Domagoj Ostović rodom iz Bjelovara, za vrijeme studija hotelskog menadžmenta u Opatiji, upoznaje djevojku iz labinskih Vozilića. Tako ga sudbina dovodi u Istru gdje danas živi sa suprugom Petrom i njihove tri kćeri, a usput vodi i jednu od najuspješnijih hrvatskih tvrtki koje se bave razvojem digitalnih proizvoda – Lloyds digital.
U Bjelovaru je Domagoj završio Hotelsko-turističku srednju školu. Kako sam kaže – jedva! Naime, bio je prilično neposlušan i nemiran, iako odličan đak. A nakon što je u četvrtom razredu srednje škole zbog svoje hiperaktivnosti „zaradio“ nekoliko ukora, pedagoginja Lidija Novosel daje mu izazov radi kojeg Ostović postaje zauvijek dizajner.
Domagoj Ostović u razgovoru s našom novinarkom
Početak ljubavi prema grafičkom dizajnu
- Rekla mi je kako je nekad u školi postojao časopis i da ga želi revitalizirati, a ja sam morao osnovati novinarsku skupinu te opremiti i urediti školski list „Gastronaut“. Ideju sam prezentirao svim razredima, a moj današnji vjenčani kum Ivan Smrček prihvatio se sa mnom posla. E, kad smo imali gotov sadržaj, trebalo je krenuti u proces za koji tad nisam ni znao da se zove dizajn. Prva verzija koju sam sklepao izgledala je jako brižno. Nikada neću zaboraviti kad su mi u tiskari rekli kako bi časopis zaista trebao izgledati. Ali budući da je novac od njegove prodaje bio namijenjen za učenika koji je nastradao, imao sam veliku obavezu da to ne zeznem, veli nam Ostović u svom labinskom uredu smještenom u Rudarskoj ulici.
Konačna verzija Gastronauta
U tiskari su ga upoznali s
CORELdraw ilustratorom koji si je odmah potom kući instalirao i zatim ostao budan nekoliko dana u komadu.
- Nisam spavao 70 sati! To mi je bilo kao nekakva droga. Deset dana prije tiska cijeli sam časopis dizajnirao nanovo. Danas u njemu vidim toliko loših elemenata, krivulja, ma svega… Svaki efekt koji sam mogao – ja sam tamo iskoristio, kaže nam kroz smijeh pokazujući Gastronauta, školski list koji ponosno, uz gotovo sve albume Boba Dylana, čuva u svom labinskom uredu.
Zavidna kolekcija albuma Boba Dylana (i drugih glazbenika) u uredu Domagoja Ostovića
„Želio sam biti sam svoj šef!“
- Radio sam za vrijeme studija i kao konobar, kuhar, recepcionar. Imao sam i jedan start up - Udrugu iznajmljivača istarskih vila. Tu smo radili SEO i prodavali vile putem internetske stranice. Bili smo čak na Turističkom sajmu u Beogradu kao klinci od 19 godina (smijeh). Na koncu sam se zaposlio u jednoj opatijskoj turističkoj agenciji gdje sam prvi put došao u doticaj s online prodajom i razvojem digitalnih proizvoda. Htjeli smo razviti software za booking kuća i apartmana, kao i channel manager, stvari koje tada nisu ni postojale. Tamo sam zaista naučio programirati i dizajnirati, a za riječku Studentsku udrugu radio sam sve postere, pa onda logotipe i letke, prisjeća se Ostović svojih dizajnerskih početaka.
Na koncu je, kaže, „skužio“ da želi biti sam svoj šef. Ne srami se reći da je imao problema s autoritetima. Tako je konačno prije 12 godina dao otkaz i otvorio obrt koji se, u počecima, bavio isključivo dizajnom.
Djelatnice labinske tvrtke Lloyds digital
Slogan tvrtke: No bullshit!
- Mijenjali smo nekoliko prostora u Labinu i rasli poprilično brzo. Sad imamo 30 zaposlenika, uz studente koji povremeno dolaze. Radimo web i mobilne aplikacije, softverska rješenja, web shopove, E-Commerce… Kod nas uglavnom rade diplomirani inženjeri računarstva, programeri, dizajneri i projektni menadžeri te developeri. Stvaramo pod sloganom: No Bullshit! Creative. Dedicated. Effective., govori nam Domagoj pokazujući kako su taj nesvakidašnji slogan stavili i na samu naslovnicu svog weba.
Vidjeli smo i povjerovali
Među brojnim nagradama koje su osvojili prethodnih godina, najviše im ipak znači prošlogodišnja Istriana u kategoriji gospodarstva nakon koje se, kaže nam Ostović, napokon osjeća kao pravi Istrijan.
- Lijepo je kad furešt koji deset godina ovdje živi i radi dobije taj
istarski Oscar. To mi je bilo izuzetno emotivno. Moram reći da sam pustio suzu radosnicu i jako teško održao govor na bini kina Valli. Vidim da to puno znači i ljudima oko mene. Evo, neki dan me zaustavila jedna gospođa koju uopće ne poznajem, i to na blagajni u Lidlu, a sve da mi čestita što je Istriana stigla u Labin, veli nam ushićeno Ostović.
Nagrađeni proizvodi za turistički sektor
Nagrada nije izostala ni za aplikaciju koju je labinski Lloyds digital radio za Tankersku plovidbu čija tvrtka TP Line za prijevoz putnika ima popriličan broj katamaranskih linija na jugu zemlje. Za njih su radili mobilnu aplikaciju za prodaju karata.
Rad za TP Line
- To je prvi proizvod koji je prošao sve naše interne procese. Uvijek, znate, postoji tisuću i jedna stvar koja može poći po krivu. Ne postoji razvoj digitalnog proizvoda u kojem nešto nije pošlo po krivu! Ali, tako se raste. Konkretnu aplikaciju koristilo je nekoliko tisuća turista, učinjen je strašan promet, a proizvod je funkcionirao besprijekorno iako je bio kompleksan jer smo se morali spajati na njihov web, govori nam Ostović.
Sučelje za Uniline
U Lloyds digitalu su ponosni i na suradnju s tvrtkom Uniline koja ih je zadužila za redizajn sučelja gdje se događa sva interakcija s gostima. Naime, labinska se tvrtka spojila na njihov postojeći booking sustav, što uključuje niz kompleksnih procesa. Suradnja, na obostrano zadovoljstvo, traje već nekoliko godina.
Sexy web shop i cool business web portal
Radili su, između ostalog, i web shopove za Plus Hosting te Vina Kutjevo.
Rad za Plus Hosting
- Za Plus Hosting ću skromno reći da ima najbolje korisničko iskustvo u Hrvatskoj od svih hosting kuća. Oko toga je bilo mnogo posla. Dakle, kako ti „klikaš“ ono što ti treba, tako se gradi tvoja konfiguracija. Mi to zovemo bildanje. I to je bilo znatno kompliciranije od web shopa za Vina Kutjevo.
Web shop za Vina Kutjevo
Oni imaju vrlo jednostavni preglednik kategorija vina i malo napredniju tražilicu, ali vizualno je to jako, jako dobro. Dizajn na strašno visokom nivou. Ja bih rekao da ta vina imaju sexy i smooth dizajn (smijeh). Svakako spada u naše bolje radove, veli direktor tvrtke Lloyds digital.
Za MasterCardov business web portal na kojem su također radili kaže pak, da je poprilično cool. Posjećenošću je svakako obarao rekorde, a unatoč tome nikada nije „pao“.
Web portal za MasterCard
- To smo isto odradili smooth (smijeh). Projekt je jako lijep! On je zapravo portal, jako je modularan i napredan s raznim mogućnostima korištenja. Dugo smo radili na njemu, a sličnu stvar upravo radimo i za Istarsku kreditnu banku čiji web ima ogromnu količinu podataka, govori nam Domagoj.
Društveno odgovorni dizajn
Međutim pred njima je već novi izazov. Projekt na kojem rade namjeravaju nominirati za nacionalnu nagradu Ideja X u kategoriji društveno odgovornog dizajna. Radi se, naime, o mobilnoj aplikaciji za Udrugu MS Tim Hrvatska koja okuplja osobe oboljele od multiple skleroze.
Dizajneri tvrtke Lloyds digital
- Ovo što radimo za njih jedan je od naših moćniji alata. Kompleksna aplikacija koja sadrži statistiku, informacije o dnevnim simptomima, snimanje glasovnih poruka, podsjetnike i kalendare u koje pacijent upisuje kada treba popiti lijek, ići kod doktora i slično. Sve se bazira na push notifikacijama, a aplikacija te svaki dan pita kako se osjećaš. Dakle, njima je to alat koji im poboljšava kvalitetu života. Cijelu smo aplikaciju preveli na engleski jezik, pa možda odemo i na vanjsko tržište. Uz privolu, postoji i mogućnost slanja mailom tjednog izvještaja simptoma liječnicima. Tko zna, u budućnosti bismo mogli razvijati i direktni video chat s liječnicima, prognozira nam.
„Ovo napišite debelim slovima!“
Ispred rudarskog pozdrava Sretno! Domagoj nam pozira u svojim "radnim papučama"
Kad je riječ o planovima za budućnost, Ostović veli da tvrtka ostaje na postojećem broju ljudi, ali uz povećanje prihoda.
„Debelim slovima napišite da sam rekao da je najvažnija stvar da ljudi imaju dobre plaće, sve ostalo su puste priče, čisti bullshit. A znate kako glasi naš slogan“, kaže nam kroz smijeh.
- Možemo govoriti o kulturi, o odnosima, projektima koji mijenjaju čovječanstvo i šta ti ga ja znam, ali ako plaća nije dobra – nije dobro! To govorim iz vlastitog iskustva. Uz to, imamo projekt i za novu zgradu koju bismo stavili doslovce u šumu. Ali, vidjet ćemo... Osobno želim i dalje biti pošten i transparentan prema ljudima i prema sebi jer kad nisi takav – to ti se vrati. Ne na lijep način.
U idućih pet godina cilj mi je i da Lloyds digital bude prepoznat kao jedna od vodećih tvrtki u Hrvatskoj kad govorimo o kvaliteti isporučenih proizvoda. Dakle, kad dolaziš kod nas da znaš da dolaziš po top stvar koju rade top eksperti. To znači da uvijek moramo gledati kako biti bolji, a to onda mora biti i prepoznato! Ukratko, želim izvrsnost, zaključuje razgovor s nama ovaj istarski Bjelovarac.
Ono što će također nastaviti raditi u godinama koje dolaze jest razvijanje IT Konferencije Digital Labin u još veći i značajniji događaj. Konferencija će ove godine doživjeti svoje četvrto izdanje, a održat će se 22. i 23. rujna. Zato, save the date!