IT & Tech

Hrvatska narodna banka izmislila digitron u 2022.

HNB platio 275 tisuća kuna za aplikaciju kakvu su besplatno iskodirali klinci iz Pazina

"Predlažem da HNB uzme nazad tih 275 tisuća kuna i donira ih nama i drugim STEM udrugama. Mi im poklanjamo tu aplikaciju, a donaciju ćemo sigurno bolje iskoristiti", rekao je Ivan Guštin u Facebook komentaru


 
3 min
Istra24
Ilustracija Pexels/Andrea Piacquadio

"Predlažem da HNB uzme nazad tih 275 tisuća kuna i donira ih nama i drugim STEM udrugama. Mi im poklanjamo tu aplikaciju, a donaciju ćemo sigurno bolje iskoristiti", rekao je Ivan Guštin u Facebook komentaru

Novu mobilnu aplikaciju "euroHR" za preračunavanje kuna u eure Hrvatska narodna banka platila je 275 tisuća kuna.

Ne bi to bila posebna vijest u Hrvatskoj da sličnu aplikaciju nisu, za nekoliko sati na STEM radionici, te za nula kuna, napravili pazinski učenici od 3. razreda osnovne do 3. razreda srednje škole pod vodstvom profesora Ivana Guština.

Ova je činjenica očekivano izazvala veliku pozornost javnosti.

Facebook/Pazin IT

„Volimo biti u trendu i raditi aktualne stvari. Zadnjih se dana priča o tome kako smo za nepoznati iznos dobili "aplikaciju za preračunavanje kuna u eure", pa smo danas na STEM radionici to napravili - sami.

Polaznici od 3. osnovne do 3. srednje su u Scratchu isprogramili mobilnu aplikaciju koja preračunava kune u eure i obratno. Neki od njih su slično isprogramirali u Pythonu, a oni koji su slično već radili prethodnih godina radili s Arduinom“, napisao je Guštin u objavi na FB stranici Pazin IT.

-Predlažem da HNB uzme nazad tih 275 kkn i donira ih nama i drugim STEM udrugama. Mi im poklanjamo tu aplikaciju, a donaciju ćemo sigurno bolje iskoristiti, dodao je pazinski profesor u komentaru.

Inače, izrada mobilne aplikacije tek je dio velike kampanje informiranja javnosti oko uvođenja eura koja je stajala 27 milijuna kuna, kako piše portal Telegram.hr.

Kampanja plaćena oko jedan euro po stanovniku

Procijenjena vrijednost nabave, odgovara HNB-a na pitanje Telegrama, iznosi 27 milijuna kuna i podijeljena je u šest grupa. Jedna je izrada promidžbene kampanje predviđene vrijednosti od 6,8 milijuna kuna, dok je za usluge strategije oglašavanja u medijima, planiranja i zakupa medijskog prostora potrošeno 14,5 milijuna kuna. Usluge vođenja odnosa s javnostima i organizacije javnih događanja vrijedne su 1,55 milijuna kuna.

“Usluge organizacije i vođenja pozivnog centra planirane su u vrijednosti 800 tisuća kuna, a usluge organizacije i provođenja istraživanja javnog mnijenja 400 tisuća kuna. Posljednja grupa odnosi se na realizaciju putujuće izložbe Euro na kotačima čiji se trošak procjenjuje na 3,23 milijuna kuna. Planirani iznos cijele kampanje određen je prema iskustvima drugih država članica i pravilima Europske komisije te iznosi okvirno jedan euro po stanovniku”, navodi HNB.

Pexels/Pixabay

Tko su dobavljači usluga?

Što se tiče samih ugovora s dobavljačima, najveći udio (14,5 milijuna kuna) pripao je Real grupi d.o.o., za “Usluge strategije oglašavanja u medijima, planiranja i zakupa medijskog prostora”. Promidžbenu kampanju izradila je zajednica ponuditelja trotočka d.o.o. za trgovinu i usluge, SM Studio Marketing Komunikacije d.o.o. za promidžbu i ispitivanje tržišta i Printshop d.o.o. za proizvodnju, trgovinu i poslovne usluge, a njihov zajednički ugovor vrijedi gotovo četiri milijuna kuna.

Tvrtka Abeceda komunikacije d.o.o. dobila je 740 tisuća kuna za “Usluge vođenja odnosa s javnostima i organizacije javnih događanja”, dok je Hrvatskom Telekomu plaćeno 785.100 kuna za “Usluge organizacije i vođenja pozivnog centra”. Usluge organizacije i provođenja istraživanja javnog mnijenja vršila je tvrtka Ipsos istraživanje tržišta, medija i javnog mnijenja d.o.o. za 294 tisuće kuna, a na kraju se za putujuću izložbu Euro na kotačima zajedničkim ponuditeljima trotočka d.o.o. za trgovinu i usluge i Super Truper Mix d.o.o. za promidžbu i usluge platilo 3.183.200 kuna.


Nastavite čitati

Istra
 

IDS šuti - koliko će ih koštati Paliagin napad?

Nije prvi put da u IDS-u svim silama pokušavaju obraniti neobranjivo. Tako je i sada u recentnom slučaju fizičkog napada rovinjskog gradonačelnika Marka Paliage na rovinjskog ugostitelja Gordana Jurića * Objavljujemo imena i priče sportaša iz Istre koji su kroz povijest osvajali olimpijske medalje * U turističkoj patroli istražili smo što kažu turisti i turistički djelatnici u Medulinu o razlozima manjka gostiju * Nakon ljetnog upisnog roka na većini studijskih programa na pulskom Sveučilištu kvota se nije ispunila, a neke programe nije upisao nitko

Istra
 

Održana jubilarna 20. Gramperijada u Kašteliru

Kaštelirci su se predstavili i sa svojim vinama, craft pivom, rakijama i bezalkoholnim pićima lokalnih proizvođača, a posjetitelji su obilazili i čuvenu Butigu, jedinstvenu prodavaonicu čija se ponuda sastoji isključivo od proizvoda tamošnjih OPG-ova

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.