Jedan od najvećih svjetskih proizvođača pametnih telefona i drugih uređaja kineski Xiaomi predstavio je danas u Barceloni novu poslovnu strategiju i seriju pametnih telefona, očekujući i u 2024. rast i zadržavanje ili povećanje treće globalne pozicije u prodaji telefona.
Predstavljanje je održano pred više stotina medija i partnera iz svijeta, uključujući i oko stotinu iz regije CEE&Nordics u kojoj je i Hrvatska, dan uoči najvećeg svjetskog kongresa telekomunikacijske industrije Mobile World Congressa (MWC), koji će 18. puta u Barceloni biti od 26. do 29. veljače.
Xiaomi je ujedno i jedna od rijetkih kompanija koja u sklopu MWC-a prikazuje nove telefone, a predstavio je i svoj prvi električni automobil, koji je još u fazi priprema za izlazak na tržište, ali su naglasili da im je u idućih 15 do 20 godina cilj postati jedan od pet najboljih svjetskih proizvođača automobila.
Time mijenjaju i svoju poslovnu strategiju, koja se do sada temeljila na povezanosti (aplikacijama) pametnih telefona i AIoT proizvoda (Internet Things/stvari), dok s električnim vozilom stvaraju novi poslovni ekosustav (Human x Car x Home) koji redefinira granice integracije tehnologije.
"Integracijom ljudi, vozila i domova želimo stvoriti povezanost od početka do kraja, izvan svega što je dostupno danas", naglasio je partner i predsjednik Xiaomija za razvoj poslovanja Wiliam Lu, dodajući i da su trenutno treći brend pametnih telefona u svijetu a da na svojoj IoT platformi imaju više od 699 milijuna povezanih uređaja (bez pametnih telefona i laptopa) te da ih je kuća Boston Consulting Group proglasila i jednom od 50 najinovativnijih kompanija u 2023.
Podsjetio je da su u 2023. pokrenuli i novi operativni sustav HyperOS "usmjeren na čovjeka, dizajniran i prilagođen za povezivanje osobnih uređaja, automobila i pametnih kućanskih proizvoda u pametni ekosustav".
Iz te kompanije su istaknuli da su u 13 godina rada postigli veliki uspjeh, te da portfolio proizvoda sada obuhvaća više od 200 kategorija i oko 600 milijuna raznih uređaja.
U sve je uključena i tehnologija AI (umjetna inteligencija), koja primjerice pomaže u stvaranju boljih fotografija s pametnim telefonima i drugo, te vjeruju da će to donijeti i mnoge druge koristi za korisnike.
Generalni menadžer Xiaomija za Hrvatsku i Sloveniju Goran Mudrovčić kazao je da Xiaomi bilježi rast prodaje i u Hrvatskoj, posebice s pametnim telefonima, kao i rast tržišnog udjela.
Iznio je podatke globalne analitičke kuće Canalys za četvrti kvartal 2023. po kojima je Xioami završio sa rastom globalne prodaje tih telefona od 23 posto u odnosu na isto razdoblje 2022. Time su u svijetu na trećem mjestu sa tržišnim udjelom od 13 posto (prvi je u svijetu Apple, a drugi Samsung).
U regiji središnje i istočne Europe te Skandinavije (CEE&Nordics), u kojoj je njima i Hrvatska, su na prvom mjestu s tržišnim udjelom od 31 posto i rastom prodaje pametnih telefona od 30 posto (drugi je Transsion, Samsung treći, a Apple četvrti).
"U Hrvatskoj smo u četvrtom kvartalu 2023. bili na drugom mjestu, s tržišnim udjelom od 21 posto i rastom prodaje pametnih telefona za 43 posto u odnosu na isto razdoblje 2022. Pozitivne trendove očekujemo i u 2024.”, kazao je za Hinu Mudrovčić.
Iz ureda u Zagrebu pokrivaju poslovanje za hrvatsko i slovensko tržište, a odgovorio je i da za sada nema planova za otvaranje Xiaomi logističkog centra u Hrvatskoj, te da se roba doprema iz Kine i preko distributera plasira u prodajne kanale.
"U potražnji kupaca vidimo da im je osim cijene sve važnija i kamera, u čemu je Xiaomi također napravio iskorak otvaranjem zajedničkog Optičkog instituta s njemačkom Leicom, što će prema očekivanjima pridonijeti novom razvoju mobilne fotografije, posebice profesionalne humanističke fotografije”, zaključio je Mudrovčić.
Prema zadnjim kompletnim financijskim podacima, u trećem kvartalu 2023. Xiaomiju su ukupni prihodi porasli na 70,9 milijardi RMB (kineski juan), dok je prilagođena neto dobit porasla 183 posto, na 6 milijardi RMB. Istodbno, globalne isporuke pametnih telefona porasle su na 41,8 milijuna jedinica, najviše u šest prethodnih kvartala.