Komunal

NAŠ ČITATELJ SE POIGRAO BROJKAMA

BOJAN BLAGONIĆ: Za tri i pol mjeseca radova na Bulevaru, pulski će vozači potrošiti 1.209.000 kuna više za gorivo

Vozeći zaobilaznim ili alternativnim pravcima, koji su u pravilu duži, u atmosferu će ispustiti 2.228 kg više CO2. Ukupan trošak koji će građani snositi na razini je 25 posto ukupne vrijednosti projekta sanacije šahtova na Bulevaru


 
3 min
Leonid Slijepčević ⒸFOTO: Manuel Angelini

Vozeći zaobilaznim ili alternativnim pravcima, koji su u pravilu duži, u atmosferu će ispustiti 2.228 kg više CO2. Ukupan trošak koji će građani snositi na razini je 25 posto ukupne vrijednosti projekta sanacije šahtova na Bulevaru

"Ulica nepopravljivih šahtova", kako najradije mnogi Puljani tepaju Bulevaru, zbog zatvaranja je već nekoliko dana u fokusu javnosti. Pogotovo onih koji zbog tih radova moraju birati zakrčene alternativne pravce. U široku raspravu na društvenim mrežama uključio se i naš čitatelj Bojan Blagonić, koji se ozbiljno poigrao brojkama, pa stoga prenosimo njegovu objavu s Facebooka.

Kaže Blagonić slijedeće:

"Povela se rasprava na mrežama o dinamici radova sanacije Bulevara.Šahtovi su nervirali sve nas vozače jer ih je bilo teško promašiti i cesta je definitivno trebala sanaciju. S te strane palac gore za projekt.

Međutim, ono što često razmišljam kod ovakvih većih projekata je uzima li se u obzir i šteta koja će nastati za vrijeme dok promet nije moguć kroz dio ceste na kojem traju radovi. Po dinamici radova koje uobičajeno vidimo i na koju smo navikli, čini mi se da ta kultura pri planiranju i odlučivanju nije kod nas zaživjela.

Uzeo sam zato primjer baš ovih bulevarskih radova kako bi prikazao ekonomski trošak nas vozača i utjecaj na atmosferu (samo CO2) tijekom trajanja projekta sanacije.

Duži put

Krenimo od puta kojeg vozač mora proći kako bi zaobišao dionicu radova. On prema skici iznosi 1km duže. Pretpostavio sam također da će svaki treći vozač, kako bi stigao sa Stoje, Verude ili Vidikovca do Punte, radije krenuti zaobilaznicom i u tom će slučaju preći 2.5km duži put. Isto je ako krene do Velog Vrha.

Na to će se vjerojatno odlučiti i zbog povećanog prometa i gužvi kroz centar grada tijekom radova.Intenzitet prometa Bulevarom pretpostavio sam na sljedeći način. Od 7 do 15 Bulevarom prođe 20 automobila u minuti, računajući oba smjera. Između 15 i 23 prođe 5 automobila u minuti, ukupno iz oba smjera. Tijekom noći, između 23 i 7, prođe 1 automobil u minuti ukupno iz oba smjera.

Zaobilaznicom, kroz grad...

Mogu se složiti da sam negdje pretjerao, a negdje podcijenio, ali mislim da smo blizu točne brojke koja ukupno prema navedenom iznosi 12.000 prolazaka u 24 sata. Kada tih 12.000 prolazaka podijelimo na trećinu preko Zaobilaznice, a dvije trećine kroz grad, dolazimo do zanimljivih brojki. Vozači koji idu gradom, potrošiti će više goriva, tijekom trajanja projekta (3.5 mjeseci), iznos od 529.200 HRK.

To dnevno iznosi 5.040 HRK, mjesečno 151.200 HRK. Trećina vozača koja idu Zaobilaznicom, dnevno će trošiti 6.580 HRK, tjedno 45.360 HRK, mjesečno 194.400 HRK te ukupno za trajanja radova iznos od 680.400 HRK. Uzeo sam u obzir potrošnju od 6 lit/100km gradske vožnje, 12kn/lit cijena goriva, 122g/km CO2 za osobni automobil. 

Suma sumarum, u tri i pol mjeseci trajanja radova, pulski će vozači ukupno potrošiti 1.209.000 HRK više za gorivo te pritom u atmosferu ispustiti 2.228 kg više CO2.Trošak koji će građani snositi na razini je 25% ukupne vrijednosti projekta.

Cifra definitivno nije za zanemariti i vrijeme je da se promjene stare uzance i ovakvi projekti sagledaju i sa strane troška koje imamo mi vozači tijekom perioda izvođenja radova. Nisam našao u obavijesti o projektu da nam se trošak namjerava nadoknaditi."

Evo, tako zbori Blagonić na svom profilu, a s njegovom će se matematikom mnogi složiti, pogotovo iz onih dijelova grada koje je i sam nabrojao u osvrtu.


Nastavite čitati

Pula
 

ORA I DOCUMENTI SONO ORIGINALI E LE FOTO PIÙ GRANDI: Inaugurato oggi il nuovo allestimento della Sala memoriale di Antonio Smareglia

A favorire il rinnovamento dell'allestimento, i cui autori sono la musicologa Nuša Hauser e il designer Matko Plovanić, sono stati la Biblioteca universitaria dell'Università Juraj Dobrila e l'associazione Smaregliana, con il sostegno del Comune di Pola, della Regione Istriana e della Regione Veneto. * La responsabile del Dipartimento per la Cultura del Comune di Pola, Emina Popović Sterpin, ha menzionato che la Strategia di sviluppo del Comune di Pola prevede anche l'apertura di un futuro museo dedicato ad Antonio Smareglia

Pula
 

SAD SU DOKUMENTI ORIGINALNI I FOTOGRAFIJE VEĆE: Otvoren novi stalni postav Spomen-sobe skladatelja Antonija Smareglie

Iza obnove postava, čiji su autori muzikologinja Nuša Hauser i dizajner Matko Plovanić, stoje Sveučilišne knjižnice Sveučilišta Jurja Dobrile i udruga Smaregliana, uz potporuGrada Pule, Istarske županije i Regije Veneto * Pročelnica Upravnog odjela za kulturu Grada Pule Emina Popović Sterpin spomenula je da Strategija razvoja Grada Pule uključuje i otvorenje budućeg muzeja Antonia Smareglie

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.