Komunal

treba samo zastati, i uživati

(FOTO) PULA SE CRVENI Retencija s kišnim vrtovima postala divan kutak za odmor. Uskoro će poprimit plavu, pa ljubičastu boju

Iako Puljani i njihovi gosti nikada nisu doživjeli planiranu vodenu maglicu koju je trebao osvijetljavati programirani rasvjetni sustav, mislim da se možemo složiti da nam je priroda sama, svojim bojama, pružila itekakav spektakl


 
3 min
Borka Petrović

Iako Puljani i njihovi gosti nikada nisu doživjeli planiranu vodenu maglicu koju je trebao osvijetljavati programirani rasvjetni sustav, mislim da se možemo složiti da nam je priroda sama, svojim bojama, pružila itekakav spektakl

Kada se veliki kružni tok u Šijani uređivao, malo tko je mogao zamisliti da će on, nakon sedam godina, postati nešto više od pukog prometnog rješenja; jedno od najugodnijih pulskih zelenih oaza koja je, po mom skromnom mišljenju, nedovoljno iskorištena.

S jedne strane imate rotor koji je osvijetljen noću doista impresivan, dok danju ovdje na zelenim brdašcima dominiraju crveni tulipani. Odmaknemo li se od plastičnih cvjetova, ovaj dio posebno je lijep u proljeće i ljeto.

Trenutno je, radi izbojaka grmolike fotinije, sav u crvenim valovima, no uskoro će crveno prepustiti mjesto plavo-ljubičastoj pa intenzivno ljubičastoj boji. Najprije će, naime, procvasti grmovi biljke dubačac (Teucrium fruticans) a zatim i stotine sadnica lavande.

Retencija je tako tijekom godina postala mjesto ugodno oko, gdje ljudi sjednu, odmore, prošetaju sa psom. Pulaprometova autobusna stanica koja se ovdje nalazi jedna je ljepših u Puli; u hladu masline, okružena cvijećem.

"Konceptom uređenja kružnog toka, površine 15.000m2, valorizira se integralni pristup kojim se rješavanje oborinske odvodnje, hortikulturno uređenje, arhitektonsko rješenje te rješavanje dekorativne rasvjete unutarnjih površina raskrižja sagledavaju kao dijelovi cijeline. Na taj način se najproblematičniji aspekti lokacije kao što su oborinska odvodnja, problem održavanja, vizualnog zagađenja u okolnom prostoru, problem identiteta i održivost sustava koriste kao glavni pokretači projekta i osnova za njegov koncept.

Predloženi koncept sastoji se od tri funkcionalna prstena koji svaki u svom dijelu rješava određeni zadani problem u prostoru.

Ta tri elementa su: nasip, prsten od 340 čeličnih štapova te sustav vodene maglice sa rasvjetom.

Sva ta tri elementa su u suglasju i zajedno tvore jednu prostornu zavjesu koja kontinuirano prati liniju kružnog toka i mjenja vizuru promatrača koji se kreće prema kružnom toku, ali i duž njega" piše na stranicama arhitektonskog ureda Molo Zero koji stoji iza ovog projekta.

Kako se navodi, projekt krajobraznog uređenja izradili su Urbis d.o.o. Pula, odnosno Ines Hrdalo i Mateja Petronijević.

- Hortikulturno uređenje sva tri prstena komplementarno se nastavlja i upotpunjuje cijeli oblikovni koncept, te se njime također poboljšavaju mikroklimatski uvjeti i povećava biološka raznolikost na lokaciji. U vrijeme prije izgradnje prometnica, na projektnoj lokaciji je bilo polje makova koji su uneseni u projektno rješenje u obliku skulpturalnog rasvjetnog stupa kao dekorativnog elementa, navodi se u opisu projekta.

Pa iako Puljani i njihovi gosti nikada nisu doživjeli planiranu vodenu maglicu koju je trebao osvijetljavati programirani rasvjetni sustav, mislim da se možemo složiti da nam je priroda sama, svojim bojama, pružila itekakav spektakl.

Samo ga treba primjeiti, zastati i uživati koju minutu u njemu.


FOTO: Borka PETROVIĆ

Nastavite čitati

Pula
 

(FOTO) Uz vrhunsku zabavu Pula je sinoć pokazala veliko srce

Od organizatora, preko redara, bendova i ton majstora, pa da predivne publike koju su u prvom redu predvodili Valentovi prijatelji iz Udruge cerebralne paralize, svi su zajedno tijekom trosatnog koncerta stvorili u Puli rijetko viđenu energiju. Koncert za Valenta bio je jedinstvena šetnja kroz pulsku glazbenu prošlost, sadašnjost i budućnost, a sve to je vrhunskim vođenjem uvezao MC Todor

Pula
 

Sigurnost u prometu osoba treće životne dobi - interaktivna radionica

Ova edukativna radionica organizira se s ciljem unaprjeđenja sigurnosti osoba starije životne dobi u cestovnom prometu te pružanja potrebnih znanja i vještina za sigurnije sudjelovanje u prometu. Kroz interaktivni pristup i konkretne primjere, radionica će obuhvatiti ključne teme za sigurnost starijih sudionika u cestovnom prometu

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.