PROIZVODNJA IPAK NIJE POSVE NESTALA Nezaustavljivi Marsel Brkić i njegovo brodogradilište Leidi dosad proizveli 450 luksuznih brodica!
"Na početku nisam baš imao para, prodao sam motor, neku 'čopericu' i kupio bačve smole, kalupe i počeo raditi" * Brodice su osmišljene za ugodna obiteljska krstarenja, ribolov i razonodu. "Nismo željeli da nam brod jurca kao gliser, iako je brz. U svim modelima smo tražili ugodnost u plovidbi, stabilitet, pa i na većim valovima, što manju potrošnju, mekani ulazak u more, kao i brz izlazak. Ako imam metar vala, spustim ga s 20 na 15 milja", kaže pulski brodograditelj Marsel Brkić * Moto mu je 'radi brod kao da ga radiš za sebe'
5 min
Zoran AngeleskiⒸFOTO: Manuel Angelini
Marsel Brkić - majstor brodograditelj
"Na početku nisam baš imao para, prodao sam motor, neku 'čopericu' i kupio bačve smole, kalupe i počeo raditi" * Brodice su osmišljene za ugodna obiteljska krstarenja, ribolov i razonodu. "Nismo željeli da nam brod jurca kao gliser, iako je brz. U svim modelima smo tražili ugodnost u plovidbi, stabilitet, pa i na većim valovima, što manju potrošnju, mekani ulazak u more, kao i brz izlazak. Ako imam metar vala, spustim ga s 20 na 15 milja", kaže pulski brodograditelj Marsel Brkić * Moto mu je 'radi brod kao da ga radiš za sebe'
Nije baš da je nestala sva proizvodnja, niti je turizam u Puli pokopao svu brodogradnju.
Marsel Brkić odnosno njegovo malo brodogradilište Leidi dosad je izgradilo i prodalo čak 450 brodica, od kojih je hit najnovija luksuzna desetometarska 'dama' Leidi 990.
Marsel nas dočekuje u trlišu, puca od energije u svojoj 48. godini. I danas sam radi sve poslove, od projektiranja i gradnje brodova do prodaje, nabave i održavanja proizvodnog pogona.
Imao je 27 godina kad je te 2004. godine počeo ostvarivati svoj dječački san o vlastitom brodogradilištu, da bi mu danas brodogradilište postalo zaštitni brend domaće male brodogradnje u Hrvatskoj i regiji.
Preživjevši u međuvremenu krize, trošarine, recesije trošarine, koronu, inflaciju.
Pod motom 'radi brod kao da ga radiš za sebe', Marsel i još 19 radnika proizvode brodice prepoznatljive boje bijele kave, visoke razine završne obrade, odlične iskorištenosti prostora i hvaljenih maritivnih sposobnosti, visoke razine ekonomičnosti i pouzdanosti, modernog trupa s retro štihom, jedinstvenog dizajna.
Za malu firmu ogroman uspjeh, tim više jer je riječ o luksuznim brodicama.
U počecima nije bilo lako, ali Marselova vizija, poduzetnički duh i odvažnost bili su nezaustavljivi.
- Nisam tada baš imao para, prodao sam motor, neku 'čopericu' i kupio bačve smole, kalupe i počeo raditi, priča nam u novoizgrađenoj hali u Galižani, kojom je, uz dosadašnju halu, duplirao proizvodni prostor na ukupno 1.230 četvornih metara (uz triput veću površinu uokolo hala). Obje hale plijene urednošću i čistoćom, kao da je riječ o ljekarni, a nova će uskoro biti i svečano otvorena. I sad se ovdje gradi par novih modela hvaljene Leidi 990.
(Video: More magazin)
- Još kao dijete sanjao sam da ću graditi brodove. Sa šest godina sam počeo voziti barku, 'Istranku', s roditeljima smo odlazili na Fratarski otok. Tata mi je kod stolara Save na Medulinskoj radio drvene brodove, pa sam tako i ja pomogao u izgradnji jednog osmometarskog broda, a onda i u seriji od 20 petometarskih 'drvenjača', prisjeća se početaka Marsel, kojega neki pamte kao mladića koji se bavio sređivanjem starih volkswagenovih 'buba'.
Kroz tri godine brodograđevne srednje škole na praksi u Tehnomontu, a još sedam godina u toj tvrtci, Marsel je učio brodogradnju od početka do kraja, uz servis i održavanje većih brodova. Potom je godinu dana radio u Heli Yachtu, da bi onda 2004. u jednoj garaži u Pješčanoj Uvali počeo graditi prve brodice. Budući da je posao krenuo jako dobro, preselio se u prostor kod pulskog HAK-a, a onda u Galižanu.
Prethodno je kupio 'Istranku' koja je do tada bila puna vode na Bunarini.
- Sredio sam je, spojler, nadkabinu, tikovina, mahagonij... Zatim sam kupio 7,7-metarskog Kornata, sredio ga i prodao te uložio novce u prostor kod HAK-a gdje smo, uza sve muke s inspekcijama, kreirali Leidi 490 i Leidi 600, nastavlja. Naziv 'Leidi' duguje Marselovim danima prakse u Tehnomontu gdje su prerađivali jednu jahtu za talijanskog modnog dizajnera čiji je naziv bio 'First Lady'.
U prošlu godinu, u kojoj su obilježili 20 godina rada, ušli su pobjednički - predstavljanjem novog, najvećeg modela do sada, luksuznog broda Leidi 990, prave male jahte, sada 'prve dame' u odnosu na sve dosadašnje - Leidi 490, hvaljene i tražene Leidi 600, pa Leidi 800 koja se i dalje izrađuje u Galižani.
Novi model Leidi 990 građen je pune tri godine, svakog dana od jutra do mraka, uključujući i subotu.
Detaljniju, stručnu recenziju najnovijeg modela Leidi 990 objavio je prije devet mjeseci magazin More, a pročitati je možete OVDJE.
Njegovi su brodovi spoj tradicije i modernosti, vrlo traženi i hvaljeni na tržištu. Dobili su i niz nagrada, još prije deset godina brodove su distribuirali i izvan Hrvatske, uz zastupnike u Švedskoj, Norveškoj, Finskoj, Danskoj, Australiji, Novom Zelandu...
Razinu kvalitete podižu mnogi faktori, od projekta, izbora materijala i kalupa do nanošenja želkota, vanjske glazure koja štiti brod cijeli životni vijek od 30 do 40 godina, maritivnih performansi...
Njegove su brodice, veli, osmišljene da se koriste za ugodna obiteljska krstarenja, ribolov i razonodu.
- Nismo željeli da nam brod jurca kao gliser, iako je brz. U svim modelima smo tražili ugodnost u plovidbi, stabilitet, pa i na većim valovima, što manju potrošnju, mekani ulazak u more, kao i brz izlazak. 'Ako imam metar vala, spustim ga s 20 na 15 milja', kaže.
Rade po principu 'ključ u ruke, zajedno s unutarbrodskim često Yanmarovim motorom ili vanjskim, najčešće Suzukijevim motorom, ovisno o želji kupca.
Skrojeni po mjeri domaćih nautičara, Leidi brodice su dobro projektirane brodice, s idealnim omjerima za dugo krstarenje Jadranom.
Leidi 660
Ovo se brodogradilište ne može takmičiti s inozemnim brodogradilištima u masovnosti gradnje, ali može po kvaliteti.
"To se ne može usporediti. Oni rade tri broda na dan, a mi tri mjeseca jedan brod. No, mi radimo za poznatog kupca. U principu, čovjek si odabere boju, stupanj opreme, jačinu motora. Prisutan je tijekom gradnje, dođe, popipa, osjeti. Mi se, spram inozemne konkurencije, maksimalno možemo posvetiti gradnji i svakom detalju. Mi, recimo, Leidi 660 gradimo devet tjedana, a Leidi 990 tri mjeseca.
Personalizirana narudžba i mogućnost ugradnje brojnih detalja prednost su u odnosu na stranu konkurenciju.
- Uz kvalitetu izvedbe i komociju koju pružaju, naši su brodovi puno bogatiji, već od spremišta, rasvjetnih tijela i tapecirunga, inoxa, struje. Sva stakla su prava kaljena stakla, nisu pleksiglasi. Plus, svaki naš broj je samoodrživ na moru, svaki ima vlastitu autonomiju električne energije, a najnoviji Leidi 990 ima dva solarna panela s 375W, nastavlja Marsel.
Slabost ovakvih brodogradilišta s manjim kapacitetom je u tome što pojedini kupci, a Marcel je imao pojedina iskustva sa zainteresiranim kupcima iz Finske i Norveške, znaju odustati od kupnje zbog dulje isporuke koja traje godinu dana. No, zaključuje Marcel Brkić, premda se ravnaju prema svjetskom tržištu, još uvijek su prihvatljiviji po cijenama od strane konkurencije.
Sutra među ostalim pišemo o mjeri Istarske županije o financijskom bonusu vjernosti poslodavcu u 2025. godini za zaposlenike u istarskim zdravstvenim i socijalnim ustanovama, odnosno zbog čega je ta mjera izazvala nezadovoljstvo kod većeg dijela zaposlenika
Među njima je lista koja nema kandidata za župana, koalicija Akcija mladih, Stranka umirovljenika, Umirovljenici zajedno i Istarski demokrati čiji je nositelj Damir Grünbaum
Ovih 37 ljudi garancija su da će Istra nastaviti istim putem napretka i suradnje, poručio je Miletić
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.