NOVI PODACI DZS-a: Labin ima najbrži pad broja stanovnika u Istri
U Puli je prošle godine bilo duplo više umrlih osoba od živorođenih
Autobusni prijevoznici traže pristup gorivu bez ograničenja, prijevoznički dizel, potpisivanje ugovora o javnoj usluzi sa županijama te nastavak mjera za očuvanje radnih mjesta * Također predlažu da se eventualna ograničenja u točenju goriva, koje se već uvele neke zemlje, u Hrvatskoj odnosi isključivo na privatne automobile
Autobusni prijevoznici traže pristup gorivu bez ograničenja, prijevoznički dizel, potpisivanje ugovora o javnoj usluzi sa županijama te nastavak mjera za očuvanje radnih mjesta * Također predlažu da se eventualna ograničenja u točenju goriva, koje se već uvele neke zemlje, u Hrvatskoj odnosi isključivo na privatne automobile
Domaći autobusni prijevoznici predložili su u nedjelju Vladi četiri konkretne mjere za normalno funkcioniranje prijevozničkog sektora u izvanrednim okolnostima stalnog porasta cijene goriva, a kako bi se građanima i dalje omogućio prijevoz do radnog mjesta, bolnica i škola.
Autobusni prijevoznici traže pristup gorivu bez ograničenja, prijevoznički dizel, potpisivanje ugovora o javnoj usluzi sa županijama te nastavak mjera za očuvanje radnih mjesta, navedeno je iz Udruge hrvatskih javnolinijskih prijevoznika (UHAJLP).
Također predlažu da se eventualna ograničenja u točenju goriva, koje se već uvele neke zemlje, u Hrvatskoj odnosi isključivo na privatne automobile.
Traže i tzv. prijevoznički dizel, odnosno tretman kakav imaju ribari i poljoprivrednici s plavim dizelom. Time traže da im Ministarstvo financija kreira kroz administrativnu mjeru povrat od 70 lipa po litri prodanog goriva.
Potpisivanjem ugovora o javnoj usluzi sa županijama omogućilo bi se, kažu, povlačenje novca za normalno funkcioniranje javne usluge autobusnog prijevoza. Tako ne bi bilo značajnih povećanja cijena karata za putnike, niti sloma cjelokupnog sektora.
Napominju i da su mjere za očuvanje radnih mjesta donesene za veljaču, te traže da se u prijevozničkom sektoru produže barem do ljeta i početka turističke sezone.
Prijevoz do radnog mjesta, škole ili bolnice nije luksuz, već potreba od općeg gospodarskog interesa i u tom kontekstu Vlada mora učiniti sve da sektor prijevoza neometano funkcionira jer jedino on jamči priuštiva putovanja, ističu najveći domaći autobusni prijevoznici Arriva, Čazmatrans i drugi okupljeni u Udrugu hrvatskih javnolinijskih prijevoznika (UHAJLP).
Komentirajući prijedlog mjera Udruge autobusnih prijevoznika, predsjednik uprave Čazmatransa Damir Pavlović istaknuo je da domaći autobusni prijevoznici zapošljavaju preko 8000 radnika te imaju tisuće autobusa, a njihovo je funkcioniranje rastom cijena goriva dovedeno u pitanje.
"Bez odlučnije reakcije države autobusni prijevoznici će propasti, a građani ostati bez jedine alternative sad već preskupom putovanju automobilom", upozorio je Pavlović.
Izvanredne okolnosti na tržištu komentirao je i Dražen Divjak, generalni direktor Arrive za Hrvatsku, koji je istaknuo kako sektor, nažalost, bez konkretnih mjera neće moći normalno funkcionirati.
"Želimo aktivan dijalog s Vladom jer svi moraju biti svjesni da se nacionalni sustav javnog prijevoza, ako sad dopustimo njegovu propast, više neće moći oporaviti. To je osobito bitno u kontekstu mogućih nestašica goriva jer su autobusi i javna funkcija koju obavljaju jedino jamstvo mobilnosti građana te normalnog funkcioniranja društva", poručio je Divjak.
U Puli je prošle godine bilo duplo više umrlih osoba od živorođenih
Dijete je, sedam dana po učinjenoj tonzilektomiji na Klinici za otorinolaringologiju i kirurgiju glave i vrata i šest dana po otpustu iz bolnice, kolima Zavoda za hitnu medicinu Zagrebačke županije - ispostava Zaprešić, u ranim jutarnjim satima dovezeno bez znakova vitalnih funkcija
Sindikat novinara Hrvatske upozorava i na činjenicu da novinari/ke za svoj odgovorni i društveno važni rad za javno dobro zarađuju u prosjeku svega 1.043 EUR neto. Usto, samo u dva javna medija redovito se obnavljaju kolektivni ugovori, dok u privatnim medijima gotovo u potpunosti izostaje i socijalni dijalog i zaštita radničkih prava i kolektivni ugovor. Time se medijskim radnicima u RH krši temeljno ljudsko pravo na sindikalno organiziranje i kolektivno pregovaranje iako EU od svih članica traži pokrivenost od 80 posto tržišta rada kolektivnim ugovorima
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.