Iz GONG-a su potvrdili sumnju da nezavisni kandidat za župana Boris Miletić u izbornoj kampanji koristi sredstva iz županijskog proračuna. Prema svemu sudeći, Boris Miletić ipak koristi naš novac za svoju političku kampanju i na taj način dovodi u pitanje demokratičnost cijele izborne utakmice.
- Do sada smo zaprimili četiri prijave koje su ukazivale na iznimno veliku medijsku i oglašivačku prisutnost župana Borisa Miletića, a koja je započela još prije službene najave njegove kandidature, potvrdila je za Istru24 GONG-ova koordinatorica Josipa Brajković Dika.
"Odmah po zaprimanju dojava, uputili smo upit Istarskoj županiji te zatražili informacije o naručenim promotivnim uslugama – s posebnim naglaskom na medije Gradonačelnik.hr / Župan.hr (CIUDAD d.o.o.) i Glas Istre, u kojima je zabilježen učestali broj objava o županu Miletiću. U slučaju Glasa Istre, u posljednjih mjesec dana gotovo svako izdanje donosilo je župana na naslovnici", utvrdili su iz GONG-a.
- Zatražili smo i pojašnjenje provodi li Županija aktivnosti kojima se promovira isključivo aktualni župan. U odgovoru iz Županije negirana je bilo kakva ciljana promocija župana. Dostavljeni su nam i financijski podaci: CIUDAD d.o.o. je za izradu „komparativne tromjesečne analize o politikama, projektima i proračunima JLS u RH" za prva tri mjeseca ove godine isplaćeno 662,50 eura. S Glasom Istre u veljači je potpisan ugovor o jednostavnoj nabavi za izradu, tiskanje i distribuciju priloga o radu Županije, u trajanju od pet mjeseci, vrijedan 26.000 eura. Zatražili smo na uvid i navedeni ugovor, kao i dodatno obrazloženje zašto se promotivne aktivnosti provode baš u ovom razdoblju, no odgovor zasad nismo zaprimili, kaže Josipa Brajković Dika.
- Također, jučer smo zaprimili i prijavu vezanu uz oglase na Googleu. Od otprilike pedeset oglasa, samo jedan je označen kao politički – što znači da se za njega može pratiti potrošnja. Ostali su oglašeni pod kategorijama poput "pravo i vlada" ili "vijesti, knjige i publikacije", pa za njih još mjesecima neće biti dostupni javni podaci. Prema dostupnim podacima s oglasnih galerija Googlea i Mete, oglase plaća osobno Miletić. No, ostaje za vidjeti hoće li ih sve prijaviti u financijskom izvješću kampanje te na koji način će Državno izborno povjerenstvo provjeravati točnost navedenih iznosa, pitaju se iz GONG-a.
- Što se tiče plakata diljem Istre, nemamo konkretne brojke ni financijske iznose. Međutim, prema iskazima drugih kandidata koji ukazuju na visoke cijene oglasnog prostora, smatramo da bi i taj aspekt trebalo dodatno istražiti – posebno imajući u vidu da je zakonom određeni limit za troškove županijske kampanje 63.700 eura, upozorava GONG.- Korištenje dužnosničkih pozicija za kampanju – tzv. dužnosnička kampanja – široko je rasprostranjena praksa u Hrvatskoj, kako na nacionalnoj, tako i na lokalnoj razini. Iako zakonodavni okvir, kao ni politička praksa, ne predviđaju povlačenje dužnosnika iz funkcije tijekom (pred)izborne kampanje, očekuje se jasno razgraničavanje redovnih dužnosti od aktivnosti koje služe isključivo promociji kandidature. Birači sami primjećuju da se time stječe nepoštena prednost u odnosu na druge kandidate, čime se izborna utakmica čini nepravednom, a sredstva namijenjena zajednici zloupotrebljavaju se u osobne svrhe, smatraju u GONG-u i u zaključku iznose svoj konkretan stav.
- U slučaju župana Miletića smatramo da postoji osnovana sumnja da se u njegovoj promociji koriste i sredstva iz županijskog proračuna – kroz pojačano medijsko praćenje i oglašavanje njegovih aktivnosti. Čekamo dodatni odgovor iz Županije, a o svemu ćemo obavijestiti i i Državno izborno povjerenstvo, najavila je Josipa Brajković Dika.