Pobjednice 24. dječjeg festivala "Veseli glasi – Voci allegre" Vita Viljanac i Bella Barbarić
Žiri je ocjenjivao intonaciju, interpretaciju, odnosno vokalnu izvedbu i scenski nastup, a odluku je bilo vrlo teško donijeti
Biti pješak ili biciklist na Rt Kamenjaku je jako neugodno, svaki udah zraka je pomiješan s mnoštvom prašine koja se ne sliježe sve dok ugostiteljski objekti u 22 sata ne prestanu s radom
Biti pješak ili biciklist na Rt Kamenjaku je jako neugodno, svaki udah zraka je pomiješan s mnoštvom prašine koja se ne sliježe sve dok ugostiteljski objekti u 22 sata ne prestanu s radom
Sva sreća pa su nedavne obilne kiše isprale većinu prašine koju ogroman broj vozila na Rt Kamenjaku svakodnevno diže u zrak te se hvata za obližnje nisko raslinje i drveće, uz sve prometnice na ovom dragulje prirode smještenom na samom jugu Istre.
Čini se kako fraza "Overturizam" zahvaća svaki kutak Istre, a Rt Kamenjak zorno tome svjedoči već niz godina.
Jučer smo prošli cijelu centralnu prometnicu od ulaska na Kamenjak, pa sve do samog juga koji je cilj većini posjetitelja. Sam put izgleda mučno, trideset minuta u koloni od stotinjak vozila koja se kreću brzinom od oko petnaest kilometara na sat uz povremeno zastajkivanje po bijelom putu, uz prašinu koja se nesmiljeno diže u zrak.
Biti pješak ili biciklist na ovoj dionici je jako neugodno, svaki udah zraka je pomiješan s mnoštvom prašine koja se ne sliježe sve dok ugostiteljski objekti u 22 sata ne prestanu s radom.
Nađu se tu i posjetitelji s kvadovima kojima takva spora vožnja nikako ne odgovara, pa sa snažno dodanim gasom pretiču "strpljivu kolonu", te stvaraju dodatni oblak prašine, ne osvrćući se za sobom dok prolaze pokraj pješaka i biciklista.
Svi parkinzi prema jugu Kamenjaka su puni, čak se i sami ugostitelji žale kako zbog ogromnog broja vozila i njima postaje problem naći parking kako bi normalno dostavljali robu.
Ove sezone se broj posjetitelja koji su ulazili na Kamenjak s vozilima nije penjao preko 2.700 dnevno, a i to se dogodilo jednom, najprometnijeg dana, 8. kolovoza, za razliku od prošle godine kada je pređena brojka od 3.150 ulazaka s vozilima. Iz Javne ustanove Kamenjak smatraju kako bi optimalna dnevna brojka trebala biti 2.000 vozila.
Najveći pritisak se osjeća vikendima, kada i puno naših ljudi iz okolice dolazi na Kamenjak. Sezona je godišnjih odmora i priljev posjetitelja je još uvijek jako velik, a to traje između 25. srpnja i 20. kolovoza.
Ima li nade da se u skorije vrijeme problem zaprašivanja zbog mnoštva vozila riješi, pitali smo ravnatelja Javne ustanove Kamenjak Aljošu Ukotića.
- Veseli me da ćemo uskoro imati spremnu dokumentaciju za ekološki prihvatljiv beton. Ndam se kako ćemo već u ovoj godini krenuti s međunarodnom javnom nabavom kako bi odradili prvu trećinu glavne prometnice na Kamenjaku. U prostornom planu se moraju promijeniti još neke stvari koje smo zatražili još prije dvije godine tako da se nadam da će izmjene napraviti u narednih godinu i pol kako bi se prometnica mogla realizirati do kraja. Ekološki beton koji JU Kamenjak namjerava staviti je materijal sa svim mogućim ekološkim certifikatima. Materijali od kojih se radi su ekološki prihvatljivi i mogu ići u zaštićena područja, poručio je Ukotić.
Aljoša UkotićSezonska karta za ulazak s vozilima na Kamenjak za mještane Općine Medulin je 15 eura, a za Puležane i Ližnjance 40 eura.
"Njegova boja je svijetlo siva što je najbliže postojećoj makadamskoj prometnici. Prve godine bi se napravilo oko 1.8 kilometara prometnice od ukupno pet, dakle riješili bi oba ulaza, te dvije kritične uzbrdice koje su pod najvećim opterećenjem kada pada kiša, te stvaraju vododerine. Cilj nam je postavljanjem ekološkog betona olakšati prolazak posjetiteljima, ali i zaštititi floru i faunu od prašine. Osim toga, jednog dana bit će stvoreni uvjeti za prometovanje vlakića, mini autobusa koji bi kretali s glavnog ulaza gdje se planira da bude veliki parking, kazao nam je Ukotić.
O broju automobila koji dnevno uđu na Kamenjak rekao je: "Prva stvar je riješiti prometnicu kako bi se eliminirala prašina koja nastaje prolaskom velikog broja vozila. Ove godine imamo deset posto manje vozila koja ulaze na Kamenjak u odnosu na prošlu kada su te brojke u špici sezone prelazile od 2.700 do 3.150 vozila dnevno. Jedan od načina smanjenja broja vozila koja ulaze na Kamenjak je dizanje cijene ulaznica, drugi način je potreba za velikim vanjskim parkingom, a to organizacijom mora željeti i realizirati Općina Medulin uz našu financijsku i logističku pomoć", poručio je Ukotić
Aljoša UkotićŠto se tiče pješaka i biciklista, postoje na lecima koje dijelimo označene pješačke i biciklističke staze, ali ako netko želi ići glavnom prometnicom, mi tu ne možemo ništa.
"Najbitnije je da JU Kamenjak iz samofinanciranja ima zatvorenu financijsku konstrukciju za projekt postavljanja ekološkog betona. Za cijelu trasu prometnice govorimo o iznosu od oko 1.300.000 eura po istraživanju tržišta od prošle jeseni", kazao je Ukotić ukazujući kako je jako malo njih to moglo s obzirom na protekle godine dok je trajala pandemija.
Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost sufinancira projektno-tehničku dokumentacije za izradu prometnice koja košta oko 160.000 kuna s iznosom od 80 posto, a JU Kamenjak sudjeluje s 20 posto.
Žiri je ocjenjivao intonaciju, interpretaciju, odnosno vokalnu izvedbu i scenski nastup, a odluku je bilo vrlo teško donijeti
Osumnjičeni je po dovršetku kriminalističkog istraživanja, uz kaznenu prijavu, predan u pritvorsku jedinicu policije
Glavni cilj ovog projekta je brižno čuvati kulinarsku tradiciju naših dragih baka, a kako to radi nona Annamaria Benčić iz Šišana pogledajte u videu
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.