Češki fond „Investika“ dobio lokacijsku dozvolu za luksuzni hotel u Fažani
U sve tri istarske investicije iz praškog fonda zasad su uložili oko 25.000.000 eura
„Krenuo sam s web dizajnom, a kako sam trebao sam sebi promovirati biznis, počeo sam istraživati besplatne načine promocije. Tako sam naučio kako najbolje pozicionirati svoju stranicu na Googleu. Nakon što sam to učinio za svoj web, shvatio sam da je to nešto što volim raditi više i od samog dizajna. Eto, danas se samo time bavim, i naša je firma specijalizirana baš za to“, govori nam Davor Bomeštar
„Krenuo sam s web dizajnom, a kako sam trebao sam sebi promovirati biznis, počeo sam istraživati besplatne načine promocije. Tako sam naučio kako najbolje pozicionirati svoju stranicu na Googleu. Nakon što sam to učinio za svoj web, shvatio sam da je to nešto što volim raditi više i od samog dizajna. Eto, danas se samo time bavim, i naša je firma specijalizirana baš za to“, govori nam Davor Bomeštar
Tvrtka Fortis Agency od samih početaka djeluje iz Pule, iako se radi o remote firmi čiji zaposlenici posluju još i iz Zagreba, Varaždina i Makedonije. Trenutno ih ima osmero, a mi smo posjetili jedine zaposlenike u Istri, Davora i Marinu.
Direktor, Puljanin Davor Bomeštar, bavi se SEO optimizacijom, a vlastitu je tvrtku otvorio kada je imao svega 23 godine. Sada je već punih 16 godina uspješni privatni poduzetnik.
- Krenuo sam s web dizajnom, a kako sam trebao sam sebi promovirati biznis, počeo sam istraživati besplatne načine promocije. Tako sam naučio kako najbolje pozicionirati svoju stranicu na Googleu. Nakon što sam to učinio za svoj web, shvatio sam da je to nešto što volim raditi više i od samog dizajna. Eto, danas se samo time bavim, i naša je firma specijalizirana baš za to, govori nam Bomeštar.
Marina Pregl u tvrtku je pak stigla prije šest godina, a od pozicije asistentice u međuvremenu je postala zamjenica direktora.
Fortis Agency danas surađuje i s nekoliko vanjskih suradnika te međunarodnih kooperanata.
- Radili smo s ljudima iz Azije i Amerike, no sad smo se koncentrirali uglavnom na Europu. Mi SEO optimizaciju radimo putem pisanja blog sadržaja, pa u principu najčešće zapošljavamo pisce, i u tom segmentu nam uvijek treba najviše ljudi. Jako smo usko specijalizirani kad je o marketingu riječ, a većina naših klijenata su međunarodni. Doduše, unutar SEO optimizacije ima više smjerova, ali mi smo posvećeni isključivo strategijama kroz sadržaje, i to uglavnom za business-to-business startupove koji ciljaju na globalno tržište. Sve, naime, pišemo na engleskom jeziku, pojašnjava nam Bomeštar.
To ne znači da nemaju domaćih klijenata, iako su među njima samo oni koji su orijentirani na vanjsko tržište. Strategije i sadržaje stoga izrađuju jedino na engleskom jeziku. Prošle su godine tako jednom američkom startupu uspjeli osigurati 300.000 posjeta samo s Googlea. U Hrvatskoj, primjerice, rade za startup Shake koji se bavi prijavom neispravnosti u mobilnim aplikacijama, a u Rumunjskoj za tvrtku Veridion koja je osigurala vrlo dobre investicije i jedan je od najboljih svjetskih softwarea za analizu podataka poslovanja velikih firmi, banaka i osiguravajućih kuća.
- Naši djelatnici moraju biti dobri poznavatelji engleskog jezika, u govoru i pismu. Ne može svatko biti pisac za ovo što mi radimo, jer osoba mora jako dobro istražiti tematiku. Mi pišemo o vrlo stručnim temama, stoga zaposlenicima sigurno puno više vremena ode na istraživanje nego na samo pisanje. Može osoba biti profesor ili profesorica engleskog jezika, ali to nije nužno. Dapače, oni nekad više vole podučavati nego pisati i istraživati. Shvatili smo s vremenom da za pisanje tekstova koji nam trebaju, ni nema „gotovog kadra“, ali smo također shvatili da je Hrvatska vrlo pismena što se tiče engleskog jezika. Poslije zapadnih zemalja Europske unije, Hrvatska je po tome najbolja, a u svijetu je deveta po poznavanju engleskog jezika, kažu Bomeštar i Pregl.
Njih su dvoje vremenom razvili vlastiti sistem prepoznavanja skrivenih talenata. Obično svim prijavljenim kandidatima daju testne tekstove na osnovu kojih iščitavaju njihove spisateljske i istraživačke potencijale. Pri tom im prethodno iskustvo u bavljenju sličnim poslovima uopće nije presudno.
- Znaju nam doći ljudi iz posve drugih industrija koji nisu ni svjesni da imaju talent koji je nama potreban. Imali smo tako jednu djevojku koja se fantastično bavila istraživanjima za naše pisce, a prethodno je radila samo u medicini. Naprosto je imala talent i veliku volju za rad. Kako radimo sa startupovima čest problem je da se te tvrtke još uvijek traže i mijenjaju smjer poslovanja. Nekad se, sukladno tome, mijenja i publika kojom se oni obraćaju, a mi se tomu također moramo prilagođavati, pojašnjava Pregl.
Svjesni su, govore, da mnogo toga rade "kontra" pravila domaćeg tržišta. Za hrvatske agencije nije, naime, praksa da budu do ove mjere usko specijalizirane u svom poslovanju. Razlog tomu je dakako ograničeno tržište.
- Iz Pule je moguće ovako raditi, ali puno teže nego recimo iz Zagreba. Zato nastojimo dosta putovati, najčešće na relaciji Pula-Zagreb-Berlin. Naime, Berlin je trenutno sigurno najjači grad za startupove u Europskoj uniji, a mi ćemo i nadalje nastojati biti „izvoznici“. Osim toga, mi vjerujemo u „level 10“ dubinu istraživanja, kako se znamo našaliti. Imamo svoje sisteme i procedure koje smo razvili posljednjih 16 godina, i koji su nam dovoljna garancija za uspjeh. Shvatili smo kako pisati mnogo vrlo kvalitetnog sadržaja poslovne tematike, jasan je Bomeštar.
Pregl pak smatra da su čak povećanjem količine proizvodnje uspjeli podignuti kvalitetu, i to upravo dobro odrađenom sistematizacijom. U budućnosti se, najavljuje, planiraju posvetiti edukacijama i pokrivanju zagrebačkog tržišta.
- Mislim da sam jedno četiri godine proveo istražujući nove sisteme. Kao nekakav marketinški inženjer. Slagao sam sustave za „nerješive probleme“ jer smo htjeli dobiti jednaku razinu kvalitete i količine, te smo tako postali pravi perfekcionisti. A sve te svoje zaključke nemam prilike iskoristiti u radu s klijentima, stoga ih želim podijeliti s drugima, i sigurno ćemo danas-sutra „izbaciti“ neke svoje edukacije. Iskreno, uvijek me nerviralo kad bi mi netko tijekom edukacije davao površne savjete. Zato mi je drago da ću ja biti u prilici podijeliti svo svoje znanje, na dobrobit drugih – pa čak i konkurencije. Ne bojim se toga, zaključio je razgovor s nama Bomeštar.
U sve tri istarske investicije iz praškog fonda zasad su uložili oko 25.000.000 eura
Česi se vraćaju u Fažanu ali ovaj put kao gazde. Praški fond Investika dobio je lokacijsku dozvolu za luksuzni hotel s pet zvjezdica tik uz fažansku rivu. Ali to nije sve, Česi na fažanskom priobalju planiraju uložiti najmanje 150.000.000 eura
Kroz projekt „Da navadin Ca“ – Ćakulode za najmlaje u koji su uključeni učenici trećih razreda Osnovne škole „Ivo Lola Ribar“ te Osnovne škole Matije Vlačića tijekom ovog polugodišta uz svoje učiteljice i vanjske suradnike usvajali su običaje našeg kraja i našu domoću besedu
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.