Hidroavioni (ipak) stižu u Istru. Naime, iz tvrtke ACI potvrdili su da su se javili na natječaj za koncesiju za hidroavionsko pristanište na pulskoj rivi koji je raspisala Lučka uprava Pula. Prema ranijima najava iz te kompanije, koja je u većinskom vlasništvu države, hidroavioni bi Istru – iz Umaga, Rovinja, Pomera i Pule – trebali povezivati s ostatkom hrvatske obale.
No, detalji – kada će početi s prijevozom, koliko često će voziti i po kojoj cijeni – zasad još nisu poznati.
Koncesija na deset godina
Lučka uprava Pula raspisala je koncem travnja natječaj za dodjelu koncesije za prihvat i otpremu hidroaviona i putnika te korištenje i održavanje hidroavionskog pristaništa na pulskom lučkom području. Ako se ACI-jev plan realizira, to će društvo koncesiju na 800 četvornih metara (morske) površine na rivi, od ulaza u brodogradilište Uljanik do ACI-jeve marine, takozvane Torte, dobiti na deset godina. Procijenjena vrijednost koncesije je 29,6 milijuna kuna.
Iz ACI-ja ističu da je Uprava u lipnju prošle godine dobila suglasnost Glavne Skupštine za provođenje poslovnog plana za njihovu ACI AIR, komercijalnu aviokompaniju za prijevoz putnika hidroavionom.
Niz propalih pokušaja
Ipak, valja napomenuti da su posljednjih nekoliko godina pokušaji pokretanja aerodroma na vodi u Hrvatskoj bili su brojni i neuspješni. Tako je njemačkoj tvrtki European Coastal Airlines (ECA) trebalo punih 14 godina (od 2000. do 2014. godine) od pokretanja projekta do prvih letova. Među brojnim terminalima u Hrvatskoj i Italiji bila je bila i Pula. No, inicijativa je na kraju brzo propala, već 2016 godine. Kasnije se špekuliralo da će posao preuzeti firma Airways Europe, no to se nije dogodilo.
ACI, tvrtka u 80 postotnom vlasništvu države ambiciozno će, dakle, probati briljirati u onome čemu privatna ECA nije uspjela i zbog čega je na koncu propala, a zanimljivo je da je direktor ACI Aira Zdravko Delić, bivši menadžer te iste propale ECA-e, dok mu je zamjenik nekadašnji HDZ-ov gradonačelnik Korčule Andrija Fabris, koji je ostao bez poslao nakon što je lani izgubio izbore od Nike Silić Maroević.
ACI: Postoji velika potreba za povezivanjem obale zračnim putem
Iz ACI-ja kažu da su u radu s nautičarima primijetili da postoji velika potreba za povezivanjem obale zračnim putem te napominju da se povezivanje hrvatske obale hidroavionima pomno priprema već izvjesno vrijeme te da analizirana „makroekonomska kretanja, trendovi u turizmu i nautičkom turizmu te zračnom prijevozu s posebnim naglaskom na analizu poslovanja već postojećih pružatelja usluga hidroavionskog prijevoza“. Odluku o pokretanju projekta donijet će, poručuju, Uprava.
- Ukoliko projekt bude pokrenut, ACI Air povezat će Istru s ostatkom Hrvatske, kao i cjelokupnu jadransku obalu i otoke, proširiti paletu usluga u hrvatskom turizmu i produljiti sezonu. Projekt je od velikog značaja i za lokalno stanovništvo budući da će omogućiti lagan transfer s otoka do kopna i obrnuto i izvan sezone. Ulazak Hrvatske u eurozonu i šengenski prostor mogao bi otvoriti vrata tržištu od 450 milijuna ljudi čime bi projekt mogao dobiti sasvim novu dimenziju, vele iz te tvrtke.
Spomenimo i da je ECA-in cjenik za kartu od Pule do Splita za jednu osobu iznosio 399 kuna (699 povratna), od Pule do Rijeke 199 kuna (349 povratna).