(FOTO/VIDEO) Velovrška balinjerada preselila se u Štinjan. Evo kako je bilo
Karićima se spuštalo na nizbrdici prema groblju, najprije skupno, a kasnije se utrkivalo i "na Prstenac"
"Roditelji se često susreću s brojnim pitanjima svoje djece pa je naša poruka da na radionicama djeca mogu dobiti sve odgovore. Evolucija se zasniva na istraživanju i otkrivanju. To je u svima nama i ne smijemo to potisnuti, a još je bolje kad to radimo kroz igru", govore nam profesorice koje u rujnu pokreću prvi pulski Tinker Labs - radionice koje mijenjaju budućnost
"Roditelji se često susreću s brojnim pitanjima svoje djece pa je naša poruka da na radionicama djeca mogu dobiti sve odgovore. Evolucija se zasniva na istraživanju i otkrivanju. To je u svima nama i ne smijemo to potisnuti, a još je bolje kad to radimo kroz igru", govore nam profesorice koje u rujnu pokreću prvi pulski Tinker Labs - radionice koje mijenjaju budućnost
Anamarija Božić profesorica matematike, Anja Orešković profesorica prirode, biologije i ekologije te Jelena Korenić profesorica fizike, imaju ambicioznu ideju koja više i nije tako daleko od realizacije.
Franšiza Tinker Labs zahvaljujući ovim entuzijastičnim profesoricama uskoro stiže u Pulu koja će, nakon Rovinja, postati drugi istarski grad u kojem će djeca od četvrte do šesnaeste godine života imati mogućnost provoditi slobodno vrijeme usvajajući vještine kojima bi mogla mijenjati budućnost.
Sve to, naravno, uz naglasak na STEAM (Science - znanost, Tecnology - tehnologija, Engenering - inženjering, Art - umjetnost i Math - matematika, op.a.) spektru obrazovanja koji se sastoji od četiri predmeta i njihovih potkategorija uz, uvijek dobrodošli, dodatak umjetnosti.
Tinker Labs razvio je nekoliko programa koji su osmišljeni za obogaćivanje i nadopunjavanje klasičnog obrazovanja. Cilj nije učiti djecu ono što moraju znati kako bi prošli standardizirane testove, već uključiti njihovu urođenu znatiželju i nadahnuti ih da propitkuju svijet oko sebe.
Iza ove jedinstvene hrvatske poslovne ideje stoje Alan Mate Orlic i njegova supruga Tijana koji su prvi Tinker Labs 2016. godine, igrom slučaja, pokrenuli u Osijeku. No, za vrijeme pandemije ideja doživljava pravu ekspanziju i franšiza inovativnih supružnika širi se cijelom zemljom, pa tako uskoro stiže i u najveći istarski grad.
Slavonija zasad prednjači po broju radionica, prati je Zagreb, a franšizu pokreću i brojni dalmatinski gradovi, zatim oni na Kvarneru, a uskoro se pridružuju Labin, Poreč i Pula gdje se start planira u rujnu, s početkom iduće školske godine.
- Pokusi su najvažniji u procesu spoznaje. Praktični rad i kritičko razmišljanje usko su povezani i u tim procesima može sudjelovati svako dijete, veli nam profesorica Anja Orešković, pokretačka snaga ove pulske priče.
Dakle, tendencija je da se krene ispočetka i da prvi polaznici mogu pratiti sve buduće programe koji se konstantno nadovezuju jedan na drugi. Nastavni predmeti nisu odvojeni nego je sve povezano.
- Baš kao što je sve povezano i u stvarnom životu, dodaje profesorica Jelena Korenić te govori kako su udžbenici glavni materijal za nastavu, a djeca po dolasku na radionicu sve didaktički odrađuju sama svojim rukama. Dakle, nisu promatrači nego akteri procesa spoznaje svijeta oko sebe. Domaćih zadaća nema, kaže, iako postoji radni udžbenik sa zadacima. On se koristi na radionicama i to onda kada se gradivo ponavlja, sumira i još jednom usvaja.
Njih tri još moraju proći višednevnu edukaciju početkom kolovoza nakon čega će dobiti i cjelokupni Plan i program rada.
Svaki od četiri navedena programa sadrži 40 nastavnih sati, a odvija se jednom tjedno u trajanju od 45 minuta ili sat vremena, i tako čitavu školsku godinu.
Jelena KorenićOcjenjivanja nema. Polaznici imaju svoje radove koje mi izlažemo u našem radnom prostoru. Bitan je doživljaj, na njega su mališani najponosniji, a kad nema evaluacije djeca se oslobode i rade baš sa srcem
- Naša je želja motivirati učenike na istraživanje, da sve ono što ne znaju nauče samostalno te da kroz rad dolaze do vlastitih zaključaka koje kasnije mogu povezati sa stvarnim životom. Poslije će im sve to što su učili postati dio života i onda im neće biti bauk kad u višim razredima osnovne škole dobiju fiziku, kemiju i biologiju, veli Orešković koja kaže kako se i u školi u kojoj radi trudi imati upravo ovakav pristup. Koristi interaktivne bilježnice i praktični rad te nosi kutu, a sve kako bi učenicima nastava bila zanimljiva, drugačija i privlačnija.
Naravno, mnogo vremena i truda ulaže u pripremu tih 45 minuta nastave kako bi se adekvatno odradio praktičan rad. No, problem je u tome što su profesori opterećeni papirologijom i programom, a učenici velikim brojem predmeta i već se unaprijed, uglavnom, boje fizike jer je povezuju s matematikom koja i dalje glasi za jedan od "najtežih" predmeta.
Anamarija BožićVoljela bih da djeca shvate da se matematiku ne mora učiti. Ona je dio života i sveprisutna je, možemo je primijeniti uvijek i svugdje. Nju se ne uči – nju se vježba
- Meni je važno da se polaznike pita što oni misle da će se dogoditi nekim pokusom, pa da pokušaju vidjeti jesu li bili u pravu. Potom možemo utvrditi da je to bila hipoteza njihovog istraživačkog rada i zaključiti kakvi su bili rezultati. To je velika stvar za njihovo buduće poimanje svijeta, učenje i stvaranje samopouzdanja. Stručne pojmove ionako će naučiti u nastavi, kad za to dođe vrijeme, a tada će već posjedovati ljubav prema znanosti, predviđa Orešković.
Ove profesorice ipak ne gaje iluzije da sva djeca žele upravo ovakav oblik izvanškolske aktivnosti, no upravo zato nadaju se kako će njihove radionice privući djecu koja to uistinu žele.
- Znate, nekad mi se čini da u školi najviše truda ulažem u djecu koja ne žele učiti. Kad sam čula za Tinker Labs, odmah sam javila Jeleni, ona je javila Anji i tako je krenulo, i sad idemo do kraja. Želimo da društvo shvati kako su sve prirodne znanosti povezane. Nema biologije bez matematike - gledaš graf i očitavaš ga. Sve je to povezano, no u nastavi se ne možemo poklopiti. Ne mogu biologija i matematika biti u isto vrijeme, kazala je Božić.
Predugovor s franšizom je potpisan, a idući korak je oglašavanje. Zasad im, čini se, ide prilično dobro, s obzirom na to da su Instagram i Facebook profil otvorile prije nekoliko dana i već zabilježile 30 budućih polaznika na svoju listu čekanja.
Prepoznata su, dakle, zanimanja budućnosti, ali i važnost približavanja djeci „teških“ predmeta na jednostavan način – posebno u godinama kada, kažu stručnjaci, znanje upijaju kao „spužve“.
Profesorice su trenutno u potrazi za poslovnim prostorom na području Grada Pule koji bi trebao biti površine od barem pedesetak kvadrata, imati sanitarni čvor i kuhinju.
Besplatne ogledne sate za sve zainteresirane organizirat će već u kolovozu, stoga im prostor za rad treba što prije. Osim toga, dobro došli su, kažu, i sponzori. U radnom prostoru moraju biti zadovoljeni standardi franšize, a nemala ulaganja u opremu bila bi na njima samima, s obzirom na to da franšiza omogućava tek edukaciju na koju odlaze u Osijek, zatim udžbenike i nastavni program.
Roditelje će zasigurno zanimati i cijene. Za one najmlađe, radionice Tinker Tots stajat će 300 kuna mjesečno, a za malo starije - radionice Tinker Town bit će 325 kuna mjesečno. Uz to, na početku nastavne godine, ulaže se i 400 kuna u udžbenike.
- Roditelji se često susreću s brojnim pitanjima svoje djece, a ponekad im ta znatiželja bude čak i malo naporna pa je naša poruka roditeljima da na radionicama njihova djeca mogu dobiti sve odgovore. Evolucija se zasniva na istraživanju i otkrivanju. To je u svima nama i ne smijemo to potisnuti, a još je bolje kad to radimo kroz igru, zaključuje Orešković.
Djeca na ovaj način mogu rano otkriti svoje prave potencijale i interese te doći do zaključka što bi moglo biti njihovo buduće zanimanje. Upravo se zato ova osječka ideja već uspješno širi Europom i ostatkom svijeta.
Karićima se spuštalo na nizbrdici prema groblju, najprije skupno, a kasnije se utrkivalo i "na Prstenac"
Paus je podsjetio na političku šutnju Miletića u trenucima kada je trebalo braniti interese Istre: “Ni riječi o naplati tunela Učke, ni riječi o uklanjanju broda iz Raškog kanala, ni riječi kada su gorjeli vlakovi. U svim tim situacijama, umjesto uz Istrijane, bio je uz Butkovića i HDZ. Financijska izvješća sada to samo dodatno potvrđuju”
Trenutna situacija u borbi za 4. mjesto je sljedeća: Varaždin i Slaven Belupo, koji danas gostuje na Maksimiru, u utakmici koja je Dinamu itekako bitna za osvajanje naslova prvaka, imaju 45 bodova, Istra 43 *Pokušat ćemo zabiti što više i primiti što manje golova, to je sigurno” poručio je trener Garcia * Ulaznice se mogu kupiti na mreži ili na blagajni stadiona sutra od 12 sati
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.