Krajem ovog mjeseca konačno započinju radovi na izgradnji novog rovinjskog autobusnog kolodvora na lokaciji Concetta. Potvrdio je to gradonačelnik Rovinja Emil Nimčević na ovotjednoj svečanoj sjednici Gradskog vijeća, održanoj povodom Dana Grada i blagdana zaštitnice svete Eufemije.
Projekt je ovo koji se dugo čekao i za koji se planovi kuju barem nekoliko godina, a Rovinju bi trebao donijeti gotovo tektonsku promjenu kada je u pitanju način funkcioniranja grada.
Ova istarska turistička meka, naime, čiji je značajan dio površine - onaj u starom gradu - u cijelosti oslobođen prometa, broji tek nešto manje od 20 tisuća stanovnika, ali tijekom ljetnih mjeeci 'vrata otvara' za oko pola milijuna gostiju. Pa i više od toga.
I, iako ne dolaze svi autobusima, nemali broj posjetitelja upravo će se iz njih iskrcati na gradske pločnike, dijeleći pritom perone s domaćim stanovnicima, i samima nerijetko svakodnevno okrenutim putovanju u ostale dijelove Istre.
Rovinju treba kvalitetan autobusni kolodvor. Je li ovaj u najavi pravo rješenje?

Nova lokacija kolodvora - parking Concetta

Vizualizacija
Concetta na sjeveru umjesto Trga na lokvi u centru
Postojeći autobusni kolodvor na adresi Trg na lokvi, u turističkom je smislu na idealnoj poziciji - uz samo more, u srcu grada, na korak do stare jezgre i s pogledom na Crveni otok. Može li bolje? Ali, ovo je ipak kolodvor, a za kolodvor vrijede nešto drukčiji standardi.
Rovinjski kolodvor smješten je uz minijaturnu prometnicu, u srcu grada, ali i središtu gužve, i rad mu je organiziran skoro po "protočnom" principu "protočne" - oznake perona praktično su fiktivne jer se ulazak u prijevoz nerijetko svodi na sistem stampeda, zaustavnih pozicija nema dovoljno, vremena za iskrcavanje prtljage, samim time, također uglavnom ni približno kliko bi trebalo. A jedina je ovo lokacija zaustavljanja redovnih izvangradskih i prigradskih linija.

Sadašnji kolodvor
Na sve to, kolodvorska zgrada, kao što smo nedavno pisali, u vrlo je lošem stanju.
Ponuda Grada za rješenje ovog problem stoga je proljetos glasila nemalih 1,8 milijuna eura. Toliko su, naime, u Komunalnoj palači odlučili izdvojiti za potrebu gradnje novog kompleksa za koji je ovog puta odabrana lokacija nešto dalje od centra - u Concetti. Točnije na križanju istoimene ulice i Aleje Ruđera Boškovića.
U konačnici, ipak, projekt će koštati znatno više. Tvrtka Birčić gradnja d.o.o., koja je na javnoj nabavi izabrana za izvođača radova, naime, predala je ponudu od 3,05 milijuna eura, što s dodanim PDV-om iznosi 3,8 milijuna. Rok koji ima na raspolaganju je 18 mjeseci.
Uz znatno više prostora za zaustavljanje autobusa, ovaj bi objekt trebao uvesti i novi sustav zaustavljanja, ali i riješiti dio parkirnog preopterećenja u gradu.
Koncept zaustavljanja transfernih i lokalnih linija na novom kolodvoru, objavio je Grad Rovinj, mišljen je na način da turistički ili lokalni autobus koji samo iskrcava putnike nastavlja vožnju bez dužeg zaustavljanja radi veće sigurnosti pješaka u krugu stajališta. Prema dostupnim grafikama iz projektne dokumentacije, platforma novog kolodvora trebala bi biti dovoljno velika za parkiranje više od 15 autobusa.

Concetta

Iz nacrta
U suterenu objekta pak planirana je podzemna garaža sa 124 mjesta mjesta za osobna vozila te tri punionice za električna vozila.
"Cilj nam je vratiti grad građanima i pješacima, te prometno rasterećenje usmjeriti na rješenja koja će olakšati svakodnevni život, bez stvaranja gubitaka gospodarstvima i obrtima koji posluju unutar te zone", rekao je početkom tjedna gradonačelnik Nimčević.
Pronaći na ulicama Rovinja ovih, posljednjih turističkih dana u godini, sugovornike iz samog grada ili čak goste koji češće dolaze autobusom nije lak posao pa smo ovog puta ostali uskraćeni za mišljenje njegovih stanovnika o izboru nove lokacije. Da je znatno udaljenija od centra u odnosu na dosadašnju - činjenica je. Da je, isto tako, na postojećoj lokaciji širenje nemoguće, a samoj stanici prijeko potrebno, i to je činjenica.
Kako će ovaj novi Rovinj izgledati kada za dva ljeta, kada kolodvor bude gotov, stisnu nove gužve ostaje tek vidjeti. Ono što je sasvim sigurno već sada je da će će se grad morati prilagoditi.