Gradska knjižnica Pula traži djelatnike. Iskustvo nije važno, a za jedno radno mjesto dovoljna vam je i srednja škola
Oba su posla na neodređeno i puno radno vrijeme, a radi se dvokratno
Trenutno smo u procesu pripreme dokumentacije i forme ugovora, a istodobno pripremamo i postupak nabave. Prvotno je ideja da se na objavljeni natječaj financiranja školovanja mogu javiti svi koji posjeduju bilo koji oblik C ili CE kategorije. U tom slučaju Pulapromet je spreman i može ponuditi financiranje svega potrebnog u svrhu osposobljenosti za vožnju autobusa JGP, primjerice kvalifikacije, KOD 95, predavanja, vožnja, ispiti i drugo
Trenutno smo u procesu pripreme dokumentacije i forme ugovora, a istodobno pripremamo i postupak nabave. Prvotno je ideja da se na objavljeni natječaj financiranja školovanja mogu javiti svi koji posjeduju bilo koji oblik C ili CE kategorije. U tom slučaju Pulapromet je spreman i može ponuditi financiranje svega potrebnog u svrhu osposobljenosti za vožnju autobusa JGP, primjerice kvalifikacije, KOD 95, predavanja, vožnja, ispiti i drugo
Stanovnici mnogih mjesnih odbora Grada Pule osjećaju se zakinuti kada govorimo o linijama javnog gradskog prijevoza. Autobusa nema iza 20 sati, rijetki su polasci vikendom, a negdje ih nedjeljom i praznicima gotovo pa i nema. Glavni problem koji Tomislav Josipović, novi diraktor Pulaprometa stalno ističe jest - manjak vozača. Upitali smo ga kakva je situacija s radnom snagom, i što se čini kako bi se problemi prevladali.
Za početak, koliko vozača autobusa trenutno ima Pulapromet?
Trenutno imamo 69 vozača. Kako bi postojeće vozače rasteretili česte su situacije kada angažiramo ostale radnike koji imaju D kategoriju, a raspoređeni su na druga radna mjesta kao što su kontrolori, prometnici i dežurni vozači čiji primarni posao nije da voze redovne linije. Ovom prilikom im se zahvaljujem kao i svim vozačima i zaposlenicima koji su dali više od maksimuma kako bi odradili ovu ljetnu sezonu.
Koliko vam ih, po procjeni, nedostaje kako bi situacija bila optimalna?
Kako bi trenutno zaposleni vozači mogli iskoristiti godišnji odmor u zakonski propisanom roku i za normalno funkcioniranje bez prekovremenih sati potrebno nam je oko 75 vozača, a za povećanje broja polazaka ili uvođenje novih linija i više.
Zašto je slab odaziv za ovaj posao, nedavno su se povećale i plaće?
Slab odaziv je sigurno zbog djelomične neusklađenosti plaća s plaćama vozača u sektoru prijevoza. Također, javni sektor se sporije prilagođava promjenama na tržištu rada pa isto tako i u visini plaća, no ipak smatram da nakon povećanja plaća kotiramo kao poželjan poslodavac.
Pozitivno je to što nudimo siguran posao uz pridržavanje svih zakonskih propisa vezano za prava radnika pa tako svi naši zaposlenici imaju zajamčena prava temeljem Zakona o radu i dodatno temeljem Kolektivnog ugovora kao što su: stalni dodatak, dodatak za radni staž, dodaci za smjenski rad, noćni rad, dvokratni rad, rad nedjeljom, rad blagdanom., zatim dodatak za dežurstvo, jubilarne nagrade, dar za dijete, paušalna naknada za prehranu, drugi oblici nagrađivanja, regres za godišnji odmor, božićnica i otpremnina. U potpunosti se pridržavamo svih zakonskih okvira pa tako i onih za dnevni i tjedni odmor što je bitno s aspekta sigurnosti i s aspekta zadovoljstva zaposlenika.
Koliko sada, nakon povećanja, zapravo iznosi prosječna plaća vozača autobusa?
Prosječna iskazana neto plaća vozača bez poreza i doprinosa, primjerice za protekla tri mjeseca, iznosi 7.045,00 kuna uz napomenu da u navedeno nisu uključeni dodaci koji se jednokratno isplaćuju, primjerice dar za dijete, neoporeziva nagrada, naknada za topli obrok, regres za godišnji odmor i slično te nije uključena naknada za prijevoz. No ako iznosu od navedenih 7.045 kuna pridodamo neoporezive dodatke koji se isplaćuju u iznosu od 800 kuna mjesečno tada je zapravo prosječna plaća za protekla tri mjeseca 7.845 kuna. Dodatno bih naglasio da vozači dobivaju dodatak na plaću u iznosu od 5 posto od bruto vrijednosti prodanih karti u autobusu. Stoga je plaća zimi nešto manja zbog manjeg broja putnika odnosno manjih prihoda od provizije na prodane karte u autobusu.
Za isto razdoblje protekle godine (lipanj-kolovoz 2021.) prosječna plaća vozača je iznosila 6.145,00 kuna uz to da su neoporezivi mjesečni dodaci iznosili 600 kuna iz čega se zaključujemo da je plaća povećana za nešto manje od 1.100 kuna.
Imate li problema i s drugim kadrom unutar firme?
U servisnoj radionici za održavanje vozila, imamo stariju dobnu strukturu zaposlenika te smo već krenuli s pripremama za zapošljavanje novih mehaničara kako nam se ne bi dogodila situacija istovjetna ovoj s nedostatkom manjkom vozača.
Imate li vozača koji nisu s područja Istre, jeste li i vi razmišljali o uvezenoj radnoj snazi?
Trenutno nemamo takvih vozača, no potpisali smo ugovore agencijama za posredovanje u zapošljavanju i moguće je da ćemo ih imati. Javljaju nam se i agencija nudeći radnu snagu sa stranog govornog područja, ali to nam u ovom trenutku nije prihvatljiva opcija.
Najavili ste i financiranje D kategorije za one koji žele postati šoferi autobusa, u kojoj je to fazi, tko će se sve moći prijaviti?
Trenutno smo u procesu pripreme dokumentacije i forme ugovora, a istodobno pripremamo i postupak nabave. Prvotno je ideja da se na objavljeni natječaj mogu javiti svi koji posjeduju bilo koji oblik C ili CE kategorije. U tom slučaju Pulapromet je spreman i može ponuditi financiranje svega potrebnog u svrhu osposobljenosti za vožnju autobusa JGP, primjerice kvalifikacije, KOD 95, predavanja, vožnja, ispiti i drugo.
U uvjetima kada se budući vozači ne žele ugovorno vezati sa pravima i obvezama trajanja radnog odnosa, dakle ako žele samostalno snositi troškove stjecanja vozačke kategorije, kvalifikacija i izobrazbe voljni smo potpisati predugovor o namjeri uspostavljanja radnog odnosa na određeno vrijeme uz zakonski uvjet probnog rada.
Koji će biti uvjeti i kako ćete se osigurati da vozači ne 'pobjegnu' iz firme nakon polaganja?
Kandidati i Pulapromet će potpisati ugovor o međusobnim pravima i obvezama u kojem će između ostalog biti navedeno da će kandidati ostati u Pulaprometu na određeni vremenski rok. Što iznos financiranja bude manji to će rok biti kraći i obrnuto.
Koliko polaganje košta i hoćete li financirati cijeli iznos?
Troškovi polaganja ovise o tome što kandidat ima položeno jer je zakonska regulativa takva da postoji više preduvjeta, odnosno modela da bi osoba koja posjeduje određenu vrstu C ili još bolje CE kategorija dobila D kategoriju za vozača autobusa. Prema neformalnom istraživanju tržišta iznosi su od 5 do 16 tisuća kuna po kandidatu. Za sada nismo razmatrali mogućnosti za osposobljavanje budućeg osoblja koji posjeduju B kategoriju i npr. onih koji imaju iskustva u prijevozu putnika 8+1 pa mogu ići direktno na D kategoriju. Troškovi na toj razini su znatno viši, uglavnom bi to bile osobe bez iskustva u upravljanju vozilima mase preko 3,5 ili 7,5 tona, a i sama obuka je znatno dulja.
Na kraju kako ide prodaje dnevnih/tjednih karti koje se nedavno uveli?
Statistika za razdoblje od početka prodaje odnosno od polovine kolovoza do 20. rujna pokazuje da je ukupno prodano 997 dnevnih karti s kojima je napravljeno 10.711 vožnja. Obzirom da je prodaja krenula u odmaklom dijelu ljetne sezone zadovoljni smo brojkama koje će sljedeće godine biti sigurno puno bolje.
Oba su posla na neodređeno i puno radno vrijeme, a radi se dvokratno
U sklopu projekta izrade Plana urbane sigurnosti predviđeno je održavanje tri stručna skupa, rasprave unutar dvije fokus grupe, intervjui s eminentnim stručnjacima i sudjelovanje građana Pule putem online upitnika
Djelatnik azila Tihomiru: "Oni su živjeli u lošim uvjetima, zato su i ovdje. Ali oni ovdje uopće ne pate. Mi ih sve volimo, pazimo, oni se istrče na ovoj livadi, dobiju hranu, na toplom su. No, bilo bi im ipak bolje u nečijem domu" * Voditelj azila Bojan Zidarić uzvraća na kritike Dušice Radojčić da su životinje u azilu izložene virusima i da dosta životinja ugiba * U azilu je sada 15-ak pasa i par mačaka, većina pasa je iznimno draga, a dva su opasna zbog pretrpljenog nasilja koje su trpjeli od prethodnog vlasnika. Njih čeka resocijalizacija
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.