Biznis

U PULI, UMAGU, ROVINJU I POMERU

U ISTRU STIŽU HIDROAVIONI: ACI se već javio na natječaj za koncesiju u Puli vrijednu 30 milijuna kuna

Posljednjih nekoliko godina pokušaji pokretanja aerodroma na vodi u Hrvatskoj bili su brojni i neuspješni. Tako je njemačkoj tvrtki European Coastal Airlines (ECA) trebalo punih 14 godina (od 2000. do 2014. godine) od pokretanja projekta do prvih letova. Među brojnim terminalima u Hrvatskoj i Italiji bila je bila i Pula. No, inicijativa je na kraju brzo propala, već 2016 godine. Kasnije se špekuliralo da će posao preuzeti firma Airways Europe, no to se nije dogodilo


 
3 min
Chiara Bilić
Prvi hidroavion tvrtke ECA koji je 2015. godine sletio u Pulu

Posljednjih nekoliko godina pokušaji pokretanja aerodroma na vodi u Hrvatskoj bili su brojni i neuspješni. Tako je njemačkoj tvrtki European Coastal Airlines (ECA) trebalo punih 14 godina (od 2000. do 2014. godine) od pokretanja projekta do prvih letova. Među brojnim terminalima u Hrvatskoj i Italiji bila je bila i Pula. No, inicijativa je na kraju brzo propala, već 2016 godine. Kasnije se špekuliralo da će posao preuzeti firma Airways Europe, no to se nije dogodilo

Hidroavioni (ipak) stižu u Istru. Naime, iz tvrtke ACI potvrdili su da su se javili na natječaj za koncesiju za hidroavionsko pristanište na pulskoj rivi koji je raspisala Lučka uprava Pula. Prema ranijima najava iz te kompanije, koja je u većinskom vlasništvu države, hidroavioni bi Istru – iz Umaga, Rovinja, Pomera i Pule – trebali povezivati s ostatkom hrvatske obale.

No, detalji – kada će početi s prijevozom, koliko često će voziti i po kojoj cijeni – zasad još nisu poznati.

Koncesija na deset godina

Lučka uprava Pula raspisala je koncem travnja natječaj za dodjelu koncesije za prihvat i otpremu hidroaviona i putnika te korištenje i održavanje hidroavionskog pristaništa na pulskom lučkom području. Ako se ACI-jev plan realizira, to će društvo koncesiju na 800 četvornih metara (morske) površine na rivi, od ulaza u brodogradilište Uljanik do ACI-jeve marine, takozvane Torte, dobiti na deset godina. Procijenjena vrijednost koncesije je 29,6 milijuna kuna.

Iz ACI-ja ističu da je Uprava u lipnju prošle godine dobila suglasnost Glavne Skupštine za provođenje poslovnog plana za njihovu ACI AIR, komercijalnu aviokompaniju za prijevoz putnika hidroavionom.

Niz propalih pokušaja

Ipak, valja napomenuti da su posljednjih nekoliko godina pokušaji pokretanja aerodroma na vodi u Hrvatskoj bili su brojni i neuspješni. Tako je njemačkoj tvrtki European Coastal Airlines (ECA) trebalo punih 14 godina (od 2000. do 2014. godine) od pokretanja projekta do prvih letova. Među brojnim terminalima u Hrvatskoj i Italiji bila je bila i Pula. No, inicijativa je na kraju brzo propala, već 2016 godine. Kasnije se špekuliralo da će posao preuzeti firma Airways Europe, no to se nije dogodilo.

ACI, tvrtka u 80 postotnom vlasništvu države ambiciozno će, dakle, probati briljirati u onome čemu privatna ECA nije uspjela i zbog čega je na koncu propala, a zanimljivo je da je direktor ACI Aira Zdravko Delić, bivši menadžer te iste propale ECA-e, dok mu je zamjenik nekadašnji HDZ-ov gradonačelnik Korčule Andrija Fabris, koji je ostao bez poslao nakon što je lani izgubio izbore od Nike Silić Maroević.

ACI: Postoji velika potreba za povezivanjem obale zračnim putem

Iz ACI-ja kažu da su u radu s nautičarima primijetili da postoji velika potreba za povezivanjem obale zračnim putem te napominju da se povezivanje hrvatske obale hidroavionima pomno priprema već izvjesno vrijeme te da analizirana „makroekonomska kretanja, trendovi u turizmu i nautičkom turizmu te zračnom prijevozu s posebnim naglaskom na analizu poslovanja već postojećih pružatelja usluga hidroavionskog prijevoza“. Odluku o pokretanju projekta donijet će, poručuju, Uprava.

- Ukoliko projekt bude pokrenut, ACI Air povezat će Istru s ostatkom Hrvatske, kao i cjelokupnu jadransku obalu i otoke, proširiti paletu usluga u hrvatskom turizmu i produljiti sezonu. Projekt je od velikog značaja i za lokalno stanovništvo budući da će omogućiti lagan transfer s otoka do kopna i obrnuto  i izvan sezone. Ulazak Hrvatske u eurozonu i šengenski prostor mogao bi otvoriti vrata tržištu od 450 milijuna ljudi čime bi projekt mogao dobiti sasvim novu dimenziju, vele iz te tvrtke.

Spomenimo i da je ECA-in cjenik za kartu od Pule do Splita za jednu osobu iznosio 399 kuna (699 povratna), od Pule do Rijeke 199 kuna (349 povratna).


Nastavite čitati

Šest zainteresiranih za kupnju 3. maja Rijeka 1905

Tvrtka 3.maj Rijeka 1905. osnovana je radi nastavka brodograđevne djelatnosti. Prema planu restrukturiranja 3.maja, djelatnost će se bez financijskih opterećenja iz prethodnih razdoblja obavljati u novoj tvrtki, koja je dokapitalizirana operativnom imovinom, a s ugovaranjem novih poslova u novu tvrtku se prebacivat će se i radnici

Vet Memoria, na raspolaganju prvi riječki krematorij za dostojanstven oproštaj od kućnih ljubimaca

Vlasnici kućnih ljubimaca dobro znaju kako je po njihovom ugibanju oproštaj težak i emotivan, a jedan od većih izazova je kako da on bude dostojanstven uz čuvanje sjećanja na vjernog prijatelja i pratitelja * Riječ je o usluzi koja je potpuna novost u široj riječkog regiji, u Istri i na Kvarneru te će pomoći u oproštaju od voljene životinje kroz urnu koju je potom moguće pohraniti na groblju životinja ili čuvati doma

DIP: Otvorena sva biračka mjesta u inozemstvu, pa i ona u Dohi i Dubaiju

Sva su biračka mjesta otvorena, pa i ona u Dohi i Dubaiju u kojima pada obilna kiša i puše snažan vjetar, doznaje se u utorak u Državnom izbornom povjerenstvu. Na tim biračkim mjestima nema puno birača, u Dubaiju, u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, aktivo ih se registriralo 16, a prethodno 42. To su birači s prebivalištem u Hrvatskoj koji su željeli glasovati u inozemstvu, pa su zatražili prethodnu registraciju

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.