Komunal

PULA IMA 36.000 VOZILA BEZ OKOLNIH MJESTA!

Istup direktora Pulaprometa koji zaslužuje pažnju, pohvalile ga dvije vijećnice

Za razliku od linija 1, 2 i 3, gdje su frekvencije polazaka radnim danom svakih 20 minuta, naselja Šikići, Škatari, Valdebek, Veli Vrh i Štinjan nikako se ne mogu mjeriti s njima. Da li nema putnika jer nema autobusa ili nema autobusa jer nema putnika? Moramo ovdje biti iskreni * Uskoro nam u Pulu stiže autobus na električni pogon, jedan od prvih u Hrvatskoj, kazao je direktor Pulaprometa Tomislav Josipović


 
5 min
Zoran Angeleski ⒸFOTO: Manuel Angelini

Za razliku od linija 1, 2 i 3, gdje su frekvencije polazaka radnim danom svakih 20 minuta, naselja Šikići, Škatari, Valdebek, Veli Vrh i Štinjan nikako se ne mogu mjeriti s njima. Da li nema putnika jer nema autobusa ili nema autobusa jer nema putnika? Moramo ovdje biti iskreni * Uskoro nam u Pulu stiže autobus na električni pogon, jedan od prvih u Hrvatskoj, kazao je direktor Pulaprometa Tomislav Josipović

U kontekstu iznimne važnosti javnog gradskog prijevoza za rasterećenje prometnih gužvi, treba reći da je sinoć na sjednici Gradskog vijeća Pule direktor Pula parkinga Nenad Rupenović istaknuo da po svježem podatku MUP-a samo u Puli (bez Vodnjana, Galižane, Fažane i svih ostalih mjesta u prstenu grada) ima 36.000 registriranih vozila!

- Pula Parking upravlja s 3.272 parkirna mjesta. Nesrazmjer kapaciteta i velike količine vozila na našim prometnicama je jako velik, kazao je Rupenović, ne spomenuvši pritom ogroman broj turističkih vozila tijekom sezone.

Rijetko se čuju pohvale i osjeti pozitivan, konstruktivan duh u prečesto toksičnoj, agresivnoj atmosferi pulske vijećnice, a sinoć je to bio slučaj s Pulaprometom i njegovim direktorom Tomislavom Josipovićem.

- Kao dugogodišnja putnica, prvo bih pohvalila rad direktora Pulaprometa jer se u zadnje vrijeme stvarno primijete promjene na bolje, od uvođenja noćnih linija do približavanja korištenja javnog prijevoza i povećanja broja putnika, kazala je sinoć Dragica Pršo, vijećnica Nezavisne liste Filipa Zoričića.

U naknadnoj raspravi pohvalu je izrekla i vijećnica Lorena Boljunčić. 

Dragica Pršo (NLFZ), lijevo

No, Dragica Pršo pitala je prvog čovjeka Pulaprometa ima li u planu u skorijoj budućnosti povećati broj autobusnih linija za prigradska naselja kao što su Šikići, Škatari, Valdebek, Veli Vrh i Štinjan.

- Za razliku od linija 1,2 i 3, gdje su frekvencije polazaka radnim danom svakih 20 minuta, ova se naselja nikako ne mogu mjeriti s njima. Pitanje je nema li putnika jer nema autobusa ili nema autobusa jer nema putnika. Moramo ovdje biti iskreni. Navest ću za primjer noćne linije 72 i 73, koje su drugoj godini prometovanja. Na liniji 73, koja obuhvaća dio Busolera, Šikića, Valdebeka je izuzetno mali broj putnika, toliko mali da se usudim reći da bi trebalo razmišljati je li pametno ili ne voziti tu liniju. Putnika ima skoro za jedan osobni automobil, a imamo autobus od 12 metara, noćnu smjenu vozača, amortizaciju itd. Nakon nekoliko godina treba podvući crtu i vidjeti imaju li smisla pojedine noćne linije, kao i polasci u pojedino doba dana, kazao je otvoreno direktor Pulaprometa i nastavio.

"Manje-više, ova prigradska naselja nemaju polazaka nedjeljom. Za vrijeme ljetnog voznog reda definitivno treba napraviti poboljšanje, ali isto tako, iskreno, možda treba razmišljati  o smanjenju sadašnjih polazaka zimi. A uz Vladina ograničenja rada nedjeljom, ljudi gotovo nemaju gdje ići, pa vozači skoro da se voze sami, a trošak je velik. Stoga možda te polaske treba drugdje preraspodijeliti", rekao je Josipović, dodavši da ovisno o financijskim mogućnostima promoviraju pilot projekte i nove linije, dijeleći letke, obljepljujući autobuse, aktivnošću na Facebooku itd.

U Puli stiže jedan od prvih električnih busova. Evo kojom će rutom voziti

Direktor Pulaprometa Tomislav Josipović najavio je skori dolazak novog autobusa na električni pogon, jednog od prvih u Hrvatskoj.

"Vrlo brzo, nadam se na početku jesenskog voznog reda, u Puli dolazi i prvi električni autobus dug 8,3 metara, među prvima u Hrvatskoj. Zagrebački ZET ima dva rabljena autobusa na struju, jedan je novi u Dubrovniku, ima ga Poreč, ali uz dužno poštovanje, ovo je jedna viša razina javnog prijevoza. Autobus vrijedan nepunih 270 tisuća eura (bez PDV-a) sufinanciran je Interreg EU projektom".

Istina je da su prije dvije godine na pojedinim Pulaprometovim linijama prometovali jedan MAN-ov i jedan IVECO-ov autobus na električni pogon, no tu je riječ bila o testnoj, u suštini reklamnoj prezentaciji, koja je trajala svega par dana.

Autobus koji uskoro dolazi na pulske ulice proizveo je IVECO. 

- Njime ćemo uvesti novu liniju: povezivat će autobusni kolodvor, željeznički kolodvor (koji nema puno putnika, ali ćemo ih, tko želi, preuzimati kad dolazi vlak), Giardine te Santoriovom ulicom pored bolnice do trgovačkog centra na zaobilaznici", kazao je.

- Dogovorio sam s gradonačelnikom da ta linija ide do trgovačkog centra. Tamo ima puno mlade populacije, kod McDonaldsa i slično. Sad je najbliže stajalište kod bivše Bille odnosno Spara, što nije daleko, ali nije ni tako blizu, kaže direktor Pulaprometa.

Vijećnica Lorena Boljunčić također je pohvalila rad Pulaprometa, rekavši da su iz izvještaja rada za 2024. godinu  vidljiva ulaganja u vozni rad, mala povećanja prihoda  i povećanje broja putnika za 5,7 posto.

Pitala je i je li moguće saznati koliki je broj domaćih putnika, a koliki broj putnika turista. Direktor joj je obećao naknadno dati te podatke koji bi, veli Lorena Boljunčić, također poslužili konačnom cilju - čim većem korištenju javnog gradskog prijevoza.

Ona je kazala da od 6,24 milijuna eura prihoda Pulaprometa u prošloj godini, 2,6 milijuna iznosi prihod od usluga prijevoza, dok je Grad Pula Pulaprometu dao 1,66 milijuna eura.

Vijećnica Lorena Boljunčić

Govoreći o efektima uvođenja besplatnog prijevoza za učenike od od 1. siječnja te za umirovljenike od 1. srpnja, direktor Josipović rekao je da da je za umirovljenike u prvih 20 dana besplatnog prijevoza izrađeno 1.200 iskaznica (no puno njih ju je podiglo i prošlih godina, za vrijeme manjih popusta), a prije godinu dana deset puta manje, 120 iskaznica, dodavši da umirovljenike još treba animirati i upoznati ih s frekvencijom polazaka, gdje i kada ide koji autobus.

Na pitanje o novoj Pulaprometovoj aplikaciji za vozni red i linije, direktor je završno odgovorio: "Svakog dana treba ugledati svjetlo dana. Doslovno se radi o danima, najviše tjednima. Poslana je na odobrenje sustavima Google Play i Apple. Pri planiranju rute omogućavat će ikonice s trenutnom lokacijom autobusa, a kasnije ćemo sve obogaćivati korisničkim sučeljima".


Nastavite čitati

Pula
 

Na Međunarodni dan gastroshize pulski rotor u zelenoj boji

Tim se simboličkim činom stanovništvu želi skrenuti pozornost na postojanje ove dijagnoze koja pogađa fetuse * The Global Gastroschisis Foundation je međunarodna neprofitna organizacija koja okuplja ljude rođene sa stanjem „gastroshiza“, njihove roditelje i liječnike, a njen je fokus usmjeren na moralnu podršku, informiranost, istraživanje i podizanje svijesti o dijagnozi

Pula
 

ŠTO ČITAM? Jezikoslovka Teodora Fonović Cvijanović: "Izdvajam vrlo vrijedne monografije Ive Pranjkovića te ove romane Jurice Pavičića i Ivane Šojat"

"U proučavanjima vrlo složene jezične stvarnosti u Istri promatrane iz perspektive multilingvizma i multikulturalnosti te kroz jezik i djela najvažnijih istarskih preporoditelja, od Dobrile, Laginje, Spinčića i Mandića važno će mjesto imati i nedavno objavljen Istarski biografski leksikon - biografske natuknice o najvažnijim osobama koje su obilježile povijest Istre", preporučila je jezikoslovka rodom iz Vineža

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.