Crna kronika

Prijeko potrebno povećanje sigurnosti u prometu

U Poreču teško ozlijeđen motociklist, policija poziva na oprez

Dolaskom do zavoja, vozač je zbog neprilagođene brzine kretanja izgubio nadzor nad motociklom, pao na kolnik te u klizanju udario u betonski rubnjak. Ozlijeđenom vozaču motocikla pružena je pomoć u pulskoj bolnici, gdje je utvrđeno da je teško ozlijeđen


 
4 min
Istra24

Dolaskom do zavoja, vozač je zbog neprilagođene brzine kretanja izgubio nadzor nad motociklom, pao na kolnik te u klizanju udario u betonski rubnjak. Ozlijeđenom vozaču motocikla pružena je pomoć u pulskoj bolnici, gdje je utvrđeno da je teško ozlijeđen

Jedna je osoba teško ozlijeđena u prometnoj nesreći koja se dogodila 22. ožujka oko 17.30 sati u Poreču.

Nesreća se dogodila kada je 44-godišnjak upravljao motociklom, pulske registracijske oznake, kolnikom Ulice Ive Andrića u Poreču. Dolaskom do zavoja, vozač je zbog neprilagođene brzine kretanja izgubio nadzor nad motociklom, pao na kolnik te u klizanju udario u betonski rubnjak. Ozlijeđenom vozaču motocikla pružena je pomoć u pulskoj bolnici, gdje je utvrđeno da je teško ozlijeđen.

Dolaskom ljepših i dužih dana na istarskim prometnicama bit će prisutan veći broj motocikala i mopeda te policija stoga skreće pozornost vlasnicima te kategorije vozila da nakon zimskom razdoblja ponovno provjere tehničku ispravnost svojih limenih ljubimaca te da vode računa o svojoj i tuđoj sigurnosti u prometu.

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

  • kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom
  • ne nose zaštitne kacige
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
  • provlače se između zaustavljenih kolona vozila
  • voze s neupaljenim svjetlima tijekom dana, čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima
  • upravljaju prije stjecanja prava
  • uklanjaju blokade na mopedima, čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h. 

Kako bi se izbjeglo njihovo stradavanje u prometu, vlasnicima i vozačima motocikala i mopeda iz PU istarske savjetuju da prije svega provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:

  • uređaji za upravljanje vozilom
  • uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom; pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica
  • uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svijetla)
  • uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo)
  • uređaji za davanje zvučnih znakova
  • kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje).

Policija isto tako savjetuje vozačima da prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku:

  • očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu
  • provjere tlak u gumama
  • upale dnevno ili kratko svjetlo
  • koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice), prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
  • ne upravljaju ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga
  • ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću)
  • ako voze u skupini, da voze jedan iza drugoga
  • izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima
  • da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera
  • ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila; mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide
  • da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju, te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla.

Policijska uprava istarska isto tako savjetuje vozače ostalih skupina vozila da obrate pozornost na motocikle i mopede jer su često neuočljivi ili se vrlo kasno uoče. Prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, vozači automobila trebaju obratiti pozornost na motocikliste kako im se ne bi našli  u tzv. mrtvom kutu bočnog ogledala te trebaju voditi računa o tome da motocikli, a sve više i mopedi, vozila koja na kratkim dionicama mogu ostvariti relativno jako velika ubrzanja.
 


FOTO: PU istarska

Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.