republika - dugi
Kultura

UZ BESPLATAN ULAZ

Dvije sadržajne solo izvedbe u Rojcu - nastupaju Bojan Krhlanko i Grgur Savić

Bojan Krhlanko (Celje, 1985.) izvest će spontanu improviziranu glazbeno-scensku solo izvedbu za pokret, preparirane udaraljke, predmete i glas pod nazivom "Zvuk, prostor i vrijeme u četvrtoj dimenziji", dok će se Grgur Savić (Zagreb, 1983.) predstaviti audio-vizualnim solo performansom "Iskustvo unutarnjih zvučnih vizija i zvuka u prostoru", za preparirani alt saksofon i flautu, sitnu elektroniku, ozvučene objekte, pametni telefon, transmiter, laptop, projektor i grafičke kompozicije


 
4 min
Zoran Angeleski

Bojan Krhlanko (Celje, 1985.) izvest će spontanu improviziranu glazbeno-scensku solo izvedbu za pokret, preparirane udaraljke, predmete i glas pod nazivom "Zvuk, prostor i vrijeme u četvrtoj dimenziji", dok će se Grgur Savić (Zagreb, 1983.) predstaviti audio-vizualnim solo performansom "Iskustvo unutarnjih zvučnih vizija i zvuka u prostoru", za preparirani alt saksofon i flautu, sitnu elektroniku, ozvučene objekte, pametni telefon, transmiter, laptop, projektor i grafičke kompozicije

Uz besplatan ulaz, u subotu u 21 sat u Dnevnom boravku Rojca svoje solo koncerte održat će Bojan Krhlanko i Grgur Savić, u organizaciji udruge Rondo Histriae i Soundpainting platforma Pula, a u sklopu "Ciklusa koncerata nove, eksperimentalne i improvizirane glazbe_0.5".

Bojan Krhlanko (Celje, 1985.) izvest će tom prilikom spontanu improviziranu glazbeno-scensku solo izvedbu za pokret, preparirane udaraljke, predmete i glas pod nazivom "Zvuk, prostor i vrijeme u četvrtoj dimenziji", dok će se Grgur Savić (Zagreb, 1983.) glazbenik, skladatelj, glazbeni kurator i docent za saksofon, klarinet i flautu predstaviti audio-vizualnim solo performansom "Iskustvo unutarnjih zvučnih vizija i zvuka u prostoru", za preparirani alt saksofon i flautu, sitnu elektroniku, ozvučene objekte, pametni telefon, transmiter, laptop, projektor i grafičke kompozicije.

Bojan Krhlanko je kao samouk bubnjar nastupao u lokalnim rock bandovima Hc-3o, Borelija, Mismana, Aperion. Predstavljajući predstojeći solo izvedbu "Zvuk, prostor i vrijeme u četvrtoj dimenziji" navodi se da se ovom "umjetniku nakon nekoliko godina stvaralaštva na polju suvremene eksperimentalne i avangardne glazbe, postavljaju pitanja o tome kako se glazba konstruira i koji su to elementi glazbe koji komuniciraju sa slušateljem. Pita se koji su osnovni i sekundarni gradivni elementi glazbe te kako utječu na improvizaciju i slušatelja".

Bojan Krhlanko

Uz ograničenja, kao jedan od važnijih pristupa inovacijama, nastavlja se fokusirati na sekundarne sastavne dijelove glazbe kao što su dinamika, tekstura, boja zvuka i tempo. Ta pitanja istražuje pokretom, vanjskim glumačkim tehnikama i glasom. Budući da je pokret jedan od osnovnih elemenata potrebnih za stvaranje zvuka, umjetnik se stavlja u kožu plesača i pokretom stvara jedinstvenu glazbu. Pokret uzvraća zvuk, na što tijelo reagira i pokreće sljedeći glazbeni događaj. Tako se stvara povratna petlja. (pokret-zvuk-pokret-zvuk). Umjetnik neprestano mijenja uloge između plesača i glazbenika.  Korištenjem vanjskih tehnika sviranja, komplet bubnjeva postaje riznica različitih zvukova koje koristi za postizanje postavljenih ciljeva izvedbe. Budući da je glas jedno od najmoćnijih izražajnih sredstava, umjetnikova "nekontrolirana" potreba glasa daje autentičnost glazbenoj izvedbi i dodaje dodatni zvučni sloj. Ako uzmemo u obzir da umjetničke prakse kao npr. slikarstvo koje zahtijeva samo dvije dimenzije za stvaranje; skulptura tri dimenzije, glazba je umjetnička praksa koja nas kroz međusobno iskustvo vremena i prostora može odvesti u četvrtu dimenziju.

- Putovanje u 4D zahtijeva potpuno razoružanje vlastitog ega i eliminaciju nepotrebnih glazbenih elemenata. Umjetnik se susreće na pozornici, "gol" pred publikom, kaže se u najavi.

Višegodišnji interes Grgura Savića i raznorodna suradnja prema suvremenom eksperimentalnom izražavanju temeljena je na vlastitom istraživanju i kreiranju izvođačkih tehnologija i propitivanju porozne granice između zvuka i vizualnog performansa.

Grgur Savić

Potreba za većom umjetničkom slobodom u istraživanju i kreiranju vlastitih načela izvedbenosti rezultirala je formiranju vlastitog solo-audio-vizualnog performansa pod nazivom “Putevi kretanja zvuka u prostoru”. U zajedništvu izvedbenih elemenata - saksofon, flauta, objekti i elektronika, s elementima prostora i vremena - zvuk, tijelo, zrak, naša prisutnost i misli, kompozicije stvaraju jedinstvenu novu zvučno-vizualnu- imaginarnu sliku u stvarnom vremenu i time pozivaju slušatelja na sukreiranje djela i vlastitu introspekciju.

- Kako su grafički radovi komponirani s vrlo jasnom zamišljenom zvučno-vizualnom formom, a element ceremonijalnosti inkorporiran je u mojoj glazbi već duže vrijeme, sve pojedinačne kompozicije izvođene su sa različitih polazišta, s ciljem da se označi projekcija i lokalizacija izvora zvuka u fizičkom prostoru. U svim stavcima kontrolu ili izbor glazbene forme prepuštam svojim intuitivnim mislima. Dinamika, boja i kvaliteta zvuka ono su u čemu razmišljam i želim na njih utjecati tokom cijelog izvođenja dok ne dosegnem potpuno medijsko iskustvo. Moja umjetnička praksa odraz je mog osobnog puta na kojem sam bio hrabar da budem vjeran sebi. Nadam se da će moja umjetnost inspirirati i motivirati druge da istražuju svoje osobne putove i pronađu snagu i motivaciju na istom, ističe autor o svom radu.

Organizator događaja su Neven Radaković, Soundpainting platforma Pula i udruga Rondo Histriae, u suradnji sa Savezom udruga Rojca, video produkciju potpisuje Camera Clara, obrt za promotivno snimanje, autori plakata i promotivnog materijala su Neven Radaković & Goran Velić

Autor i voditelj programa/kurator i glavni producent Neven Radaković, dizajn zvuka i svjetla Dean Pavletić, a tehničku potporu potpisuje AudioLab d.o.o.


Nastavite čitati

Pula
 

(VIDEO) Pulska umirovljenica: "Rekla sam dosta! Nema pravo pucati na mene, sve sam snimila. Pod cijenu života branit ću pravo da sjednem na zidić i pomazim Vegu"

Najprije je vikao na mene, da mu skupljam štakore, da nemam što tu sjediti. Onda je po cijeloj dužini zida pobacao zemlju kako ne bih mogla sjediti, zatim me počeo tjerati prskajući me vodom. To sam prijavila policiji, no nakon toga napadi su bili sve žešći, ispričala nam je Puljanka * Policijski službenici u 2023. i 2024. godini u tri su navrata postupali po dojavama u Nazorovoj ulici poradi nesuglasica između građana koje su nastale u svezi hranjenja mačaka

Pula
 

Rozalija Javoran, dobitnica Grba Grada Pule: "Bilo je otpora pojedinaca, no gotovo svi zahtjevi roditelja djece s teškoćama su usvojeni"

Nije bilo lako, održala sam brojne prezentacije rada, sastanke na kojima su bili predstavnici Grada Pule, Istarske županije, Istarskih domova zdravlja, Centra za socijalnu skrb, Dnevnog centra za rehabilitaciju Veruda, Specijalne bolnice za ortopediju i rehabilitaciju Martin Horvat iz Rovinja. Iako je bilo otpora nitko nije mogao ostati imun na činjenice, na brojne probleme koje s kojima se susreću roditelji djece s teškoćama, na njihove vapaje i u roku od godinu dana većina je zahtjeva, koje smo u radu zajednički postavili kao ciljeve, doista i riješena, veli Javoran

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.