Računi Uljanik Brodogradnje 1856 opet su u blokadi. I to već sedmi dan za redom, a treći put od proljeća ove godine, što znači da srpanjske plaće za radnike i radnice škvera ovise o novoj financijskoj injekciji Vlade ili iščekivanju novog vlasnika.
Nema više intervencije države?
Sudeći prema odgovoru nadležnog Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, država novčano više neće intervenirati u pulsko brodogradilište. Na upit Istre24 namjerava li Vlada, i kada, uplatiti novac (ili podebljati jamstva) u takozvani 'novi' Uljanik, resorno je Ministarstvo tek podsjetilo da je Vlada na sjednici u svibnju „donijela Odluku o davanju prethodne suglasnosti za izmjene državnog jamstva u korist Hrvatske banke za obnovu i razvitak i/ili drugih poslovnih banaka u zemlji i/ili inozemstvu, za kreditno zaduženje društvu ULJANIK Brodogradnja 1856 d.o.o., Pula, za izgradnju broda Nov. 535., kojom je dio sredstava namijenjen i za plaće“.
I to je to. U Zagrebu, čini se, smatraju da su time svoj dio posla obavili, pa su nas uputili na Upravu Uljanika, kojom smo se mi potom i obratili, ali smo, nažalost, opet ostali uskraćeni za odgovor.
Sindikalac i radnik Uljanika Boris Cerovac kazao je da u ovom trenutku nema nikakvih informacija o plaći za prošli mjesec.
Lipanj je podmiren
- Za lipanj je sve podmireno. Bilo je rečeno da će biti podmirene i plaće za srpanj. Nemam povratnu informaciju od direktora i ne mogu ništa reći bez prave informacije. Tražim sastanak s direktorom, onda ću moći nešto govoriti, poručio je Cerovac.
Ponovna egzistencijalna neizvjesnost dolazi manje od dva tjedna pred novu javnu dražbu na kojoj će se pokušati prodati 57,44-postotni udjel u Uljanik Brodogradnji 1856 za 13,8 milijuna eura, što je upola niži iznos od proljetnog neuspješnog pokušaja prodaje, kada je početna cijena iznosila 27,64 milijuna eura.
Dražba bi se trebala održati 21. kolovoza. No, to će ponajprije ovisiti o tome hoće li netko uplatiti iznos jamčevine u visini od nešto više od dva milijuna eura.
Spomenuti brod, novogradnja 535, norveška je ribarica, prvi, prije dvije godine ugovoreno plovilo novog Uljanika. Naručitelju je trebala biti isporučena koncem lanjske godine. Na njoj se, kažu izvori Istre24 iz brodogradilišta, još uvijek radi, ali „ništa previše“. Neslužbeno pak doznajemo da su se naručitelji o njezinoj isporuci raspitivali i u Vladi te da su ih odonuda uvjeravali da će brod uskoro biti isporučen.