Komunal

DEFICIT KAO KONSTANTA

Čak i Osijek posluje bolje. Pulska zračna luka i dalje generira gubitke, sada je minus već došao na dva i pol milijuna eura

Teško je ne zapitati se što se to događa s pulskim aerodromom


 
2 min
Chiara Bilić

Teško je ne zapitati se što se to događa s pulskim aerodromom

Ne računajući minijaturni aerodrom na Braču, pulska zračna luka jedina je u Hrvatskoj lani poslovala s minusom.

Završiti godinu s negativnim predznakom postala je, nažalost, ustaljena praksa Zračne luke Pule sve otkako ju je od Svemira Radmila 2020. godine preuzela Nina Vojnić Žagar. Sa zadnjim danom lanjske godine akumulirani gubitak popeo se na 2.580.446 eura.

Prošle je godine, naime, pulski aerodrom prihodovao gotovo milijun eura više nego godinu ranije, ali je poslovni rezultat ipak završio sa 627.300 eura minusa. To je, doduše, naspram 2023. čak i napredak, a s obzirom na to da je te godine gubitak iznosio 1.270.700 eura.

Ipak, te su godine, pisali smo, i zagrebačka (koja zbog veličine praktički nije ni za usporedbu) i osječka zračna luka poslovale s minusom. Lani su se ti aerodromi, međutim, uspjeli financijski oporaviti, Osijek je čak povećao broj zaposlenih. Ali ne i Pula.

Prema javno dostupnim podacima, Zračna luka Pula smanjila je broj zaposlenika/ca sa 125 u 2023. godini na 123 u 2024. godini (prema satima radima), no valja napomenuti da je prosječna plaća povećana za otprilike 90 eura te je lani iznosila 1.451 eura. No, kao što smo nedavno pisali, problemi s radnom snagom također su postali konstanta.

Iako su rezultati zadarske luke već zadnjih nekoliko godina za Pulu znanstvena fantastika, o broju linija da ne govorimo, o čemu smo također već pisali, nužno je napomenuti da su obje zračne luke pandemijske 2020. poslovale s gubicima: Pula je godinu završila s minusom od 2.377.600 eura, a Zadar 2.363.800 eura.

No, Zadar je već iduće, 2021. godine, prihod dignuo s 3.877.100 eura na 8.717.700 eura i ostvario dobit 1.072.100 eura i povećao broj radnika sa 132 na 166 . Pula je pak unatoč povećanju prihoda za malo više od dva milijuna eura nastavila poslovati s gubitkom, a broj radnika smanjen je smanjen je sa 123 na 113.

Te dvije hrvatske međunarodne luke sada su dva različita svijeta. Kada znamo da su 2020. imali gotovo jednak broj zaposlenih, gotovo nevjerojatno zvuči podatak da je lani zadarski aerodrom imao 259 zaposlenika naspram 123 djelatnika koji radi u Zračnoj luci Pula. Zadar koji je, dakle, te 2020. imao gotovo jednak prihod kao i Pula, lani je prihodovao 22.217. 100 eura, a Pula 8.471.900 eura.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.