Kultura

OPERA U AMFITEATRU

(FOTO) Munje i desetominutni pljusak dramaturški popratili „Toscu“ u pulskoj Areni

Puccinijeva Tosca je u Areni održana u sklopu Pulskog kulturnog ljeta i donijela je nezaboravno iskustvo u kojem je pozornica Arene postala poprištem pravog opernog trilera, jedne od najpoznatijih i najizvođenijih opera u svijetu svih vremena


 
3 min
Istra24
Fotografije: MARIJANA BANKO

Puccinijeva Tosca je u Areni održana u sklopu Pulskog kulturnog ljeta i donijela je nezaboravno iskustvo u kojem je pozornica Arene postala poprištem pravog opernog trilera, jedne od najpoznatijih i najizvođenijih opera u svijetu svih vremena

Sijevanje munja, koje se u prvom činu na trenutke podudaralo s dramaturgijom, jučerašnju je izvedbu Tosce u pulskoj Areni činilo upravo veličanstvenom. Kiša koja je pala srednom drugog čina gradila je dramsku napetost ali i nakratko je prekinula operu, no publika se u velikom broju vratila u Arenu nakon kratkotrajnog pljuska.


Iako su organizatori prije dva dana računali s mogućnošću odgode zbog nestabilnih vremenskih prilika, Tosca je sinoć ipak izvedena, a nebo nad Pulom upotpunilo je scenografiju, dapače ojačalo ju posebnim svjetlosnim efektima, kasnije i kišom zbog koje je učinjena polusatna pauza u izvedbi.
Sjajna je bila u naslovnoj ulozi Maida Hundelig, glasovita njemačka sopranistica, uvijek fascinantna i sugestivna, počasna članica riječke Opere koja oduševljava publiku i kritiku diljem Europe.


Puccinijeva Tosca je u Areni održana u sklopu Pulskog kulturnog ljeta i donijela je nezaboravno iskustvo u kojem je pozornica Arene postala poprištem pravog opernog trilera, jedne od najpoznatijih i najizvođenijih opera u svijetu svih vremena.
Pod dirigentskim vodstvom maestra Simona Krečiča, a u režiji Marina Blaževića, u ovoj izvedbi „Tosce“ publika je imala priliku upiti tri različita načina njezine moguće inscenacije: od opernog historicizma, u kojem vizualnost počiva na ljepoti kazališnog slikarstva i „autentičnim“ kostimima, preko aktualizacije operne priče do operne režije svedene na neophodno: glazbu, dramu, glas, glumu, osobnost izvođača i intenzitet doživljaja.
„Tosca“ je i sinoć u pulskoj Areni bila intenzivna, prepuna snažnih emocija.
Gledatelje je zavrtjela u vrtlog u kojem su se preplele političke intrige, ljubomora, izdaja, fatalna požuda, ali i vjera u umjetnost, ljubav i slobodu.  Maida Hundeling utjelovila je Floriju Toscu čija je velika ljubav prema revolucionaru, slikaru Cavaradossiju, a u ovoj izvedbi igrao ga je odlični Ivan Momirov, konfrontirana s moralnim uvjerenjima.   
Arije kao što su Vissi d'arte, E lucevan le stelle, Te Deum te duet Tosce i Cavaradossija iz 3. čina posve su posebno zvučale među zidinama drevnog amfiteatra, pod otvorenim nebom na kojem su povremene munje naglašavale tenziju između ljubavi i izdaje.
Iako je gledalište do sredine izvedbe bilo puno, najdramatičniji dio opere, koji uključuje i najpoznatiju glazbenu temu, odvijao se u intimnijoj atmosferi, jer je dio ljudi zbog kiše napustio Arenu.


U ulozi Scarpije briljirao je još jedan solist svjetske karijere, nenadmašni, Giorgio Surian, koji se ovom ulogom proslavio na mnogim pozornicama opernog svijeta. Kiša je upravo počela u trenutku kada Scarpia (u tom činu uprizoren kao Ante Pavelić) iznosi "nemoralnu ponudu" Zinki Kunc. U tom se kontekstu dramska napetost gradila paralelno s nadolazećim pljuskom.
U izvedbi sinoćnje Tosce sudjelovao je i Riječki simfonijski orkestar i zbor Opere HNK Ivana pl. Zajca.
Na velikom ekranu prikazivani su bili sami pjevači, ali i drugi kadrovi poput onih snimljenih u crkvi San Andrea della Valle.


Kostimografiju Tosce potpisuje Sandra Dekanić, a scenografiju s Alanom Vukelićem supotpisuje Marin Blažević koji je i koautor rasvjete s Daliborom Fugošićem.
Valja podsjetiti i da je ova predstava riječke Opere, izvođena na pozornici Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca, uvrštena među najbolje glazbene događaje u svijetu 2019. godine prema izboru uredništva specijaliziranog talijanskog web magazina Operaclick.com. Tako je 2020. godine na popis najboljih dospjela u konkurenciji s više od 400 svjetskih glazbenih događaja, zahvaljujući čemu se našla u društvu s produkcijama doista najboljih i najglasovitijih na svijetu kao što su primjerice milanska La Scala ili newyorška Metropolitan Opera.

Nakon Tosce, Pulsko kulturno ljeto nastavlja se s još tri programa koji će se održati u Malom rimskom kazalištu u Puli: Notebooks of Leonardo da Vinci (15.8.), Most Emira Kulenovića (18.8.) i Opera Amorosa (7.9.).
 


Nastavite čitati

Pula
 

Istarska policija reagirala na tekst Istre24 o zločinačkim skupinama u Puli. Evo priopćenja

'Budući da se u pojedinim medijima iznosi kako je ''procurio'' interni policijski dopis ili izvješće policije, napominjemo se radi o uobičajenoj email komunikaciji koja se odvija svakodnevno, dok za konkretan email možemo protumačiti da se radi o informacijama kojima je rukovoditelj policijske postaje izrazio nezadovoljstvo zbog izostanka očekivanih rezultata policijske akcije u jednom ugostiteljskom objektu'

Pula
 

Izložba „Gutfeeling“ likovne umjetnice Dubravke Svetličić otvorena u galeriji HDLU-a Istre u Puli

„Izuzetno gustim, crnom bojom rađenim slikocrtežima tjeskobne atmosfere koju potenciraju slojeviti, brzo slikani potezi, Dubravka je položila temelje svojem specifičnom vidu ekspresije. Tim se crtežima približava samoj strukturi slikane kompozicije koja će, vođena intuicijom, postati tvorcem povišene emotivne atmosfere njenih radova", istaknuo je povjesničar umjetnosti Mladen Lučić

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.