Komunal

"GARAŽA JE BILA PREVIŠE NOVCA ZA PREMALO MUZIKE"

GRAD POTVRDIO! U Puli se garažna kuća definitivno neće graditi. Umjesto nje, stiže novo parkiralište sa stotinjak mjesta

Doznajemo da se teren odabran za ovu namjenu nalazi u neposrednoj blizini čestice na kojoj je trebala stajati etažna garaža, a osim parkirnih mjesta, morat će se urediti i pristupna ulica


 
4 min
Maja Jokanović ⒸFOTO: Manuel Angelini
Neizgrađena zona uz Ulicu Marsovog polja

Doznajemo da se teren odabran za ovu namjenu nalazi u neposrednoj blizini čestice na kojoj je trebala stajati etažna garaža, a osim parkirnih mjesta, morat će se urediti i pristupna ulica

Neće biti ništa od pulske garažne kuće! Informacija je to koju je, malo drukčijim riječima, otkrio novi gradonačelnik najvećeg istarskog grada Peđa Grbin, na prvoj radnoj sjednici Gradskog vijeća prije petnaestak dana.

Da je etažna garaža projekt s tisuću problema, ruku na srce, odavno je jasno jer je projekt na papiru doživio tko zna koliko promjena, da se potom s papira nikada ne bi ni maknuo. No, njegovo potpuno gašenje ipak je došlo kao iznenađenje, naročito s obzirom na to da je još zimus, nakon brojnih peripetija, iz same Komunalne palače stigla potvrda da je otklonjen i posljednji veliki problem-  onaj vlasništva nad željenom zemljišnom česticom.

Prva vizualizacija garažne kuće
Planirani oblik garažne kuće
Nova lokacija, novi plan

Problem i lokacija i cijena

 Inicijalno je ovom objektu, naime, bila namijenjena lokacija na kojoj se danas nalazi rotacijska garaža kod zgrade Croatia origuranja, no kasnije je odlučeno da bi bolje mjesto bila parcela u zoni Pragrande, istočno od stadiona Aldo Drosina. S novom pozicijom povećao se i planirani broj parkirnih mjesta, i to za oko stotinu, pa su posljednje najavljene brojke iznosile sedam katova i oko 450 parkirnih mjesta, od čega 24 za osobe s invaliditetom, te s četiri punionice za električna vozila, od čega također dvije za osobe s invaliditetom.

Da je u najavi ekstremno skup projekt bilo je vidljivo kada je sama izrada projektne dokumentacije procijenjena na 360 tisuća eura. Očekivano, i izgradnja je ubrzo procijenjena na višemilijunski iznos. Točnije, prve preliminarne procjene govorile su o oko 12 milijuna eura.

No, tada se ispriječio već spomenuti problem vlasništva.

Na jedan dio zemljišta na kome je bila planirala gradnja garaže, pravo je polagala obitelj Aleksandra Radulovića, koja se na tom mjestu desetljećima bavi poljoprivredom. Zahtjev za odštetu u iznosu od 900 tisuća eura Gradu nije bio prihvatljiv, pa je ponudio upola toliko. To je opet bilo neprihvatljivo Raduloviću, pa je projekt jedno vrijeme bio zaglavio u pat poziciji.

A onda je zimus, još u vrijeme administracije gradonačelnika Filipa Zoričića, iznenada objavljeno kako je između vlasnika i Grada postignut dogovor te kako je sve već ovjereno i kod javnog bilježnika. Ovih dana novi gradonačelnik pak, kaže da to nije baš tako.

Pogled iz Ulice Marsovog polja

"Odnosi nisu riješeni"

- U ovom trenutku imovinsko-pravni odnosi na toj nekretnini nisu riješeni. U tijeku je spor koji se vodi između Grada Pule i osoba koje su posjednici tih nekretnina. Te osobe traže utvrđivanje prava vlasništva na čitavoj nekretnini od 6.000 četvornih metara dosjelošću, Grad Pula traži predaju u posjed i bivši gradonačelnik, bez da se o tome raspravlja na Gradskom vijeću, a radi se o nekretnini vrijednijoj od milijun kuna, kako je propisano zakonom, odnosno 133 tisuće eura, sam je donio odluku o raspolaganju jednim dijelom predmetne nekretnine, rekao je Grbin tako prije dva tjedna, otkrivši da projekt zaustavlja.

No, dijelom je razlog i njegova iznimno visoka cijena. 

- Legitimno je postaviti pitanje treba li graditi garažnu kuću procijenjene vrijednosti preko 10 milijuna eura. Moj je stav bio da ne treba, zbog čega sam taj projekt zaustavio, rekao je tada Grbin, a da je u pitanju definitivna odluka, potvrdio nam je i naknadno, odgovorivši na naše pitanje odustaje li se trajno od ovog plana, riječima: "Da, odustaje se".

Umjesto garaže, pak, na scenu stupa "Plan B" - novo parkiralište i to u neposrednom susjedstvu nikad izgrađene garaže.

- Ono što u ovom trenutku radimo je aktiviranje jednog starog projekta koji već postoji i za koji je produžena građevinska dozvola. Nalazi se ispod „Porečanke“ i spušta se od ceste iz smjera „Porečanke“ prema stadionu. Procijenjena vrijednost nabave je oko 1,5 milijuna eura za 102 parkirna mjesta, ali i prateću prometnicu. To je ono što planiramo nakon što se provede parcelacija, zaključio je Grbin pred gradskim vijećnicima.

Neizgrađena zona ispod "Porečanke"
Ispod "Porečanke"

"Predmetno parkiralište predvidjet ćemo u rebalansu proračuna za 2025. godinu ili proračunu za 2026. godinu, nakon čega će biti moguće raspisati natječaj u najkraćem mogućem roku, naknadno su iz Grada potvrdili za naš portal.


Nastavite čitati

Pula
 

JE LI IKOG BRIGA ZA STANARE I DJECU GREGOVICE? "Doslovno me danas jedan mladi vozač skoro zgazio!"

"Zvala sam policiju u više navrata i prijavljivala divljačku vožnju te molila da pošalju patrole da provjeravaju brzinu. Nikada ih nije bilo. Prije nekoliko mjeseci došlo je do prometne u Kraškoj ulici. Policija, a prema njoj i mediji krivo su napisali da je riječ o ulici  Gregovica. Tom sam prilikom pisala i policiji. Dobila sam pisani odgovor da će intenzivirati kontrolu brzine u Kraškoj ulici. Nikada nije došla patrola", kaže Milena Joksimović koja s obitelji živi u Kraškoj ulici * Godinu dana prašinu skuplja peticija kojom stanari traže uspornike ili kamere za mjerenje brzine ili ograničenje brzine na 30 km/h i semafor koji bi vozače upozoravao da voze prebrzo ili pohvalio što voze primjerenom brzinom

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.