Austrijska javna željeznička tvrtka OeBB predstavila je u subotu najnoviju generaciju noćnih vlakova u Europi u vrijeme kada se ovaj sporiji, ali mnogo manje zagađujući način prijevoza od aviona, počinje vraćati u modu.
U usporedbi sa starim noćnim vagonima, koji su bili pomalo sumorni, ovo je "veliki luksuz. Ludo", rekla je AFP-u 69-ogodišnja umirovljenica Rosemarie.
Novi noćni vlakovi predstavljeni su u Beču povodom obilježavanja 100. obljetnice austrijske tvrtke.
"Svaki kilometar vlakom je kilometar za zaštitu klime" i "doprinos boljoj budućnosti", rekla je austrijska ministrica okoliša Leonore Gewessler za AFP.
Putnici u vlakovima koji bi trebali biti stavljeni u promet 10. prosinca na liniji Beč-Hamburg i Innstruck-Hamburg imat će više komfora, među ostalim i tuševe.
Ti vlakovi koji mogu voziti do 230 km/h pomalo će se uvoditi u Austriji, Njemačkoj, Švicarskoj, Italiji i Nizozemskoj.
U Francuskoj zeleno svjetlo još treba dati uprava za nacionalne željeznice.
Austrijska kompanija do 2030. godine namjerava udvostručiti broj putnika u noćnim vlakovima, a i mnoge druge europske tvrtke sudjeluju u oživljavanju noćnih vlakova koji su gotovo nestali 2010-ih.
No ta želja suočava se s cijenom potrebnog materijala za zamjenu vagona često starih i više desetljeća, brojnim noćnim radovima na prugama koji ometaju noćni promet te nisku isplativost ove vrste prijevoznog sredstva.