Biznis

ima li nade za spas?

ISPORUKA NORVEŠKE RIBARICE ŽEŠĆE KASNI Nejasna sudbina broda koji je simbolizirao novi početak Uljanika

Brod nije ni blizu kraja. Inženjeri kojima smo pokazivali fotografije aktualne situacije na navozu kažu da sigurno neće biti gotov ove godine. Računa se da je za isporuku ovakvog broda, zajedno s pripremom dokumentacije potrebno dvije godine. Kašnjenje od pola godine nije uobičajeno i često znači raskid ugovora. Kako neslužbeno saznajemo, Norvežani su nedavno bili na razgovorima u Ministarstvu gospodarstva s ciljem pronalaženja rješenja. Postoji mogućnost i za aktivaciju državnih jamstava, odnosno da trošak ove avanture platimo svi mi


 
3 min
Dean Mladenović Dražen Majić

Brod nije ni blizu kraja. Inženjeri kojima smo pokazivali fotografije aktualne situacije na navozu kažu da sigurno neće biti gotov ove godine. Računa se da je za isporuku ovakvog broda, zajedno s pripremom dokumentacije potrebno dvije godine. Kašnjenje od pola godine nije uobičajeno i često znači raskid ugovora. Kako neslužbeno saznajemo, Norvežani su nedavno bili na razgovorima u Ministarstvu gospodarstva s ciljem pronalaženja rješenja. Postoji mogućnost i za aktivaciju državnih jamstava, odnosno da trošak ove avanture platimo svi mi

Sjećate li se priče o norveškoj ribarici? Radi se o Uljanikovoj Novogradnji 535. Prije dvije godine bila je simbol novog početka brodogradilišta Uljanik.

- Tvrtka Uljanik 1856 ugovorila je svoj prvi brod, naručitelj je iz Norveške. Želimo lagano rasti. Taj brod nije gabarita onih koji su se nekad radili, ali je to početak za nas i tako ćemo nastaviti, pohvalio se porije točno dvije godine Samir Hadžić.

Svirale su i sirene.

- To je i simbolički najavila sirena u pulskom zaljevu koja je inače tradicionalno označavala početak radnog dana pulskih brodograditelja. Prvo plovilo koje će biti izgrađeno u novom Uljaniku bit će ribarski brod od 22 metara namijenjen ribolovu na sjevernim morima, dodatno je pojasnio direktor Uljanik brodogradnje 1856.

Pohvalila se i Vlada.

- Pulskom brodogradilištu izdano je jamstvo i za prvi ugovoreni brod, radni brod duljine 22 metra za opsluživanje ribogojilišta, koji je ugovoren s norveškim naručiteljem, tvrtkom Moen Marin, po cijeni od 6.500.000 eura. Uljaniku je potreban kredit za premoštenje financiranja od 6.400.000 eura, za koji će 80% iznosa jamstvom pomoći Ministarstvo financija, pisalo je u priopćenju nakon sjednice vlade u srpnju prije dvije godine.

Direktor Uljanik Brodogradnje 1856 Samir Hadžić izjavio je tada da je "izdavanje ovih jamstava odlična vijest za Uljanik, ali istovremeno i pokazatelj da država još uvijek vjeruje u Uljanik”.

Nakon toga prionulo se poslu.

- Puno je pripremne faze što je nevidljivo, a što uključuje nacrte, dokumentaciju, naručivanje materijala, čelika, sve opreme. Proizvodnja ribarice kreće sada krajem siječnja, stiže i prvi čelik pa rezanje, a onda će se neke sekcije već u ožujku vidjeti, izjavio je Hadžić u siječnju 2022.

Optimizam je dijelio i njegov poslovni guru Neven Radolović koji je ustvrdio da se polako puni knjiga narudžbi. Osim ribarice, uz veliku medijsku pompu dogovoren je i plutajući dok za izraelske naručitelje.

- To je prvi ozbiljniji posao uz ribaricu koju smo već ugovorili, počeli smo stvarati, proizvoditi, stvarati nove vrijednosti", izjavio je Neven Radolović, rukovoditelj logistike u ožujku 2022. godine.

-Trenutno je u Uljanik brodogradnji 1856 plasirano blizu 84 milijuna kuna državnih jamstava – 32,5 milijuna kuna za kredit za pokretanje proizvodnje, 38,2 milijuna kuna za gradnju ribarice, objavio je Novi list u lipnju 2022. godine.

Međutim, novca očito nije bilo dovoljno. Vijesti o velikim uspjesima oko norveške ribarice u zadnjih godinu dana pomalo su zamrle.

U svibnju ove godine vladala je morala intervenirati „produljenjem jamstva i povećanjem iznosa za kredit za novogradnju 535, ribarski brod za naručitelja Moen Marin iz Norveške, uz čiju gradnju Vlada stala još u ljeto 2021. Izdano je jamstvo za 80% vrijednosti kredita, odnosno 5,12 milijuna eura. Jamstvo i kredit podebljani su s još 2.000.000 eura, a rok otplate HBOR-u produljen do 2. listopada, čitali smo u svibnju ove godine.

Sukladno ovim brojevima, Uljanik je za brod čija je cijena 6,5 milijuna eura dosad dobio više od sedam milijuna eura kredita čiji povrat garantira vlada.

Unatoč obilatoj pomoći gradnja broda nije ni blizu kraja. Inženjeri kojima smo pokazivali fotografije aktualne situacije na navozu kažu da sigurno neće biti gotov ove godine.

Računa se da je za isporuku ovakvog broda, zajedno s pripremom dokumentacije potrebno dvije godine. Kašnjenje od pola godine nije uobičajeno i često znači raskid ugovora. Kako neslužbeno saznajemo Norvežani su nedavno bili na razgovorima u Ministarstvu gospodarstva s ciljem pronalaženja rješenja. Postoji mogućnost i za aktivaciju državnih jamstava, odnosno da trošak ove avanture platimo svi mi.

Iz Uljanik brodogradilišta 1856 nisu željeli odgovoriti na naš upit u kojoj je fazi realizacija nesretne ribarice.


Nastavite čitati

Pula
 

Istarsko narodno kazalište: 26. folklorne večeri "KUD Uljanik" i gosti

Ovaj spektakl donosi raznovrstan program koji će publici predstaviti tradicionalne plesove, glazbu i kostime iz različitih dijelova naše zemlje. Uz domaćina KUD "Uljanik" iz Pule nastupiti će i KUD "Ivan Fonović Zlatela" iz Kršana te KUD "Zvir" iz Jelenja koji će svojim izvedbama oživjeti bogatu folklornu baštinu

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.