Ponovo buknuo granični sukob između Pakistana i Afganistana
Vojska je izjavila da stanje na terenu pokazuje da afganistanski talibani i TTP "gomilaju svoje snage"
Dionica brze ceste (H5, H6) između Kopra i Škofija uredbom prekategorizirati u glavnu cestu. To znači da na tom dijelu slovenske Istre od 1. siječnja 2026. više neće biti potrebno imati vinjetu * Mnogi vozači, posebno stranci i dnevni migranti, izbjegavaju plaćanje elektroničke vinjete te koriste alternativne pravce kroz naselja poput Škofije, Dekani, Bertoki, Šalara, Izola i Lucija. Posljedično, općinske ceste, koje nisu planirane za tako velika prometna opterećenja, postaju preopterećene“, pojasnili su odluku o ukidanju vinjete na tom dijelu iz Ministarstva za infrastrukturu * Mjera je predviđena kao privremena do izgradnje brze ceste Koper–Dragonja
Dionica brze ceste (H5, H6) između Kopra i Škofija uredbom prekategorizirati u glavnu cestu. To znači da na tom dijelu slovenske Istre od 1. siječnja 2026. više neće biti potrebno imati vinjetu * Mnogi vozači, posebno stranci i dnevni migranti, izbjegavaju plaćanje elektroničke vinjete te koriste alternativne pravce kroz naselja poput Škofije, Dekani, Bertoki, Šalara, Izola i Lucija. Posljedično, općinske ceste, koje nisu planirane za tako velika prometna opterećenja, postaju preopterećene“, pojasnili su odluku o ukidanju vinjete na tom dijelu iz Ministarstva za infrastrukturu * Mjera je predviđena kao privremena do izgradnje brze ceste Koper–Dragonja
Slovenska vlada od 1. siječnja 2026. ukida upotrebu vinjeta na obalnoj brzoj cesti između međunarodnog graničnog prijelaza Škofije i Kopra. Zbog brojnih radova na autocestama interventnim se zakonom produljuje valjanost vinjeta za četiri mjeseca.
Slovenski mediji pišu da će se dionica brze ceste (H5, H6) između Kopra i Škofija uredbom prekategorizirati u glavnu cestu. „To znači da na tom dijelu slovenske Istre od 1. siječnja 2026. više neće biti potrebno imati vinjetu“, objasnio je potpredsednik vlade Matej Arčon.
„Značajan udio prometa čine i tranzitna vozila koja izbjegavaju upotrebu elektroničkih vinjeta na brzim cestama H5 i H6. Mnogi vozači, posebno stranci i dnevni migranti, izbjegavaju plaćanje elektroničke vinjete te koriste alternativne pravce kroz naselja poput Škofije, Dekani, Bertoki, Šalara, Izola i Lucija. Posljedično, općinske ceste, koje nisu planirane za tako velika prometna opterećenja, postaju preopterećene“, pojasnili su odluku o ukidanju vinjete na tom dijelu iz Ministarstva za infrastrukturu.
Iz Ministarstva za infrastrukturu, koje je bilo zaduženo za prekategorizaciju, priopćili su da je mjera predviđena kao privremena do izgradnje brze ceste Koper–Dragonja te dodali da su pronašli rješenje koje ne narušava jedinstvo dobro uspostavljenog i funkcionalnog sustava naplate cestarine, a istodobno osigurava nediskriminatoran tretman korisnika na cijeloj mreži cesta s naplatom cestarine u Sloveniji.
Time su, nakon dugogodišnjih nastojanja lokalnog stanovništva, udovoljili njihovim zahtjevima. Inicijativu za izuzimanje obalne brze ceste iz sustava vinjeta, koju su prije nekoliko mjeseci pokrenuli zastupnica SD-a Meira Hot, Talijanska Unija (Unione Italiana) i zastupnik talijanske nacionalne zajednice Felice Ziza, potpisima je podržalo oko 8000 ljudi. „Predloženo rješenje donosi olakšanje svima koji svakodnevno trpe posljedice preopterećenosti lokalnih cesta i prometne nesigurnosti“, navela je Hot u svojoj izjavi.
Na odluku slovenske vlade video objavom na Facebooku reagirala je istarska saborska zastupnica SDP-a Sanja Radolović koja nje podsjetila da na temelju potpisanih Osimskih sporazuma vinjete ne bi ni trebalo biti. “Krajnje je vrijeme da se svekolika hrvatska diplomacija”, poručila je Radolović, “čijim se uspjesima premijer Plenković nerijetko hvali, uključi u poštivanje međunarodnih ugovora potpisanih 70-ih godina prošlog stoljeća i da se omogući svakodnevno normalno kretanje stanovništva s tog područja na posao, ali i općenito bolje prometne protočnosti posebice tokom turističke sezone. Istina je Hrvatska po tim Osimskim sporazumima bi također trebala poštovati međunarodno pravo i pomaknuti naplatne kućice s druge strane mosta Mirna što zbog skorog uvođenja elektroničke naplate cestarine ne bi trebao biti problem”.
Zastupnička skupina SDS-a također je krajem rujna podnijela prijedlog izmjene zakona kojim bi se ta dionica izuzela iz sustava naplate cestarine, no ministrica za infrastrukturu Alenka Bratušek na nedavnoj sjednici Državnog zbora nije bila sklona takvom prijedlogu.
Slovenski mediji pišu da je na vladin prijedlog interventnog zakona, kojim se predlaže četveromjesečno produljenje valjanosti godišnjih vinjeta, te na odluku da vinjeta na obalnoj brzoj cesti više neće biti, reagirao je predsjednik Uprave društva Dars Andrej Ribič. Kako je rekao, vladin prijedlog razumije i pozdravlja kao pokušaj da se vozačima kompenziraju zastoji na autocestama koji nastaju zbog radova.
Objasnio je da će ta mjera za Dars značiti gubitak od 20 milijuna eura po osnovi cestarina te 70 milijuna eura pomaka u likvidnosti. Ipak, Ribič smatra da to društvu neće predstavljati veće poteškoće. „Dars je stabilno društvo“, naglasio je.
Premijer Robert Golob izjavio je da se radi o „logičnoj mjeri“ u vrijeme kada se provodi niz ulaganja u cestovnu infrastrukturu. „Dars se nakon dugog vremena, zajedno s Ministarstvom za infrastrukturu, uhvatio u koštac s prijeko potrebnom obnovom i sanacijom cijele mreže autocesta u Sloveniji. Neke mjere jednostavno treba provesti, čak i ako nisu popularne, i nastavit će se provoditi”, zaključio je slovenski premijer.
Vojska je izjavila da stanje na terenu pokazuje da afganistanski talibani i TTP "gomilaju svoje snage"
U Gazu će preko tog prijelaza ući oko 600 kamiona koji prevoze uglavnom hranu i medicinske potrepštine, kao i opremu potrebnu za popravak oštećene infrastrukture
Mjera bi vrijedila samo „do 37 dana godišnje” te bi bila na dobrovoljnoj osnovi, naglašava ministrica rada koja tvrdi da je diskurs opozicije o 13-satnom radnom danu „netočan i obmanjujuć”
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.