Jedna je osoba teško ozlijeđena u prometnoj nesreći koja se dogodila 22. ožujka oko 17.30 sati u Poreču.
Nesreća se dogodila kada je 44-godišnjak upravljao motociklom, pulske registracijske oznake, kolnikom Ulice Ive Andrića u Poreču. Dolaskom do zavoja, vozač je zbog neprilagođene brzine kretanja izgubio nadzor nad motociklom, pao na kolnik te u klizanju udario u betonski rubnjak. Ozlijeđenom vozaču motocikla pružena je pomoć u pulskoj bolnici, gdje je utvrđeno da je teško ozlijeđen.
Dolaskom ljepših i dužih dana na istarskim prometnicama bit će prisutan veći broj motocikala i mopeda te policija stoga skreće pozornost vlasnicima te kategorije vozila da nakon zimskom razdoblja ponovno provjere tehničku ispravnost svojih limenih ljubimaca te da vode računa o svojoj i tuđoj sigurnosti u prometu.
- kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom
- ne nose zaštitne kacige
- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila
- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu
- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
- provlače se između zaustavljenih kolona vozila
- voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana, čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
- upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima
- upravljaju prije stjecanja prava
- uklanjaju blokade na mopedima, čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h.
Kako bi se izbjeglo njihovo stradavanje u prometu, vlasnicima i vozačima motocikala i mopeda iz PU istarske savjetuju da prije svega provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:
- uređaji za upravljanje vozilom
- uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom; pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica
- uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svijetla)
- uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo)
- uređaji za davanje zvučnih znakova
- kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje).
Policija isto tako savjetuje vozačima da prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku:
- očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu
- provjere tlak u gumama
- upale dnevno ili kratko svjetlo
- koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice), prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
- ne upravljaju ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga
- ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću)
- ako voze u skupini, da voze jedan iza drugoga
- izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima
- da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera
- ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila; mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide
- da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju, te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
Policijska uprava istarska isto tako savjetuje vozače ostalih skupina vozila da obrate pozornost na motocikle i mopede jer su često neuočljivi ili se vrlo kasno uoče. Prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, vozači automobila trebaju obratiti pozornost na motocikliste kako im se ne bi našli u tzv. mrtvom kutu bočnog ogledala te trebaju voditi računa o tome da motocikli, a sve više i mopedi, vozila koja na kratkim dionicama mogu ostvariti relativno jako velika ubrzanja.