Javni servis s potplaćenim radnicima. Sindikati: "Stanje na HRT-u je na rubu štrajka!"
Ustavni sud ukinuo je zabranu štrajka za radnike HRT-a
"Prvo se odlučuje u koju nišu ćeš ući. Ako tu promašiš, promašio si svemir. Ovdje je promašen svemir. Krećeš u gradnju aluminijskog broda o čemu ne znaš ništa. To je odličan posao, ali moraš imati ljude, iskustvo, znanje. A Uljanik to nema. Po meni to nije posao za Uljanik. Uljanik ima ugovorena dva ozbiljnija posla od kojih je jedan ribarica za Norvežane, dakle taj aluminijski brod. Osim toga, gubitak od prošle godine iznosi 13 milijuna kuna, ali u bilanci je skriveno još devet milijuna gubitaka", kaže Bolković
"Prvo se odlučuje u koju nišu ćeš ući. Ako tu promašiš, promašio si svemir. Ovdje je promašen svemir. Krećeš u gradnju aluminijskog broda o čemu ne znaš ništa. To je odličan posao, ali moraš imati ljude, iskustvo, znanje. A Uljanik to nema. Po meni to nije posao za Uljanik. Uljanik ima ugovorena dva ozbiljnija posla od kojih je jedan ribarica za Norvežane, dakle taj aluminijski brod. Osim toga, gubitak od prošle godine iznosi 13 milijuna kuna, ali u bilanci je skriveno još devet milijuna gubitaka", kaže Bolković
Nakon što se u utorak održala Skupština Uljanik Brodogradnje 1856, Livio Bolković, vlasnik tvrtke Motortech Consulting koja je lani kupila udio u 'novom' Uljaniku iz stečajne mase Uljanika d.d., za Istru24 je kazao: „Bili smo jedini koji smo raspravljali na Skupštini, jer ostali su samo došli podizati ruke bez ikakvog propitkivanja. Osim mene i kolege iz Plazma tehnike Davida Medice koji smo po svakoj točki diskutirali, nitko ništa nije pitao. Zbog loših rezultata, tražili smo ostavku Uprave, konkretno Samira Hadžića i kompletnog Nadzornog odbora!“.
Naime, Istra24 je već pisala da je iz financijskih izvještaja vidljivo da je Uljanik prošlu godinu završio s 13,4 milijuna kuna gubitaka, dok je u prvih šest mjeseci ove godine natukao 16,6 milijuna kuna gubitaka.
Direktor Samir Hadžić za naš portal nije htio davati izjave, no za Glas Istre je rekao da su sve odluke prihvaćene s 97 posto i da se „samo radilo o novinskim naslovima o navodnom propadanju tvrtke, o raznim konstrukcijama i teorijama" te da su pojedini manjinski vlasnici imali primjedbe na poslovanje.
U kratkom razgovoru Livija Bolkovića upitali smo o kojim se točno primjedbama radi, zašto su zatražili ostavku uprave i nadzornog odbora te što je, po njemu, u Uljanikovom poslovanju pošlo krivim putem.
Jasno ste rekli da ste nezadovoljni i poslovanjem i Upravom i Nadzornim odborom. Tražili ste ostavke. Što je srž problema?
Osnovni problem je poslovanje. Po ovome kako se sada radi, i što je ugovoreno, po meni postoji veliki nesrazmjer zaposlenih ljudi i prihoda koji se ostvaruju. Sada ima preko 300 zaposlenih. Recimo da ih je prošle godine bilo oko 200. Ako ostvariš 24 milijuna kuna prihoda, a za plaće potrošiš 22 milijuna kuna, što da više pričamo o tome?
Je li ipak moguće da je novom društvu jednostavno potrebno malo više vremena da se zalaufa, da tako kažem?
To se u pravilo tako ne radi. To je površna priča.
Kako se radi?
Prvo se odlučuje u koju nišu ćeš ući. Ako tu promašiš, promašio si svemir. Ovdje je promašen svemir. Krećeš u gradnju aluminijskog broda o čemu ne znaš ništa. To je odličan posao, ali moraš imati ljude, iskustvo, znanje. A Uljanik to nema. Po meni to nije posao za Uljanik. Uljanik ima ugovorena dva ozbiljnija posla od kojih je jedan ribarica za Norvežane, dakle taj aluminijski brod. Osim toga, gubitak od prošle godine iznosi 13 milijuna kuna, ali u bilanci je skriveno još devet milijuna gubitaka.
Kako je skriven taj gubitak?
Radi se o računu dobiti i gubitka. Napravili su promjene vrijednosti zaliha proizvodnje u tijeku i gotovo proizvoda i to su smanjili za 9,7 milijuna kuna. Na Skupštini sam direktora Hadžića pitao što bi bilo da to usklađenje nije napravljeno; da nema tog usklađenja, bi li gubitak bio viši ili manji? Onda je on mene pitao da li ja to kao direktor ne znam, pa sam mu ja rekao da ja jako dobro znam, ali da pitam njega da vidim zna li on. Rekao je: „Pa bio bi gubitak“. Uglavnom, to je još skoro 10 milijuna kuna gubitaka.
Kakvu mogućnosti vi imate za provjeru takvih podataka?
Nikakvu. Jedini način je Skupština. Ja sam dignuo paniku jer je Nadzorni odbor to prihvatio. Mi razrješnicu ovoj upravi ne možemo dati, a ni Nadzornom odboru zato što oni predlažu da se upravi da razrješnica. Mi točno znamo što se u ovoj godini trebalo sagraditi. Ponton za plutajuću kuću trebao je biti gotovo za sedam mjeseci. Rekli su da su ga predali naručitelju, ali onda je Medica pitao jesu li ga naplatili. Direktor je kazao da nisu.
Zašto nisu naplatili?
Jer registar kasni pa je nedostajao papir…
Predano je, ali nije naplaćeno?
Tako je, navodno je predano, ali nema certifikat. Onda je tu gradnja za Norvežane. To je brod ugovoren 10 posto ispod cijene. Nisu još ni kobilicu postavili. Treći posao je za Izraelce (plutajući dok s bočnim zidovima i pontonima s izraelskom tvrtkom Israel Shipyards Limited, op.n.). Na Skupštini sam pitao koji su ugovoreni rokovi za završetak tih gradnji i koji je postotak gotovosti.
Što vam je odgovoreno?
Kazao je (direktor Samir Hadžić, op.n.) da su se rokovi mijenjali, da se pomiču i da će mi poslati napismeno, a to su jednostavna pitanja. Rokovi su prešišani, za Norvežane je brod trebao biti gotov ove godine. Očito je i jasno da prve godine neće završiti niti jednu od te dvije glavne gradnje. Od čega će onda nadoknaditi gubitak od šest mjeseci ove, a kamoli prošle godine?
Zašto rokovi nisu ispoštovani? Što je problem?
Uvijek odgovara menadžment. Veliki problem je što nemaju iskustva u gradnji brodova od aluminija. Tehnomont je jedan od boljih malih brodogradilišta za gradnju takvih brodova u Europi. Taj brod će Uljaniku donijeti gubitak i to veliki. Mi smo jedini uložili novac. Svoj novac, živi novac. Trgometal i Plazamtehnika uložili su preko tri milijuna kuna.
A što ste očekivali kad ste kupili udio?
Prvo, mi smo 'oduvijek' bili tu kao Motortech Consulting, u podkoncesiji. Sada smo stvorili uvjete da opet dobijemo tu podkoncesiju. To je jedan od razloga, ali ne presudan. Drugi je da smo zaista očekivali da će Uljanik početi raditi brodove. Bilo mi je jasno da će prvo početi s manjim brodovima, ali ne aluminijskim! Pogotovo jer oni već postoje ovdje u dvorištu. Dakle, mislio sam da idemo raditi ono što Uljanik zna raditi. Eventualno remonte. Nitko nije očekivao da će se to pretvoriti u skladište brodova koji nemaju posao i trunu.
Hadžić je tada bio direktor, je li tako? Je li ulazak u Uljanik onda bila i neka vaša kriva procjena s obzirom na to da njega najviše prozivate?
Da, da, bio je. Itekako. Ne prozivam Hadžića, nego upravu. Prozivam jednako njega kao i njegove pomoćnike i predsjednika Nadzornog odbora koji ga je stavio tamo. Mi smo uložili u Uljanik, a ne u Hadžića. Nadam se da ova uprava neće trajati još dugo jer ćemo izgubiti sve što smo stavili unutra.
Država je 97-postotni vlasnik Uljanika. Vlada podržava ovu Upravu. U Upravi je pak čovjek koji ne želi komentirati poslovanje, a poslovanje nije dobro. Što je u pozadini? Ako nema ekonomske računice, je li u pozadini čisti politički dogovor?
Smatram da će se to vrlo brzo morati riješiti. Uprava je u potpunosti nesposobna i nekompetentna. To su ljudi koji nemaju nikakvog iskustva u vođenju i rukovođenju i još su postavljeni bez natječaja. Imaju jako visoko mišljenje o sebi i neće prihvatiti da negdje griješe ili da su pogriješili. Zašto bez natječaja? Državna firma je dekretom postavila Upravu bez natječaja! To je opće dobro. Ali to se tako radi. Do kraja godine će se sve raščistiti, ovako ili onako. Jer godina će završiti u gubitku, a onda se postavlja pitanje koje ćemo poslove raditi da bismo pokrili gubitak.
Ako je ovako kako Vi kažete, onda neće ići na bolje, nego nizbrdo. Zašto država to podržava? Očigledno je da Uprava ima podršku HDZ-a.
On javno kaže da je sve omogućeno uz potporu premijera Andreja Plenkovića i gospođe Ilirijane Croate Medur. Ali ne može se izbježi čienjenica da su to političke odluke. Kada netko otkupi udio Uljanik Brodogradnje u stečaju, taj sigurno neće zadržati ovu Upravu. Hvala Bogu da neće.
Ali ni država nema koristi od ovog.
Pa zato sam ja poludio. Ne mogu shvatiti da netko podržava Upravu koja je napravila 30 milijuna kuna gubitaka.
Tko su ljudi koji predstavljaju državu na Skupštini?
Predsjednica Nadzornog odbora u ime Ministarstva financija Zvonimira Orešić Jaguljnjak, Loris Rak kao predsjednik Skupštine jer predstavlja Uljanik brodogradilišta u stečaju i jedna gospođa u ime Agencije za upravljanje imovinom.
Koja pitanja ste postavili, a niste dobili odgovor?
Nisam dobio odgovor na pitanje koja su potraživanja od kupaca. Na početku Skupštine pitao sam i nadopunu dnevnog reda s točkom razno zato što mi koji funkcioniramo unutar Uljanika imamo puno problema.
Kojih?
Recimo ulaz i izlaz Uljanika. Kao direktor firme i kao vlasnik Uljanika uvijek moram provlačit karticu. Nije to meni neki problem, ali me s druge strane smeta zašto Hadžić, kojemu sam ja vlasnik, ne mora ništa, kao ni njegovi pomoćnici. Oni dođu i odu. Vrata se otvore. Ako ti sumnjaš da ću ja nešto ukrasti u „mojem autu“, dakle sam sebi, zašto ja ne bih sumnjao da ćeš ti ukrasti meni? Ja ne sumnjam ali…To su neke sitnice. Zadnji biser je da nam dostavne službe ne mogu ući u Uljanik pokupiti ili dovesti paket nego ga osobno moramo doći preuzeti na portu. Htjeli smo Nadzorni odbor i Skupštinu upoznati s tim problemima koje imamo. Nas se sada maltretira. Najradije bi nas izbacili. Osim toga, mi radimo, mi proizvodimo.
Imate osjećaj da im smetete?
Da nas nema, tko bi se bunio? Sjednica Skupštine bi trajala 10 minuta.
Koga vidite na čelu Uljanika?
Vidim stručnjake. Ime i prezime ne znam. Očekujem ljude koji se u to razumiju. Prvi čovjek ovakve jedne priče koja se podiže iz ničega ne dovodi se bez natječaja. Prvi čovjek mora imati karizmu i ugled i on će svojom ozbiljnošću privući ljude da dođu u Uljanik i onda će to biti ozbiljna priča. Uljanik je najbolje efekte imao kad smo mi ušli u unutra, makar s malim udjelom.
Ustavni sud ukinuo je zabranu štrajka za radnike HRT-a
Osam je kandidata na izborima za predsjednika Republike: Miro Bulj (Most), nezavisni Tomislav Jonjić, Ivana Kekin (Možemo), Branka Lozo (Domino), Zoran Milanović (SDP i partneri), Dragan Primorac (HDZ i partneri), te nezavisni Marija Selak Raspudić i Niko Tokić Kartelo.
U novu sezonu Platak ulazi još bolje prometno povezan, s proširenom pristupnom cestom koja je sada dvosmjerna prometnica cijelom svojom dužinom
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.