IT & Tech

Hrvatska narodna banka izmislila digitron u 2022.

HNB platio 275 tisuća kuna za aplikaciju kakvu su besplatno iskodirali klinci iz Pazina

"Predlažem da HNB uzme nazad tih 275 tisuća kuna i donira ih nama i drugim STEM udrugama. Mi im poklanjamo tu aplikaciju, a donaciju ćemo sigurno bolje iskoristiti", rekao je Ivan Guštin u Facebook komentaru


 
3 min
Istra24
Ilustracija Pexels/Andrea Piacquadio

"Predlažem da HNB uzme nazad tih 275 tisuća kuna i donira ih nama i drugim STEM udrugama. Mi im poklanjamo tu aplikaciju, a donaciju ćemo sigurno bolje iskoristiti", rekao je Ivan Guštin u Facebook komentaru

Novu mobilnu aplikaciju "euroHR" za preračunavanje kuna u eure Hrvatska narodna banka platila je 275 tisuća kuna.

Ne bi to bila posebna vijest u Hrvatskoj da sličnu aplikaciju nisu, za nekoliko sati na STEM radionici, te za nula kuna, napravili pazinski učenici od 3. razreda osnovne do 3. razreda srednje škole pod vodstvom profesora Ivana Guština.

Ova je činjenica očekivano izazvala veliku pozornost javnosti.

Facebook/Pazin IT

„Volimo biti u trendu i raditi aktualne stvari. Zadnjih se dana priča o tome kako smo za nepoznati iznos dobili "aplikaciju za preračunavanje kuna u eure", pa smo danas na STEM radionici to napravili - sami.

Polaznici od 3. osnovne do 3. srednje su u Scratchu isprogramili mobilnu aplikaciju koja preračunava kune u eure i obratno. Neki od njih su slično isprogramirali u Pythonu, a oni koji su slično već radili prethodnih godina radili s Arduinom“, napisao je Guštin u objavi na FB stranici Pazin IT.

-Predlažem da HNB uzme nazad tih 275 kkn i donira ih nama i drugim STEM udrugama. Mi im poklanjamo tu aplikaciju, a donaciju ćemo sigurno bolje iskoristiti, dodao je pazinski profesor u komentaru.

Inače, izrada mobilne aplikacije tek je dio velike kampanje informiranja javnosti oko uvođenja eura koja je stajala 27 milijuna kuna, kako piše portal Telegram.hr.

Kampanja plaćena oko jedan euro po stanovniku

Procijenjena vrijednost nabave, odgovara HNB-a na pitanje Telegrama, iznosi 27 milijuna kuna i podijeljena je u šest grupa. Jedna je izrada promidžbene kampanje predviđene vrijednosti od 6,8 milijuna kuna, dok je za usluge strategije oglašavanja u medijima, planiranja i zakupa medijskog prostora potrošeno 14,5 milijuna kuna. Usluge vođenja odnosa s javnostima i organizacije javnih događanja vrijedne su 1,55 milijuna kuna.

“Usluge organizacije i vođenja pozivnog centra planirane su u vrijednosti 800 tisuća kuna, a usluge organizacije i provođenja istraživanja javnog mnijenja 400 tisuća kuna. Posljednja grupa odnosi se na realizaciju putujuće izložbe Euro na kotačima čiji se trošak procjenjuje na 3,23 milijuna kuna. Planirani iznos cijele kampanje određen je prema iskustvima drugih država članica i pravilima Europske komisije te iznosi okvirno jedan euro po stanovniku”, navodi HNB.

Pexels/Pixabay

Tko su dobavljači usluga?

Što se tiče samih ugovora s dobavljačima, najveći udio (14,5 milijuna kuna) pripao je Real grupi d.o.o., za “Usluge strategije oglašavanja u medijima, planiranja i zakupa medijskog prostora”. Promidžbenu kampanju izradila je zajednica ponuditelja trotočka d.o.o. za trgovinu i usluge, SM Studio Marketing Komunikacije d.o.o. za promidžbu i ispitivanje tržišta i Printshop d.o.o. za proizvodnju, trgovinu i poslovne usluge, a njihov zajednički ugovor vrijedi gotovo četiri milijuna kuna.

Tvrtka Abeceda komunikacije d.o.o. dobila je 740 tisuća kuna za “Usluge vođenja odnosa s javnostima i organizacije javnih događanja”, dok je Hrvatskom Telekomu plaćeno 785.100 kuna za “Usluge organizacije i vođenja pozivnog centra”. Usluge organizacije i provođenja istraživanja javnog mnijenja vršila je tvrtka Ipsos istraživanje tržišta, medija i javnog mnijenja d.o.o. za 294 tisuće kuna, a na kraju se za putujuću izložbu Euro na kotačima zajedničkim ponuditeljima trotočka d.o.o. za trgovinu i usluge i Super Truper Mix d.o.o. za promidžbu i usluge platilo 3.183.200 kuna.


Nastavite čitati

Istra
 

S vama smo više od 1.000 dana, hvala što nas pratite

Česi se vraćaju u Fažanu ali ovaj put kao gazde. Praški fond Investika dobio je lokacijsku dozvolu za luksuzni hotel s pet zvjezdica tik uz fažansku rivu. Ali to nije sve, Česi na fažanskom priobalju planiraju uložiti najmanje 150.000.000 eura

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.