IT & Tech

ISTRA IMA NAJBOLJU TEHNOLOŠKU IDEJU GODINE

IZUMITELJ "PAMETNOG RUČNIKA" ANTONIO GERGORIĆ: "Dok su svi u svemirskoj utrci AI-ja, mi smo sletjeli čvrsto na Zemlju i riješili problem za preko 220 miliona ljudi"

"Razvoj je trajao preko godinu dana, ali smo zato stvorili potpuno unikatno rješenje, koje rješava probleme koje ne rješava ni jedan drugi fizički proizvod", veli Gergorić. No onda su otišli i korak dalje i ručnik je dobio čip, koji otvara neslućene mogućnosti integracije s pametnim satovima, telefonima, pa i bazama članova teretana. Premijera ručnika je zakazana za siječanj u Las Vegasu - na najvećem, najvažnijem i najutjecajnijem svjetskom sajmu potrošačke elektronike


 
6 min
Maja Jokanović ⒸFOTO: Manuel Angelini

"Razvoj je trajao preko godinu dana, ali smo zato stvorili potpuno unikatno rješenje, koje rješava probleme koje ne rješava ni jedan drugi fizički proizvod", veli Gergorić. No onda su otišli i korak dalje i ručnik je dobio čip, koji otvara neslućene mogućnosti integracije s pametnim satovima, telefonima, pa i bazama članova teretana. Premijera ručnika je zakazana za siječanj u Las Vegasu - na najvećem, najvažnijem i najutjecajnijem svjetskom sajmu potrošačke elektronike

Na ovogodišnjem regionalnom Idea Knockout natjecanju za najbolju tehnološku inovaciju, posebno atraktivnom zbog glavne nagrade koja pobjednika šalje na najveći, najvažniji i najutjecajniji svjetski sajam potrošačke elektronike i gadgeta CES (International Consumer Electronics Show) u Las Vegasu, ove je godine svoje ime na pobjedničku medalju upisao jedan istarski start-up.

Put u SAD i izlagački štand na CES-u 2026, naime, pripalo je Antoniju Gergoriću iz tvrtke GYM3000.com, koji je konkurenciju pomeo FitButlr-om, inovativnim pametnim ručnikom s ugrađenim NFC tagom za personalizaciju.

Neobično rješenje? Pomalo. No, Antonio kaže - i više nego potrebno. A tako je očigledno smatrala i komisija, nagradivši ga putovanjem među najbolje na svijetu - na CES, mjesto velikih poslovnih prilika. No, prolazak kroz selekciju i put do pobjede bio je kompleksan.

Idea Knockout okuplja proizvođače digitalnih inovacija i uređaja, developere softvera i online servisa, startu-pe s globalnom ambicijom, sveučilišne istraživačke spin-offove, inovatore, kreativce i sve kojima treba odskočna daska za globalno tržište. Inovacija mora biti zamišljena kao rješenje od kojeg bi jednog dana svi mogli imati koristi, a ideju mora biti moguće komercijalizirati u naredne tri godine.

Odlazak u Zagreb za 16 najboljih 

Prva faza prijave je slanje detaljnog objašnjenja proizvoda. Komisija već u ovoj fazi, objašnjava pobjednik Antonio, mora imati u potpunosti jasnu sliku inovacije i načina na koji će proizvod funkcionirati. Najboljih šesnaest potom se poziva u Zagreb da svoju ideju predstave i osobno.

- Činjenica je da se među konkurentima nalazilo nekoliko renomiranih tvrtki, već prepoznatih i validiranih na tržištu, koje su dosad već dobile značajna europska sredstva za razvoj proizvoda. Konkurencija je bila žestoka, sačinjavala je  i nekoliko profesora doktora znanosti s renomiranih međunarodnih sveučilišta. Tim više nam je draža i slađa pobjeda, priča nam Gergorić.

Predstavljanje projekta organizirano je u formatu poznatom u poslovnom svijetu kao „pitching", gdje je vrijeme za predstavljanje ideje vremenski ograničeno, nakon čega slijedi unakrsno i često provokativno ispitivanje članova komisije. Za oba bloka planirano je samo pet minuta!

- CES je mjesto gdje se otvaraju prave poslovne mogućnosti. Svake godine tu dolazi oko 140 tisuća posjetitelja – među njima je i oko 6000 članova medija. Fascinantno je CES okuplja oko 300 kompanija iz Fortune Global 500-a ima booth (izlagački štand, op.n.), što pokazuje koliko je ta konferencija važna za svakoga tko želi biti vidljiv na globalnoj sceni tehnologije i inovacije, objašnjava Antonio.

Fortune Global 500 je godišnja lista petsto najvećih svjetskih korporacija po ukupnim prihodima, koju sastavlja američki poslovni magazin Fortune.

Koliko će koristi neki izlagač poput njega na CES-u imati, značajno ovisi o tome koliko će on sam znati kreirati prilike, dodaje. Prema informacijama koje je dosad dobio, vjeruje da prilike doista postoje jer se menadžeri velikih kompanija u pravilu izravno obraćaju i zanimaju za suradnju.

 

Pobjednički pametni ručnik

Što je to što je Antoniju otvorilo vrata CES-a i kako je u svega deset minuta uvjerio komisiju da „ulaznicu“ da upravo njemu?

- Imali smo uvodnu rečenicu koja kaže: „Dok su svi u svemirskoj utrci AI-ja, mi smo sletjeli čvrsto na Zemlju i riješili problem za preko 220 miliona ljudi globalno“.

A problem je u tome što fitness centri i teretane zahtijevaju korištenje ručnika u zdravstvene svrhe, no ne postoji specijalizirani ručnik za te potrebe.

-  Svi su u pravilu pravokutnog oblika, jednobojni ili višebojni, bez jasne diferencijacije, a to znači da ne odgovaraju spravama i samoj upotrebi. Naime, ako jednobojni ručnik stavite prvo na jednu, a zatim na drugu spravu, uskoro nećete znati koja je strana čista. Time se gubi cijeli smisao korištenja ručnika i, paradoksalno, korisnik se počne brisati majicom. Tako smo mi krenuli razvijati fizički proizvod i, nakon mjerenja preko 300 sprava poznatih svjetskih proizvođača, došli do idealnih dimenzija i idealnog oblika sličnog osmerokutu, prilagođenog što većem broju sprava. Osim toga, jasno smo bojama diferencirali podložnu i stranu za brisanje, a zatim i nekoliko puta povećali debljinu u odnosu na standardni ručnik. Zahvaljujući tome postiže se osjećaj mekoće na inače grubim spravama. Konačno, fizički smo proizvod pretvorili u hardware, na koji smo nadgradili software. Tako da je FitButlr opremljen NFC– čipom koji je periv i čiji je životni vijek dulji od onog tkanine ručnika. Čip nudi cijeli niz novih integracija, objašnjava Antonio.

- Razvoj FitButlra odvija se u nekoliko strateški osmišljenih faza. Zahvaljujući NFC tehnologiji ugrađenoj u ručnik, otvara se lepeza mogućnosti – od povezivanja s pametnim telefonom do integracije s različitim fitness uređajima odnosno gadgetima. U prvoj fazi dolazi personalizacija: FitButlr pruža mogućnost sinkronizacije s pametnim mobitelom u svojstvu prikaza vlasništva korisnika – s opcijama prikaza imena ili nadimka, kontaktnog broja i drugih relevantnih podataka prema željama korisnika. Tehnološke nadogradnje poput otvaranja sigurnosnih ormarića za pohranu osobnih stvari te integracije s dodatnim uređajima planiraju se za kasnije faze razvoja.  U kasnijem planu razvoja su elementi direktno povezani sa zdravljem i dugovječnošću, ali budući da imamo premijeru proizvoda na svjetskoj razini u samom Vegasu, tu ćemo stati. Neka ovo bude pretpremijera, smije se Gergorić.

Sve će ovo zahtijevati dosta vremena kako bi se osmislila kvalitetna pozadinska integracija, ali svjestan je da je u pitanju vizija do koje je potreban dug put.

Konačno, pitamo Antonia od kojih je materijala FitButlr načinjen i kako se njegovo „podebljavanje" odrazilo na funkcionalnost.

Objašnjava nam da su po ovom pitanju otišli korak ili dva dalje i napravili hibrid između podloge, tepiha i ručnika. Sama struktura za brisanje je premium ručnik, dok je debljina gotovo jednaka tepihu s komforom mekane podloge. Materijal je uglavnom pamuk. Napravili su inovaciju, veli, za koju su morali prilagođavati postojeće mašine za tepihe.

- Ovaj razvojni put trajao je preko godinu dana, ali smo zato stvorili potpuno unikatno rješenje koje rješava postojeće probleme. Dimenzije odgovaraju svim uzrastima i konstitucijama, dodaje Gergorić.

Timskim radom do naj-inovacije

No, Antonio u ovom procesu nije bio sam. S njim je, naime, i grupa njegovih „brainstormera“; od aktualnog prvaka Europe i svijeta u robotici, preko inženjera kemije i magistra kineziologe, do specijalista komunikacija. Korisne povratne informacije pružali su profesionalni sportaši poput Danijela Županića, bivšeg prvaka svijeta u body-buildingu, dok je posebna zahvala rezervirana za Andreja Fola, autora izvrsnih fotografija i videozapisa, veli Gergorić.

Usavršavanju upravo ovog i ovakvog proizvoda Antonio se, priznaje, predao iz osobne frustracije.

-  U sportu sam od malih nogu. Bio sam strašno nespretan kao dijete i do sedme godine sam sedam puta šivao glavu. Otac mi je tada predložio borilački sport, s ciljem razvoja motorike. Na kraju sam u borilačkim sportovima ostao godinama i stigao do reprezentacije. S vremenom se sport pretvorio u održavanje zdravlja, krenuo sam u teretanu i susreo se s problemom obvezne uporabe ručnika s kojima se, u konačnici, ne mogu brisati. Dakle, prvi inicijalni cilj je riješiti problem za preko 220 milijuna aktivnih članova fitnessa diljem svijeta, kaže nam.

Za kraj, pitamo ga koji su daljnji planovi.

-  Razvoj FitButlr-a je samo početak. Premijera proizvoda biti će u siječnju 2026. na CES-u u Las Vegasu. Zainteresirani korisnici mogu već sada ostaviti mail na našoj stranici www.gym3000.com kako bi dobili posebne pogodnosti čim krene pretprodaja, zaključuje Gergorić.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.