika Sanjina Matka Jovanovića, cure Deu i Dianu iz agencije Bold Communication do fotografkinje Ane Knežević i grafičarke Anne Benčić, ponosna je Vesna.
Zaštitili logo i ime brenda
No, ovi supružnici napominju da je Tunaholic koncept franšize u koji su se upustili baziran na entuzijazmu, originalnosti i gastro spoju moderne kuhinje i tradicionalne namirnice u kojem glavna riječ pripada ribi, pa žele da takve ideje i vrijednosti dijele i s primateljima franšize koje pomno biraju.
"To je naša priča, naše dijete, krenuli smo za gušt i postali poznati, no i dalje pomno odabiremo ljude s kojima ćemo dijeliti brend", navode.
Bitna im je tako ideja da barovi i dalje budu u starogradskim jezgrama ili pak u velikim šoping centrima, otvoreni prema ulici, da se ponuda jela ne širi i da je uvijek u podlozi domaća, friška riba i obiteljska atmosfera navodi Vesna, dodajući da su barovi u Poreču i Rovinju jako mali i baziraju se na "take away" ponudi, no kako ljubljanski koncept ipak ima stotinjak stolica i odlično radi.
Napominju kako je jedna od prvih stvari koje su učinili, i dobro su procijenili, zaštitili i ime i znak brenda, a da veliku pozornost posvećuju marketingu i društvenim mrežama bez kojih se danas ne može.
Tajna uspjeha
- Tajna našeg uspjeha je, kako mi se čini, to što pored ljubavi koja nas gura imamo zaokruženu priču. Prije svega dobru hranu, ali i to što je kod nas sve ugodno oku, prepoznatljivo. Stoga svake godine idemo na novi koncept, nove recepture, puno pažnje posvećujemo fotografiji, detaljima. I da, naravno, naši barovi moraju biti pet friendly, napominje Vesna, inače vlasnica francuske buldogice koja nas cijelo vrijeme razgovara zabavlja donoseći nam igračke.
Nove ideje na pomolu
Ova poduzetna obitelj ne miruje. Kako doznajemo, i dalje osmišljavaju nove projekte, pa su tako ove godine osmislili uz pomoć vrtićke djece kalendare s fotografijama ribe.
- Imamo puno upita turista za kupnjom majica, kapa… Žele si sami printati uspomene s logom branda pa ćemo krenuti i u tom smjeru, kaže Vesna Janko Finderle.