Bosansko hercegovačka tvrtka Fortin iz Tešnja (društvo za promet metalima i reciklažu) proteklog je tjedna pulskoj Uljanik Strojogradnji Diesel d.d. (u stečaju) poslala ponudu za kupovinu glavnog motora za brod 526 Stočar i njegovih dijelova.
- Za glavni motor broda 526 i njegove dijelove u mogućnostima smo ponuditi jedinstvenu cijenu koja iznosi 245.000 eura, napisao je vlasnik Fortina Samir Jašić.
Fortin je kompanija "specijalizirana za sanaciju i sječenje industrijskih postrojenja". Ponudu Fortina zaprimila je stečajna upraviteljica Uljanik Strojogradnje Diesel Ana Glavan Dukić i proslijedila ju u Pazin stečajnoj sutkinji Tijani Licul.
U pratećim materijalima dostavljenim pazinskom trgovačkom sudu opisana je vrijednost glavnog motora. Dijelovi motora koji su obuhvaćeni postupkom unutarnje proizvodnje teški su 221 tonu i vrijede 1.300.000 eura. S carinom i PDV-om vrijednost se penje na 2.700.000 eura. Dijelovi motora koji nisu obuhvaćeni postupkom unutarnje proizvodnja teški su dodatnih 60 tona ali njihova vrijednost nije opisana.
U ponedjeljak, sat vremena prije same skupštine vjerovnika Uljanik Strojogradnje na Trgovački sud Pazin stigao je dopis Nevzete Softić, voditeljice Ureda direktora Uljanik brodogradilišta 1856 Samira Hadžića.
- Molimo odgodu prodaje glavnog motora. Naime, Uljanik brodogradnja 1856 je u procesu prodaje Stočara i intenzivno pregovara s više potencijalnih kupaca. Smatramo svrshishodnim prodati dijelove motora zajedno s brodom te smo s činjenicom da je u prodaji i motor upoznali i kupce, zamolio je direktor Samir Hadžić.
Sličnu molbu Hadžić piše već dvije godine ali prodaja se zasad realizirala.
Svejedno, skupština vjerovnika još je jednom usvojila njegovu molbu i odobrila 45 dana za pribavljanje obvezujuće ponude. Ako ona ne stigne, u prosincu glavni motor Stočara putuje na rezanje u Tešanj po cijeni od 245.000 eura.
Radi ilustracije na koji se način upravlja imovinom pulskog brodogradilišta indikativan je i slučaj iz 2021. kada su kupci limova u vlasništu Uljanik Strojogradnje, tvrtke Plazma tehnika iz Galižane i Trgometal iz Velike Gorice, nakon preuzimanja utvrdili da im od plaćenih 975 tona lima nedostaje - 841 tona.
Misterij nestalog lima nikad nije riješen pa je kupcima nakon godinu dana vraćen novac.